သင္ခန္းစာ (၁၁)
ခရစ္ေတာ္၌လႊတ္လပ္ျခင္း
စက္တင္ဘာ ၂ - ၈
သင္ခန္းစာ (၁၁)
စက္တင္ဘာ ၂ - ၈
ဥပုသ္ေန့ မႊန္းလဲႊပုိင္း စက္တင္ဘာ ၂
ဖတ္ရန္က်မ္းခ်က္မ်ား။ ဂလာတိ ၅း၁-၁၅။ ၁ေကာ ၆း၂၀။ ေရာမ ၈း၁။ ေဟျဗဲ ၂း၁၄၊၁၅။ ေရာမ ၈း၄။ ၁၃း၈။
အလႊတ္က်မ္းခ်က္
“ညီအစ္ကုိတုိ့၊ သင္တုိ့သည္ လႊတ္လပ္ျခင္း အခႊင့္ကုိ ရေသာသူျဖစ္ ျက၏။ သုိ့ေသာ္လည္း ဇာတိပကတိအားအခႊင့္ကုိေပး၍ ထုိလႊတ္ျခင္း ကုိမသံုးျကနွင့္။ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္၍ အမွုခ်င္းကုိေဆာင္ရႊက္ျကေလာ့”့ (ဂလာတိ ၅း၁၃)။
ဂလာတိ ၂း၄ တႊင္ ေပါလုသည္ ခရစ္ေတာ္ေယရွု၌ က်ႊန္ုပ္တုိ့ ပုိင္ဆုိင္ေသာ “လႊတ္လပ္ျခင္း” ကုိကာကႊယ္ရန္အေရးျကီးေျကာင္း အနည္းငယ္ ေျပာဆုိခဲ့သည္။ သုိ့ေသာ္ သူမျကာခ႑ေျပာေလ့ရိွသည္။ “လႊတ္လပ္ျခင္း” အေျကာင္းေျပာဆုိရာတႊင္ ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာကုိဆုိလုိသနည္း။ ဤလႊတ္လပ္ျခင္း၌ မည္သည့္အရာပါ၀င္သနည္း။ ဤလႊတ္လပ္ျခင္းသည္ မည္မ်ွအတုိင္းအတာအထိသႊားသနည္း။ ၎င္း၌အကန့္အသတ္ရိွပါသလား။ ခရစ္ေတာ္၌လႊတ္လပ္ျခင္းသည္ ပညတ္တရားနွင့္မည္သည့္ဆက္စပ္မွုရိွသနည္း။
ေပါလုသည္ ဂလာတိလူတုိ့အား အနၱရာယ္နွစ္ခုကုိသတိေပးရန္ အထက္ပါေမးခႊန္းမ်ားကုိေမးထားသည္။ ပထမမွပညတ္သည္သာ အဓိက၀ါဒျဖစ္သည္။ ဂလာတိဩမိ့မေွပါလုကုိဆန့္က်င္သူတုိ့သည္ မိမိတုိ့အက်င့္အား ျဖင့္ ဘုရားသခင္၏မ်က္နွာသာကုိရရိွရန္ ၾကိးစားေနျကေသာေျကာင့္ ခရစ္ေတာ္လုပ္ငန္း၏လႊတ္ေျမာက္ျခင္းသေဘာသဘာ၀နွင့္ ယံုျကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္၌သူတုိ့ရရိွျပီးျဖစ္ေသာကယ္တင္ျခင္းကုိ မျမင္နုိင္ျဖစ္ခဲ့ျကသည္။ ဒုတိယျခိမ္းေျခာက္မွုမွာ က်ႊန္ုပ္တုိ့အတႊက္ ခရစ္ေတာ္၀ယ္ေပးခဲ့ျပီးေသာ လႊတ္လပ္ျခင္းကုိ အျပစ္ဩပလုပ္နုိင္ခႊင့္အျဖစ္ျဖင့္အဆံုးသတ္ကာ၊ အလဲႊသံုးစား လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤရွုေထာင့္ကုိကုိင္ဆဲႊေသာသူတုိ့က လႊတ္လပ္ျခင္းသည္ ပညတ္တရားနွင့္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျကီးဆန့္က်င္သည္ဟု မွားယႊင္းစႊာယူဆျကသည္။
ပညတ္သည္သာအဓိက၀ါဒနွင့္အျပစ္ဩပနုိင္ခႊင့္နွစ္ခုစလံုးသည္ လႊတ္လပ္ ျခင္းကုိဆန့္က်င္ျကသည္။ အဘယ္ေျကာင့္ဆုိေသာ္ ၎င္းတုိ့သည္ မိမိတုိ့အား ေထာက္ခံသူတုိ့ကုိ က်ႊန္ပံုစံျဖင့္ထိန္းသိမ္းသည္။ သုိ့ေသာ္လည္း ဂလာတိ လူတုိ့အား ေပါလု၏ေမတၱာရပ္ခံခ်က္မွာ ခရစ္ေတာ္၌မိမိတုိ့၏ရပုိင္ခႊင့္အျဖစ္ ပုိင္ဆုိင္သည့္ စစ္မွန္ေသာလႊတ္လပ္ျခင္း၌ ခုိင္ျမဲစႊာရပ္တည္ရန္ျဖစ္သည္။
တနဂၤေနြေန့ စက္တင္ဘာ ၃
“ထုိေျကာင့္ ခရစ္ေတာ္သည္ ငါတုိ့ကုိလႊတ္ေတာ္မူေသာလႊတ္ျခင္း အခႊင့္၌တည္ေနသျဖင့္၊ က်ႊန္ခံရာထမ္းပုိးကုိထမ္း၍ ခ်ည္နေွာင္ျခင္းကုိတစ္ဖန္ မခံျကနွင့္” (ဂလာတိ ၅း၁)။
___________________________________________________
မိမိ၏တုန္လွုပ္ေနေသာစစ္သည္တုိ့အား စစ္တပ္ေခါင္းေဆာင္၏ လွံု့ေဆာ္ စည္းရံုးသည့္အမိန့္ကဲ့သုိ့၊ ေပါလုသည္ ဂလာတိလူတုိ့အား ခရစ္ေတာ္ ၌မိမိတုိ့၏လႊတ္လပ္ျခင္းကုိမစႊန့္လႊတ္ရန္ ညႊန္ျကားေနသည္။ ေပါလုေလသံ ၏အားမာန္ပါမွုနွင့္ျပင္းျပမွုတုိ့သည္ စာရႊက္ကုိပင္ထခုန္လွုပ္ရွားလုမတတ္ျဖစ္ ေစသည္။ အမွန္မွာ ဤအရာသည္ ေပါလုလုိခ်င္သည့္အရာအတိအက်ျဖစ္ ဟန္ရိွသည္။ ဤက်မ္းခ်က္သည္ အလ်င္ကေ်သာအရာနွင့္ေနာက္လုိက္လာ ေသာအရာတုိ့ကုိ အေျကာင္းအရာလုိက္ဖက္စႊာဆက္ေပးေသာ္လည္း၊ Greek က်မ္းစာတႊင္ ၎င္းသည္ ျပတ္ေတာင္းျဖစ္ေနျခင္းနွင့္ဆက္စပ္မွုရိွမေနျခင္းသည္ ေပါလုကဤက်မ္းခ်က္ကုိ ဧရာမလမ္းေဘးေျကာ္ျငာဆုိင္းဘုတ္ကဲ့သုိ့ ထင္ရွားေစ လုိေျကာင္းေဖာ္ျပသည္။ ခရစ္ေတာ္ ၌လႊတ္လပ္ျခင္းသည္ ေပါလု ၏ျငင္းခံု အေျကာင္းျပခ်က္တစ္ခုလံုးကုိေပါင္းခ်ုပ္ကာ၊ ဂလာတိလူတုိ့သည္ ၎င္းကုိ စႊန့္ပစ္မည့္အနၱရာယ္၌ရိွေနျကသည္။
