Jesus on Community Outreach: Sabbath Shool Lesson Myanmar 2016, 3rd Quarter Lesson 5

သင္ခနး္စာ (၅)
ရပ္ကြက္္အက်ဳးိးျပဳလုုပ္ငန္းအေပၚေယ႐ွဳသေဘာထား
ဇူလိုင္ ၂၃ - ၂၉
Jesus on Community Outreach: Sabbath School Lesson Myanmar 2016 3rs Quarter Lesson 5

ဥပုုသ္ေန႔မြန္းလြဲြဲပုိင္း ဇူလိုင္ ၂၃
ဖတ္ရန္က်မ္းခ်က္။ လုကာ ၄း၁၆-၁၉။ ၁၀း၂၅-၃၇။ မႆဲ ၅း၁၃။ ေဟရွာ ၂း၈။ ေယာဟန္ ၄း၃၅-၃၈။ မႆဲ ၁၃း၃-၉။
အလြတ္က်မ္းခ်က္
“ေယ႐ႈသႈသည္ တရားဇရပ္တ္တိုို႔ု႔၌ဆံုံုးုးမၾသ၀ါဒေပးလ်က၊္၊ ႏိုိုင္ငံေတာ္ ႏွင့့္္ယွွဥ္ေသာဧ၀ံေဂလိတိတရားကိုုေဟာလ်က္၊ လူတူတိုို႔ု႔တြြင္အနာေရာဂါမ်ဳးိမ်ဳးိ တိုိ့ကို ၿငိမ္းေစလ်က္ ဂါလိလိလဲျပည္တစ္ျပည္လံုံးကိုို ေဒသစာရီလွည့့္္လည္ ေတာ္မူ၏” (မႆဲ ၄း၂၃)။
သူ၏စြန္႔စားခန္း၀တၳဳျဖစ္ေသာ ရတနာကၽြန္း (Treasure Island) ေၾကာင့္ လူသိမ်ားေသာRobert Louis Stevenson သည္ ေက်ာင္းမွန္မွန္မတက္ ႏိုင္သည့္ မက်န္းမာေသာေယာက်္ားေလးျဖစ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သူ႔အား စာသင္ေပးရန္ဆရာတစ္ဦးႏွင့္ သူ၏ေ၀ယ်ာ၀ိစ္ၥလုပ္ေဆာင္ေပးရန္ ကေလးထိန္းတစ္ဦးကို မိဘမ်ားကငွားေပးခဲ့သည္။ ညတစ္ညတြင္ သူအိပ္ရာမ၀င္မီကေလးထိန္းသည္လာေရာက္ၾကည့္ေသာအခါ သူသည္အိပ္ရာထဲ၌ရွိမေနဘဲသူ၏လက္မ်ားႏွင့္ႏွာေခါင္းသည္ ျပတင္းေပါက္ကိုဖိေနသည္ကိုေတြ႕ျမင္ခဲ့သည္။ အေအးမမိမီအိပ္ရာ၀င္ရန္ ကေလးထိန္းကေျပာပါသည္။
ေရာဘတ္က သူမအား “ျပတင္းေပါက္ကိုလာခဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ေနတဲ့အရာကိုလာၾကည့္ၾကည့္” ဟုေျပာခဲ့သည္။
ကေလးထိန္းသည္လာ၍ၾကည့္ခဲ့သည္။ လမ္းမေပၚတြင္လမ္းမီးထြန္း ေသာသူသည္ လမ္းမီးမ်ားထြန္းေနသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ေရာဘတ္ က “ၾကည့္၊ လူတစ္ေယာက္က အေမွာင္ထဲမွာအခၽြန္တစ္ခုနဲ႔အေပါက္ေတြေဖာက္ေနတယ္” ဟုေျပာျပသည္။ (Margaret Davis, Fear Not! Is There Anything Too Hard for
God?, p. 332).