ဂလာတိ ၁း၃၊၄။ ၂း၁၆ နွင့္ ၃း၁၃ တုိ့ကုိဖတ္ပါ။ ဤက်မ္းခ်က္ တုိ့တႊင္ အသံုးဩပေသာဥပမာတုိ့သည္အဘယ္နည္း။ က်ႊန္ုပ္တုိ့အတႊက္ ခရစ္ေတာ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျပီးေသာအရာကုိ နားလည္နုိင္ရန္ မည္ကဲ့သုိ့ကူညီသနည္း။
_________________________________________________
ေပါလု၏စကား “ခရစ္ေတာ္သည္ ငါတုိ့ကုိလႊတ္ေတာ္မူေသာလႊတ္ ျခင္းအခႊင့္” (ဂလာတိ ၅း၁) သည္ သူ့စိတ္ထဲ၌ အျခားေသာဥပမာရိွေန ေျကာင္း ျပသရာေရာက္သည္။ ဤစကားလံုးရေႊးခ်ယ္သံုးနွုန္းပံုသည္ က်ႊန္ မ်ားကုိတရား၀င္လႊတ္ေပးရာတႊင္ အသံုးဩပေသာလုပ္နည္းစနစ္နွင့္အလားသ႑ာန္ တူေနသည္။ က်ႊန္တုိ့သည္ တရား၀င္ရပုိင္ခႊင့္မ်ားမ ရိွေသာေျကာင့္ ဘုရားမ်ား သည္ သူတုိ့လႊတ္လပ္ျခင္းကုိ၀ယ္ယူနုိင္သည္ဟုယူဆကာ၊ ၎င္းကုိတံု့ျပန္ ေသာအားျဖင့္ ထုိက်ႊန္သည္ အမွန္တကယ္လႊတ္လပ္ေသာ္လည္း ထုိဘုရား မ်ားနွင့္တရား၀င္သက္ဆုိင္ေနသည္။ အမွန္တကယ္မွာ၊ လက္တေႊ့တႊင္ထုိလုပ္ငန္း စဉ္မွာ စိတ္ကူးယဉ္ပံုျပင္မ်ွသာျဖစ္သည္။ မိမိ၏လႊတ္လပ္ျခင္းအတႊက္ ဗိမာန္ ေတာ္ဘ႑ာတုိက္တႊင္ ငေေႊပးခေ်သူမွာ ထုိက်ႊန္ပင္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ၊ (၂၀၁) ဘီစီမွ ေအဒီ (၁၀၀) က ဒဲလ္ဖီျမုိ့ ရိွ Pythian Apollo ဗိမာန္တႊင္ရွာဖေႊ တေႊ့ရိွေသာ တစ္ေထာင္နီးပါးေသာကမ⍀ပည္းစာတႊင္အသံုးဩပေသာ ထုိလုပ္နည္း စနစ္ကုိသံုးသပ္ဆင္ျခင္ျကည့္ပါ။ Pythian သား Apollo သည္ Nicea အမည္ရက်ႊန္မတစ္ေယာက္ကုိ Amphissa သား Sosibus ထံမွ၀ယ္ယူခဲ့ သည္။. . .သုိ့ေသာ္ျငားလည္း၊ အေရာင္းအ၀ယ္တႊင္ Nicea သည္ Apollo အားလႊတ္လပ္ျခင္းအတႊက္ေပးခဲ့သည္။” ((Ben Witherington III, Grace in Galatia, p. 340).