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းကလိုအပ္သူမ်ားအား ကူညီျခင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သည့္အရာေျပာခဲ့သည္ကို အနည္းငယ္ေတြ႕ရွိၿပီးျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ယခုတြင္ ဓမၼသစ္က်မ္း၏ေျပာျပခ်က္ကို ေလ့လာၾကမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ေယ႐ႈအေၾကာင္းႏွင့္စတင္ျခင္းမွာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ေယ႐ႈ၏ထင္ရွားေသာသြန္သင္မႈတစ္ခုမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ “ဤေလာက၏အလင္း” (မႆဲ ၅း၁၄) ျဖစ္ရမည္ဟူေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ အလင္းျဖစ္ျခင္းအားျဖင့္ ဤေလာက၏စစ္မွန္ေသာအလင္းျဖစ္ေတာ္မူေသာ (ေယာဟန္ ၈း၁၂) ေယ႐ႈကိုကၽြႏ္ုပ္တို႔ေရာင္ျပန္ဟပ္ပါသည္။ သူကိုယ္တိုင္ ဤေလာကတြင္သာသနာဩပစဥ္ စံနမူနာျပေတာ္မူေသာ ေယ႐ႈ၏သင္ၾကားမႈမ်ားက ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ကိုယ္ေတာ္အားျဖင့္ အေမွာင္ထဲတြင္မည္ကဲ့သို႔အေပါက္ေဖာက္ႏိုင္သည္ကို တန္ခိုးပါေသာၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။

တနဂၤေႏြ ဇူလိုင္ ၂၄
ေယ႐ႈ၏ဦးတည္ခ်က္။
နာဇရက္ဩမိ႕မွ လူငယ္က်မ္းတတ္ဆရာေယ႐ႈသည္ ဂါလိလဲနယ္ တစ္၀ိုက္တြင္ အလြန္နာမည္ႀကီးလာခဲ့သည္ (လုကာ ၄း၁၅)။ သူသည္စကားေျပာေသာအခါ “ပရိသတ္အေပါင္းတို႔သည္ ဆံုးမၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူျခင္းကို အလြန္အံ့ၾသၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ က်မ္းဩပဆရာမ်ားနည္းတူမဟုတ္၊ အစိုးရေသာသူနည္းတူဆံုးမၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူ၏” (မႆဲ ၇း၂၈၊၂၉)။ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ေဟရွာယက်မ္းကိုကမ္းေပးေသာအခါ၊ ေဟရွာယ ၆၁၏ပထမအခန္းငယ္ႏွစ္ခုကိုဖတ္ၾကားခဲ့ၿပီး၊ “ဘုရားသခင္၏အျပစ္ေပးေတာ္မူရာေန႔ရက္ကာလ” (ေဟရွာ ၆၁း၂) ဟူေသာစကားစုမလာမီ၊ အလ်င္စာေၾကာင္းအလယ္တြင္ တစ္ပိုင္းတစ္စျဖင့္ဆက္မဖတ္ဘဲရပ္ေနခဲ့သည္။

လုကာ ၄း၁၆-၁၉ ကိုဖတ္ပါ။ ဤစကားကိုယခင္အခ်ိန္တြင္ မည္သည့္ေနရာ၌ကၽြႏ္ုပ္တို႔ၾကားဖူးပါသနည္း (ေဟရွာ ၆၁း၁၊၂)။ ထိုက်မ္းခ်က္မ်ားကိုဖတ္ၾကားျခင္းျဖင့္ မည္သည့္အရာကိုေၾကညာပါသနည္း။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျမင္ေတြ႕ခဲ့ၿပီးျဖစ္သကဲ့သို႔ “ထာ၀ရဘုရား၏မဂၤလာႏွစ္”သည္ ဂ်ဴဗလီႏွစ္ (၀တ္ ၂၅ ကိုဖတ္ပါ) ႏွင့္အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ ယခုနာဇရက္ဩမိ႕သို႔လည္ပတ္ခ်ိန္တြင္ ေယ႐ႈသည္ ေမရွိယႏွင့္ဆိုင္ေသာက်မ္းပိုဒ္ကိုက်မ္းစာမွကိုးကားၿပီး၊ သူ၏တရားနာပရိသတ္မ်ားကို “ယေန႔ပင္ဤက်မ္းစာခ်က္သည္ သင္တို႔ၾကားသည္အတိုင္းျပည့္စံုေလၿပီဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏”(လုကာ ၄း၂၁)။ ဤတရားေဟာခ်က္တြင္ ကိုယ္ေတာ္က မိမိသည္ဆင္းရဲ သားမ်ားအတြက္သတင္းေကာင္း၊ အက်ဥ္းသားမ်ားအတြက္လြတ္လပ္ျခင္း၊ မ်က္ကန္းမ်ားအတြက္အျမင္အာ႐ံု၊ အခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံသူတို႔အတြက္ေျဖလႊတ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းကိုေဖာ္ျပပါသည္။ ဤလူစာရင္းသည္ အထူးသျဖင့္ လိုအပ္သူတို႔အားသြန္သင္ျခင္း၊ အနာၿငိမ္းေစျခင္းႏွင့္အမႈထမ္းရြက္ျခင္းအေပၚအာ႐ံုဩပေသာ ခရစ္ေတာ္၏သာသနာလုပ္ငန္းကို ေကာင္းစြာေဖာ္ျပေနပါသည္။
ေဟရွာယ ၆၁း၂ ကိုဖတ္ရာတြင္ အဆံုးအထိမဖတ္ဘဲ၊ စာေၾကာင္း အလယ္တြင္ေယ႐ႈသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ရပ္ပစ္လိုက္သနည္း။
ေယ႐ႈသည္ “ဘုရားသခင္အျပစ္ေပးေတာ္မူရာေန႔ရက္ကာလ”ဟူေသာအပိုင္းကို ဆက္၍မဖတ္ဘဲခ်န္ထားခဲ့ျခင္းမွာ ေမရွိယသည္ႂကြလာ၍ ဣသေရလလူမ်ဳိးကိုဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေသာသူတို႔အား စစ္အားျဖင့္ေအာင္ႏိုင္၍ ဣသေရလတို႔၏တန္ခိုးေအာက္တြင္ထားရွိေတာ္မူေသာ စစ္ေအာင္ျခင္း အယူအဆႏွင့္ သူ၏သာသနာလုပ္ငန္းကို မဆက္စပ္လိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္ဟန္တူသည္။ ကံမေကာင္းစြာဘဲ ဤမွားယြင္းေသာအယူအဆသည္ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္သူ၏သာသနာကို လူအမ်ားကျမင္ျခင္းမွဖံုးကြယ္ထားပါသည္။ ထို႔အစား၊ထိုအခ်ိန္ကႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမည္ကဲ့သို႔ပင္ရွိေစကာမူ ၎င္းကိုအမႈမထားဘဲလိုအပ္သူမ်ားအားဩပလုပ္ေပးသည့္အရာကိုသာ အာ႐ံုဩပေနခဲ့ပါသည္။

တနလၤာ ဇူလိုင္ ၂၅
အိမ္နီးခ်င္းကိုခ်စ္ျခင္း။
“သင္၏ဘုရားသခင္ထာ၀ရဘုရားကို စိတ္ႏွလံုးအႂကြင္းမဲ့၊ အစြမ္းသတ္ၱိရွိသမွ်၊ ဥာဏ္ရွိသမွ်ႏွင့္ခ်စ္ေလာ့။ ကိုယ္ႏွင့္စပ္ဆုိင္ေသာသူကို ကိုယ္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ေလာ့” (လုကာ ၁၀း၂၇)။
လုကာ ၁၀း၂၅-၃၇ ကိုဖတ္ပါ။ လိုအပ္သူမ်ားအားကူညီျခင္းႏွင့္သက္ဆုိင္၍ ဤက်မ္းခ်က္တြင္ မည္သည့္သတင္းစကားေပးထားပါသနည္း။
ပညတ္တရားနားလည္တတ္ကၽြမ္းသူက ပညတ္ခ်က္အားလံုးသည္ ဘုရားသခင္ကို ကိုယ္စိတ္ႏွလံုးသံုးပါးျဖင့္ ခ်စ္ျခင္းႏွင့္အိမ္နီးခ်င္းအား မိမိကဲ့သို႔ခ်စ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကိုနားလည္သည္။ ေျဖရမည့္ေမးခြန္းမွာ “အကၽြႏ္ုပ္၏အိမ္နီးခ်င္းမွာအဘယ္သူနည္း” ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ခရစ္ေတာ္၏အခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔၏သက္ဆိုင္ေသာသူမ်ားကို မ်က္ႏွာသာေပးကာ၊ အျခားလူမ်ားကိုအျပင္လူကဲ့သို႔ အဆင့္ေလွ်ာ့သတ္မွတ္ေသာအေတြးအေခၚႀကီးစိုးျခင္းကိုရည္မွတ္၍၊ ဤဥပေဒတတ္ကၽြမ္းေသာသူသည္ထိုျပႆနာကိုေယ႐ႈကရွင္းျပေပးရန္ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။ ေယ႐ႈေျပာျပေသာပံုပမာသည္ လံုး၀ျခားနားေသာ႐ႈေထာင့္ကို ေဖာ္ျပပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အိမ္နီးခ်င္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေတြ႕ဆုံေသာအကူအညီလိုအပ္သည့္လူတစ္စံုတစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ အိမ္နီးခ်င္းဆိုသည္မွာ အိမ္နီးခ်င္း၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုျဖည့္ဆည္းေပးရန္ျဖစ္သည္။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္ႏွင့္ေလ၀ိသားတို႔သည္ မိမိကိုယ္ကိုညစ္ညဴးေစျခင္းႏွင့္ သူတို႔၏ဘုရားတရားဆိုင္ရာ၀တ္ၱရားမ်ားကိုညစ္ညမ္းျခင္းမွကာကြယ္ရန္ သာ၍ဂ႐ုစိုက္ခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔အားမည္သည့္အခါမွ်ျပန္လည္ေပးဆပ္ႏိုင္မည့္ပံုမေပၚေသာ လူတစ္ေယာက္ကိုကူညီျခင္းျဖင့္သူတို႔၏ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပခ်က္အျဖစ္ မည္မွ်အဆင္ေျပစြာအသံုးခ်
ခဲ့ပါသနည္း။
ထိုအရာႏွင့္ဆန္႔က်င္၍ ရွမာရိအမ်ဳိးသားတစ္ဦးသည္ ထိုဒဏ္ရာအျပည့္ႏွင့္ “အျပင္လူ” ႏွင့္ “ရန္သူ” ကို သူ၏အိမ္နီးခ်င္းကဲ့သို႔မွတ္ယူ၍၊ မိမိ၏လိုအပ္ခ်က္ကိုေဘးဖယ္၍၊ ထိုလူနာ၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ၾကင္နာစြာျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့သည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ “ကၽြႏ္ုပ္တို႔အိမ္နီးခ်င္းသည္အဘယ္သူနည္း” ဟုေမးရမည့္အစား၊ “ဖိနပ္နင္းျပားျခင္းခံရေသာသူတို႔အတြက္မည္သူသည္အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္မည္နည္း” ဟူေသာေမးခြန္းကို သာ၍ေမးျမန္းသင့္ပါသည္။ ထိုသူသည္ မည္သူမည္၀ါျဖစ္သည္ဆိုသည္မွာ အေရးမႀကီး
ေပ။ အကူအညီလိုအပ္ေသာသူသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကူညီရမည့္သူပင္ျဖစ္သည္။ “ႏိုင္ငံသား၊ လူမ်ဳိး (သို႔မဟုတ္) ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္ဟူေသာခြဲျခားမႈမ်ားကို ဘုရားသခင္ကအသိအမွတ္မဩပေပ။ ကုိယ္ေတာ္သည္ လူသားအားလံုးကိုဖန္ဆင္းေသာအရွင္ျဖစ္သည္။ လူအားလံုးသည္ ဖန္ဆင္းျခင္း အားျဖင့္ တစ္မိသားစုျဖစ္၍၊ ကယ္တင္ျခင္းအားျဖင့္ တစ္လံုးတစ္၀တည္း ျဖစ္ၾကသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ပိုင္းျခားထားေသာတံတုိင္းအားလံုးကိုဩဖိခ်ကာ၊ လူတိုင္းသည္ ဘုရားသခင္ထံေတာ္သို႔ လြတ္လပ္စြာသြားေရာက္ႏိုင္ရန္၊ ဗိမာန္ေတာ္၏ကန္႔လန္႔ကာကိုဖြင့္ခ်ပစ္ရန္ ဆင္းႂကြလာခဲ့သည္။ကိုယ္ေတာ္၏ခ်စ္ျခင္းေမတ္ၱာသည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔၊ နက္နဲ၊ ျပည့္စံုၿပီး၊
ေနရာတကာသို႔ထိုးေဖာက္ႏိုင္ပါသည္။ (COL, p. 386).
မည္သည့္ဩကိတင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ သင့္အားအိမ္နီးခ်င္း ေကာင္းတစ္ဦးျဖစ္လာေစရန္ တားဆီးေနပါသနည္း။

အဂၤါ ဇူလိုင္ ၂၆
ေရာစပ္ၫႊန္းအျပည့္အစံု။
“သင္တို႔သည္ဤေလာက၏ဆားျဖစ္ၾက၏” (မႆဲ ၅း၁၃)။ ဤက်မ္းခ်က္တြင္ေယ႐ႈက သူ၏ေနာက္လိုက္မ်ားအား ေျပာင္းလဲ ေစေသာ “ဆား” ဟုေခၚဆိုထားသည္။ အသင္းေတာ္သည္ “ေလာက၏ဆား” ထည့္ထားသည့္ “ဆားဘူး” ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္အရာ (သို႔မဟုတ္)မည္သူႏွင့္ဤဆားကိုေရာေႏွာရမည္နည္း။ မိမိတို႔အခ်င္းခ်င္းေရာေမႊရမည္
ေလာ၊ (သို႔မဟုတ္) အျခားသူမ်ားႏွင့္ေရာေႏွာရမည္ေလာ။
အကယ္၍သင္သည္ မုန္႔ဒယ္တစ္ခုကိုဆားတစ္ခုတည္းသာျဖည့္ၿပီး၊ အျခားမုန္႔ဒယ္ကိုဆားခတ္ထားေသာမုန္႔ကိုထည့္ေသာ္ အထက္ပါေမးခြန္း၏အေျဖကို သာ၍နားလည္လာပါလိမ့္မည္။ ပထမဒယ္တြင္ပါ၀င္ေသာေရာစပ္ၫႊန္းမွာ ဆားတစ္မ်ဳိးသာျဖစ္သည္။ အရသာရွိမည္မဟုတ္ဘဲ စား၍ပင္ရမည္မဟုတ္ေခ်။ ဒုတိယဒယ္တြင္ ဆားသည္ေရာစပ္ရန္အၫႊန္းထဲမွပစ္ၥည္း
တစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ၎င္းႏွင့္မတူေသာပစ္ၥည္းမ်ားႏွင့္ေရာေႏွာထားပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ ၎သည္ မုန္႔ကိုအရသာရွိေသာမုန္႔အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးပါသည္။ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္လည္း ထိုနည္းနင္နင္ပင္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ “ဆားဘူး” ျဖစ္ေသာအသင္းေတာ္ထဲတြင္သာ ဇိမ္ခံေနမည္ဆိုေသာ္၊ ဤကဲ့သို႔
ေသာအရသာရွိသည့္မုန္႔ျဖစ္လာမည္မဟုတ္ေခ်။
ထိုေၾကာင့္ဤေနရာတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မလြဲေခ်ာ္သင့္သည့္အခ်က္တစ္ခု ရွိသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္သည့္နည္းလမ္းအားျဖင့္မဆို ေဆးလိပ္၊ အရက္မေသာက္၊ ေလာင္းကစားျခင္းမဩပ၊ ရာဇ၀တ္မႈမ်ားမက်ဴးလြန္ဘဲ က်င့္၀တ္ေကာင္းျဖင့္ေနႏိုင္ပါသည္။ ၎င္းတို႔အားလံုးသည္အေရးပါသည္။ သို႔ရာတြင္ အေရးႀကီးသည့္အခ်က္မွာ မည္သည့္အရာမ်ားကိုေရွာင္ၾကဥ္သည္ဟူေသာ အရာမဟုတ္ေခ်။ ၎င္းအစား ကၽြႏ္ုပ္တို႔မည္သည့္အရာကိုေဆာင္ရြက္သည္ ဟူေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ၎င္းလုပ္ေဆာင္ရမည့္အရာမ်ားမွာ မိမိတို႔ ရပ္ကြက္ႏွင့္လိုအပ္ေသာသူတို႔အား မည္သည့္အရာကိုလုပ္ေဆာင္ေပးသည္ ဟူေသာအခ်က္ပင္မဟုတ္ပါေလာ။
က်န္သည့္က်မ္းခ်က္ကိုအာ႐ံုဩပလ်က္၊ မႆဲ ၅း၁၃ ကိုျပန္ဖတ္ပါ။ ဆားသည္ ၎င္း၏အငန္ဓာတ္ကို မည္သို႔ေပ်ာက္ဆံုးေစႏိုင္သနည္း။
“သို႔ရာတြင္ဆားသည္ ၎င္း၏အရသာကိုဆံုး႐ႈံးလွ်င္ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ အကယ္၍ ခရစ္ေတာ္ကိုမခ်စ္ဘဲလ်က္ ဘုရားတရားရွိေယာင္ ေဆာင္ျခင္းသာရွိခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ဆန္ကုန္ေျမေလးသာျဖစ္သည္။ အသက္တာသည္ ဤေလာက၏ကယ္တင္ေသာအရွိန္ၾသဇာျဖင့္လႊမ္းဩခံရန္ အသံုးဩပႏိုင္မည္မဟုတ္ေခ်” (DA, p. 439).
အေရာအေႏွာပံုပမာကိုျပန္ၾကည့္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျမင္ေတြ႕ခဲ့ၿပီးသည့္ အတိုင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၌ရွိေသာအရာသည္ ဆားတစ္ခုတည္းသာျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ေကာင္းေသာအရာမဟုတ္ေခ်။ အမွန္မွာ အစားအစာတြင္ဆားမ်ားလြန္းလွ်င္ အဆိပ္ျဖစ္ေစသည္။ ဆားကို၎င္းႏွင့္မတူေသာအရာမ်ားႏွင့္ေရာစပ္ရသည္။ ထိုေၾကာင့္ အကယ္၍ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဤေလာကႏွင့္ထပ္တူျဖစ္ေန၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ (သို႔မဟုတ္) အလြန္တူေနလွ်င္ ျခားနားမႈကိုယူေဆာင္ေပး ႏိုင္မည္မဟုတ္ေခ်။ ေပးကမ္းစရာလည္းရွိမည္မဟုတ္ပါ။ ဆားသည္အသံုး မ၀င္ျဖစ္လာမည္။ ထိုေနာက္ မည္သည့္အရာျဖစ္သည္ဟုမိန္႔ေတာ္မူသနည္း။
သို႔ေသာ္ျငားလည္း ခရစ္ေတာ္၏ခ်စ္ျခင္းေမတ္ၱာ၏အရသာေပ်ာ္၀င္ ပ်ံ႕ႏွံ႔သည့္အခါ ဩပျပင္ေျပာင္းလဲသည့္ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္အ့ံေသာငွာ တစ္ပါး သူမ်ားႏွင့္ေရာေႏွာျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သူတို႔၏အသက္တာတြင္ အေကာင္း ဘက္မွျခားနားမႈဩပလုပ္ႏိုင္ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါးအားအသက္တာ ၏အလြန္အေရးပါသည့္ ေယ႐ႈ၌ကယ္တင္ျခင္းသို႔ပို႔ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ “အျပင္လူမ်ား” တို႔ႏွင့္အတူတကြ “အတြင္း လူမ်ား” ျဖစ္ရန္ ဆႏ္ၵရွိလာၾကမည္ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶဟူး ဇူလိုင္ ၂၇
လယ္သမားျဖစ္ျခင္း။
ေယာဟန္ ၄း၃၅-၃၈ ကိုဖတ္ပါ။ ၀ိညာဥ္မ်ားထံသို႔ေရာက္ရွိရန္ လိုအပ္သည့္ျခားနားေသာေျခလွမ္းမ်ားအေၾကာင္းကို ေယ႐ႈသည္မည္သို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါသနည္း။
လယ္သမား၏လယ္လုပ္ငန္းတြင္ က႑မ်ားစြာပါ၀င္သည္။ မ်ားစြာ ေသာရိတ္သိမ္းျခင္းမဩပမီ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာလယ္လုပ္ငန္းကိုလုပ္ေဆာင္ရပါသည္။ (မႆဲ ၉း၃၅-၃၈)။ ရိတ္သိမ္းေသာလူတို႔ကိုသာ ဘုရားသခင္၏လယ္ေျမ တြင္လိုအပ္သည္မဟုတ္။ လယ္သမားတစ္ဦးက ရိတ္သိမ္းရာကာလတြင္ လယ္လုပ္သားမ်ားအား “ရိတ္သိမ္းခ်ိန္ေရာက္ၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္မ်ဳိးေစ့ၾကဲၾက ရေအာင္” ဟုေျပာဆိုမည္ကို စဥ္းစားလို႔ရပါသလား။ လယ္လုပ္ငန္းအားလံုး ၿပီးစီးၿပီးမွ ရိတ္သိမ္းျခင္းကိုအေကာင္းဆံုးလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါသည္။
လယ္လုပ္ငန္းတြင္ ေျမႀကီးကိုဩပျပင္ျခင္းလည္းပါ၀င္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ေျမႀကီးအားလံုးသည္ အစပိုင္းစိုက္ပ်ဳိးရန္မေကာင္းၾကေခ်။ (မႆဲ ၁၃း၃-၉ ကိုဖတ္ပါ။) သင္၏အသင္းေတာ္သည္ သင္၏ရပ္ကြက္ ထဲတြင္ “ေျမမာ” ကိုေပ်ာ့ေစၿပီး၊ “ေက်ာက္ခဲ” ႏွင့္ “ဆူးပင္မ်ား” ကိုမည္သို႔ဖယ္ထုတ္ႏိုင္မည္နည္း။
လုပ္သားမ်ားသည္ ခက္ခဲေသာလယ္လုပ္ငန္းကို မရိတ္သိမ္းမီၿပီးစီး ေစၾကၿပီး အျခားလုပ္သားမ်ားက သူတို႔လုပ္အား၏အက်ဳိးအျမတ္ကိုရိတ္သိမ္း ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ တရားေဟာပြဲနည္းဗ်ဴဟာမ်ားသည္ လယ္ေျမဩပျပင္ ျခင္းထက္ ရိတ္သိမ္းျခင္းကိုသာ၍အာ႐ံုစိုက္ၾကသည္။ ထိုသို႔မဩပလုပ္ရပါ။ တရားေဟာဆရာသည္ေပၚလာ၍၊ ၀ိညာဥ္ရိတ္သိမ္းရန္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ တရားေဟာျခင္းမစတင္မီ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာကပင္ ေျမသားကိုဩပျပင္ထားႏွင့္ ရမည္။
လယ္၌ရိတ္သိမ္းျခင္းအလုပ္ကို လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခု (ေျမသားစမ္းသပ္ ျခင္း၊ ဩပျပင္ျခင္း၊ စိုက္ပ်ဳိးျခင္း၊ ေရေပးျခင္း၊ ေျမၾသဇာထည့္ျခင္း၊ ပိုးသတ္ ျခင္း၊ ေစာင့္ဆိုင္းျခင္း၊ ရိတ္သိမ္းျခင္းႏွင့္ထိန္းသိမ္းျခင္း) ကဲ့သို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို့သည္ ျပန္႔က်ဲေနေသာလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ သာမွီတြယ္ေနလွ်င္၊ ေပါက္လာေသာအပင္မ်ားသည္ ရိတ္သိမ္းခ်ိန္အထိအသက္ရွင္ႏိုင္ေခ်နည္းပါးသည္။

ၾကာသပေတး ဇူလိုင္ ၂၈
အသင္းေတာ္တည္ေထာင္ျခင္း။
မႆဲ ၁၀း၅-၁၀ ကိုဖတ္ပါ။ မည္သည့္ေငြေၾကးမွ်မပါဘဲလ်က္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ေယ႐ႈသည္ တပည့္ေတာ္မ်ားအား ပတ္၀န္းက်င္ရွိဩမိ႕၊ ရြာမ်ားသို႔ ေစလႊတ္ေတာ္မူသနည္း။
ေယ႐ႈ၏တပည့္ေတာ္မ်ားသည္ အသက္ဆက္ရန္အနည္းငယ္ေသာ ေငြေၾကးျဖင့္ မိမိတို႔သာသနာနယ္ထဲသို႔၀င္ရန္ တိုက္႐ိုက္အမိန္႔ေပးခံရသည္ မွာ ထူးဆန္းေနသေယာင္ရွိသည္။ ဘုရားသခင္အေပၚမွီခိုျခင္းႏွင့္ ၎င္းနယ္ တြင္ေနထိုင္သူမ်ားအား ၀န္ေဆာင္မႈေပးျခင္းျဖင့္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ရန္အေရးႀကီး ေၾကာင္းတို႔ကိုသင္ေပးရန္ ေယ႐ႈသည္ သူ၏တပည့္ေတာ္တို႔အား ထိုအေျခ အေနတြင္ထားခဲ့သည္မွာ ထင္ရွားပါသည္။ ထိုနယ္ခံမ်ားသည္ တပည့္ေတာ္ တို႔၏၀န္ေဆာင္ေပးမႈကို ေကာင္းေကာင္းတန္ဖိုးထားၿပီး ေနာက္တြင္သာသနာ အတြက္အေထာက္အပံ့ကို ျပင္ဆင္ေပးၾကလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။
Pastor Frank ကို သူ၏ကြန္ဖရင့္က ေျမာ္လင့္ျခင္းအသင္းေတာ္ မရွိေသာဩမိ႕ႀကီး၏ရပ္ကြက္တစ္ခုထဲတြင္ အသင္းေတာ္တည္ေထာင္ရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါသည္။ အစပိုင္းတြင္ လုပ္ငန္းစတင္ရန္ေငြေၾကးမရွိခဲ့ပါ။ ၿမ့ိေျမပံုကိုေလ့လာကာ၊ ၿမိ႕ကိုနယ္ေျမပိုင္းျခားၿပီး နယ္ခံလူတို႔၏အေၾကာင္းကို ေလ့လာခဲ့ပါသည္။ ထိုေနာက္ လူအ႐ႈပ္ဆံုးအိမ္နီးနားတြင္ ကားကိုရပ္ထား ၿပီး၊ ၎င္းနယ္ရွိလူတို႔၏ဘ၀အေၾကာင္းကို စတင္ေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ စီးပြားေရးသမားမ်ား၊ လူမႈေရးကိုယ္စားလွယ္ေခါင္းေဆာင္ မ်ားအား ရပ္ကြက္ေနလူထု၏အလိုအပ္ဆံုးအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေမးျမန္း ခဲ့သည္။ သူ႔အားရပ္ကြက္လူမႈေရးအဖြဲ႕တြင္ပါ၀င္ရန္ဖိတ္ေခၚေသာ ေဒသခံ တခ်ဳိ႕ႏွင့္မိတ္ေဆြဖြဲ႕ခဲ့သည္။ ထိုအေျခအေနတြင္ Presbyterian ဘုရားေက်ာင္း ႏွင့္ဆက္ေနေသာအခန္းကိုငွားရမ္းႏိုင္ရန္ အျခားေခါင္းေဆာင္မ်ားကလမ္းဖြင့္ ေပးေၾကာင္းကိုေတြ႕ရွိခဲ့သည္။ လူမႈေရးအဖြဲ႕၀င္မ်ားသည္ ရပ္ကြက္အက်ဳိး ေဆာင္လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ထိုတိုက္ခန္းကိုျပန္လည္မြမ္းမံရန္၊ ပစ္ၥည္းမ်ား ကိုေဆးသုတ္ရန္ႏွင့္ သန္႔ရွင္းေရးဩပလုပ္ရန္ ေငြေၾကးစိုက္ထုတ္ေပးၾကသည္။ ရပ္ကြက္လူႀကီးမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္းက ရပ္ကြက္လူထု၏အေရးႀကီး သည့္လိုအပ္ခ်က္မွာ က်န္းမာေရးျဖစ္ေၾကာင္းျပသေနပါသည္။  Pastor Frank သည္ ေစတနာ့၀န္းထမ္းတစ္ဖြဲ႕ကိုေခၚေဆာင္လာကာ၊ က်န္းမာ ေရးစစ္ေဆးေပးသည့္အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲေတြ႕ဆံုမႈမ်ားကို ထိုတိုက္ခန္းတြင္ ရပ္ကြက္သူ/သားမ်ားအတြက္ လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။ က်န္းမာေရးစစ္ေဆးျခင္းအစီအစဥ္မွ အက်ဳိးခံစားရသူမ်ားသည္ ကုန္က် စရိတ္မ်ားကာမိေစရန္ ေငြမ်ားစြာပံ့ပိုးေပးခဲ့ၾကသည္။ မၾကာမီ ဥပုသ္စာေျဖ တန္းခြဲတစ္ခုကို စတင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး၊ ေဒသခံတခ်ဳိ႕လည္း စတင္တက္ေရာက္ခဲ့ ၾကသည္။
မၾကာမီ Pastor Frank က အသင္းေတာ္တည္ေထာင္ရန္အေကာင္း ဆံုးေသာနည္းလမ္းတစ္ခုမွာ ရပ္ကြက္၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုျဖည့္ဆည္းေပး ေသာ လုပ္ငန္းတည္ေထာင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အသင္းေတာ္ တစ္ခုကို ထိုသာသနာလုပ္ငန္းျဖင့္ႀကီးထြားလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကို သိရွိ နားလည္လာခဲ့သည္။ ရပ္ကြက္အေျခဩပသာသနာလုပ္ငန္းသည္ အသင္းသား အေယာက္ ၁၄၀ ထက္ပိုေသာ ေျမာ္လင့္ျခင္းအသင္းေတာ္တစ္ခုကို တိုးပြား လာေစခဲ့သည္။
Pastor Frank ၏ျဖစ္ရပ္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မိမိရပ္ကြက္လူထုထဲ ကိုေရာက္ရွိႏိုင္ရန္ ေယ႐ႈ၏သြန္သင္ခ်က္မ်ားကိုလိုက္ေလွ်ာက္ျခင္းျဖင့္ မည္သည့္အရာျဖစ္လာႏိုင္သည္ကို ျပသေနပါသည္။ လာမည့္အပတ္တြင္ “လူမ်ားထံသို႔ေရာက္ရွိႏိုင္ရန္ စစ္မွန္ေသာေအာင္ျမင္ျခင္း၊ ခရစ္ေတာ္၏ သာသနာၿပုနည္း" (Ministry of Healing, p. 143) ကို စူးစမ္းေလ့လာၾကမည္။

ေသာၾကာ ဇူလိုင္ ၂၉
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။
ရပ္ကြက္လူထု၌ အသင္းေတာ္၏အခန္းက႑ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေယ႐ႈ ၏သြန္သင္ခ်က္မ်ားကို ေအာက္ပါက်မ္းခ်က္မ်ားတြင္ဖတ္ပါ။ မႆဲ ၇း၁၂။ ၂၃း၂၃။ ၂၅း၃၁-၄၆။ မာကု ၄း၁-၃၄။ ၆း၁-၁၃။ လုကာ ၆း၃၆။ ၁၁း၄၂။ ၁၂း၁၃-၂၁။ ၁၄း၁၆-၂၄။ ၁၆း၁၃။ ၁၈း၁၈-၂၇။ ၁၉း၁-၁၀။ ေယာဟန္ ၁၀း၁၀။ ၁၂း၈။ ၁၇း၁၃-၁၈။
“အသင္းေတာ္သည္ ဤေလာက၏အလင္းမျဖစ္ခဲ့ေသာ္၊ ၎င္းသည္ ေမွာင္မိုက္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္” (E. G. White, Signs of the Times, Sept 11, 1893). ဤေျပာဆိုခ်က္မွာ စဥ္းစားဆင္ျခင္စရာေကာင္းလွသည္။ ၎င္းသည္ “ငါ့ဘက္ ၌မေနေသာသူသည္ ငါ့ရန္ဘက္ျဖစ္၏။ ငါႏွင့္အတူမစုမသိမ္းေသာသူသည္ ၾကဲျဖန္႔ေသာသူျဖစ္၏” (မႆဲ ၁၂း၃၀) ဟူေသာ ေယ႐ႈ၏ႏႈတ္ေတာ္ထြက္ စကားကိုသတိရေစသည္။ ေယ႐ႈကရွင္းလင္းစြာမိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ မဟာ တိုက္လွန္ပြဲတြင္ ၾကားေနမရွိႏိုင္ေခ်။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ဘက္ (သို႔မဟုတ္) နတ္ဆိုးဘက္တြင္ရွိေနၾကသည္။ ႀကီးမားေသာအလင္းေပးအပ္ ျခင္းခံရၿပီးေနာက္၊ ဘာမွ်လုပ္ေဆာင္ျခင္းမရွိခဲ့ပါေသာ္ အမွန္တကယ္၎င္းအလင္း ႏွင့္ဆန္႔က်င္၍လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ေလာက၏အလင္းျဖစ္ရန္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔သည္ ေခၚေတာ္မူျခင္းကိုခံရၾကသည္။ အကယ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အလင္း မျဖစ္ခဲ့ေသာ္၊ ေမွာင္မိုက္ျဖစ္ေနၾကပါမည္။ ဤေနရာမွေျပာေသာ ေနာက္ခံ သမိုင္းသည္ျခားနားေသာ္လည္း အေျခခံသေဘာတရားမွာ အတူတူပင္ျဖစ္ သည္။ “မ်က္စိေျမႇးရွက္လွ်င္ တစ္ကိုယ္လံုးမိုက္လိမ့္မည္။ သင္၏အလင္းေသာ္ကား၊ ေမွာင္မိုက္ျဖစ္လွ်င္ ထိုအမိုက္သည္ အလြန္မိုက္စြာတကား” (မႆဲ ၆း၂၃)။ ဤအရာအားလံုးကို ေအာက္ပါက်မ္းခ်က္ျဖင့္အက်ဥ္းခ်ဳံး ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ “အၾကင္သူသည္ မ်ားေသာ ေက်းဇူးကိုခံ၏၊ ထိုသူသည္ အမ်ားကိုဆပ္ရ၏။ အၾကင္သူ၌မ်ားစြာေသာဥစၥာကိုအပ္ႏွင္း၏။ ထိုသူကို မ်ားစြာေတာင္းလိမ့္မည္” (လုကာ ၁၂း၄၈)။

Post a Comment

Lametna Aw hong ging lai hi. Hun bei ta ding hi. Lametna a om lai in na bil ngat inla, Topa hong sapna ngai in.

Previous Post Next Post