ဤလုပ္နည္းစနစ္နွင့္ ေပါလု၏ေ၀ါဟာရအသံုးအနွုန္းသည္ အေျခခံတူညီမွုရိွေသာ္လည္း၊ ေလးနက္ေသာျခားနားမွုတစ္ခုရိွေနသည္။ ေပါလု၏ ဥပမာတႊင္ စိတ္ကူးယဉ္ပံုျပင္မပါ၀င္ခေ်။ က်ႊနု္ပ္တုိ့သည္ မိမိအတႊက္တန္ဖုိး ငေႊကုိမေပးရခေ် (၁ေကာ ၆း၂၀)။ တန္ဖုိးသည္ က်ႊန္ုပ္တုိ့အတႊက္စေ်းျမင့္ လႊန္းေနသည္။ က်ႊန္ုပ္တုိ့သည္ မိမိကုိယ္ကုိကယ္တင္ရန္ တန္ခုိးမရိွျကခေ်။ သုိ့ေသာ္ေယရွုသည္ လွမ္း၀င္လာကာ က်ႊန္ုပ္တုိ့မလုပ္ေဆာင္နုိင္သည့္အရာ ကုိ လုပ္ေဆာင္ေပးေတာ္မူသည္။ ကုိယ္ေတာ္သည္ က်ႊန္ုပ္တုိ့အျပစ္မ်ားအတႊက္ ျပစ္ဒ႑္ကုိေပးေတာ္မူကာ၊ ထုိအေျကာင္းေျကာင့္ က်ႊနု္ပ္တုိ့အား အျပစ္စီရင္ ျခင္းမွလႊတ္ေတာ္မူသည္။
သူ့ကုိယ္ပုိင္အသက္တာကုိျကည့္ပါ။ မိမိကုိယ္ကုိကယ္တင္နုိင္မည္ ဟု စဉ္းစားဖူးပါသလား။ ေယရွုသည္ က်ႊနု္ပ္တုိ့အားေပးေတာ္မူခဲ့ျပီးေသာ အရာအတႊက္ မည္မ်ွကေက်းဇူးတင္ရမည္အေျကာင္း သင့္အေျဖသည္ မည္ကဲ့သုိ့ ေဖာ္ျပသနည္း။
တနဂၤလာ စက္တင္ဘာ ၄
ခရစ္ယာန္လႊတ္လပ္ျခင္း၏သေဘာသဘာ၀
လႊတ္လပ္ျခင္း၌ ျမဲျမံစႊာရပ္တည္ရန္ ေပါလု၏အမိန့္ေပးခ်က္မွာ အေျကာင္းမဲ့မဟုတ္ခေ်။ ဤအမိန့္မတုိင္မီ “ခရစ္ေတာ္သည္ငါတုိ့ကုိလႊတ္ ေတာ္မူျပီ” ဟူေသာ အေရးျကီးသည့္ေျပာဆုိခ်က္ရိွနွင့္ေနသည္။ အဘယ္ေျကာင့္ ခရစ္ယာန္တုိ့သည္ မိမိတုိ့၏လႊတ္လပ္ျခင္း၌ ျမဲျမံစႊာရပ္ေနျကရမည္နည္း။ အဘယ္ေျကာင့္ဆုိေသာ္ ခရစ္ေတာ္သည္ သူတုိ့အားလႊတ္ေတာ္မူခဲ့ျပီးျဖစ္ေသာ ေျကာင့္ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ က်ႊန္ုပ္တုိ့၏လႊတ္လပ္မွုသည္ က်ႊန္ုပ္ တုိ့အတႊက္ ခရစ္ေတာ္ေဆာင္ရႊက္ခဲ့ျပီးေသာအရာ၏ရလဒ္ျဖစ္သည္။
ျဖစ္မွန္ကုိထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိျပီး အေလးအနက္တုိက္တႊန္းအားေပး စကားက လုိက္လာသည့္ပံုစံသည္ ေပါလုစာေရးေနက်ပံုစံျဖစ္သည္ (၁ေကာ ၆း၂၀။ ၁၀း၁၃၊၁၄။ ေကာေလာသဲ ၂း၆)။ ဥပမာ၊ ေပါလုသည္ “ငါတုိ့၏လူေဟာင္းသည္ ထုိသခင္နွင့္အတူ လက္၀ါးကပ္တုိင္မွာအေသသတ္ျခင္းကုိ ခံျပီ” (ေရာမ ၆း၆) ကဲ့သုိ့ေသာ ခရစ္ေတာ္၌က်ႊန္ုပ္တုိ့၏ျဖစ္ရပ္မွန္အေျကာင္း ကုိ ေရာမ ၆ တႊင္စဲႊခ်က္တင္သည့္ ထုတ္ျပန္ခ်က္တခ်ုိ့ဩပလုပ္သည္။ ဤ အမွန္တရားအေပါ္အေျခခံျပီးေ ပါလုသည္ အလႊန္အေရးႀကီးေသာတုိက္တႊန္း အားေပးမွု ထုတ္ျပန္ နုိင္သည္။ ''ထုိေျကာင့္ သင္တုိ့၏ေသတတ္ေသာ ကုိယ္ခနၵါ၏တပ္မက္ျခင္းအလုိသုိ့လုိက္ရသည္တုိင္ေအာင္ အျပစ္တရားသည္ ထုိခနကုိယ္၌အစုိးမရေစနွင့္'' (ေရာမ ၆း၁၂) ဟူ၍ အေျခခံအားျဖင့္ ေပါလု ေျပာေနက်ပံုစံမွာ ''ခရစ္ေတာ္၌ သင္တုိ့ျဖစ္ျပီးသည္အတုိင္းျဖစ္လာျကပါ'' ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ဧ၀ံေဂလိတရား၏က်င့္၀တ္နွင့္ညီေသာအသက္တာသည္ က်ႊန္ုပ္တုိ့သည္ ဘုရားသခင္၏သားသမီးမ်ားျဖစ္ေျကာင္း သက္ေသျပရန္ အလုိ့ငွာ အက်င့္က်င့္ရမည္၀န္ထုပ္ကုိ တင္ျပျခင္းမရိွပါ။ တိတိက်က် ေျပာရလ်ွင္ က်ႊန္ုပ္ တို့ ၿပုလုပ္သည့္အရာ ကုိျ ုပ လုပ္ျခင္းအေျကာင္းမွာ က်ႊန္ုပ္ တုိ့သည္ ကုိယ္ေတာ့္သားသမီးမ်ားျဖစ္ေနျပီးျဖစ္ေသာေျကာင့္ျဖစ္သည္။
ခရစ္ေတာ္သည္ က်ႊန္ုပ္တုိ့အား မည္သည့္အရာမွလႊွတ္ေပးေတာ္မူ သနည္း။ ေရာမ ၆း၁၄၊၁၈။ ၈း၁။ ဂလာတိ ၄း၃၊၈။ ၅း၁။ ေဟျဗဲ ၂း၁၄၊၁၅။
_____________________________________________________
ခရစ္ယာန္အသက္တာေဖာ္ျပရန္ ''လႊတ္လပ္ျခင္း'' ဟူေသာစကားလံုး ကုိအသံုျးုပျခင္းသည္ ဓမ⍀မသစ္က်မ္းအျခားေနရာမ်ားထက္ ေပါလု၏ျသ၀ါဒစာ မ်ားတႊင္ သာ၍ေပါ္လႊင္ထင္ရွားသည္။ ''လႊတ္လပ္ျခင္း'' နွင့္ ၎င္း၏ရင္းျမစ္ တူေ၀ါဟာရသည္ ေပါလု၏ျသ၀ါဒစာမ်ားတႊင္ ၂၈ ျကိမ္ပါရိွကာ၊ အျခားေနရာတႊင္ ၁၃ ျကိမ္သာပါရိွသည္။
လႊတ္လပ္ျခင္းဟုဆုိရာ၌ ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာကုိဆုိလုိ သနည္း။ ပထမအေနျဖင့္ ၎င္းသည္ စိတ္ကူးသေဘာတရားသက္သက္မ်ွ မဟုတ္ခေ်။ ၎င္းသည္ နုိင္ငံေရးလႊတ္လပ္ျခင္း၊ စီးပႊားေရးလႊတ္လပ္ျခင္း (သုိ့မဟုတ္) က်ႊန္ုပ္တုိ့စိျတ္ုကိက္အသက္ရွင္ေနထုိင္ရန္ လႊတ္လပ္ျခင္းတုိ့ကုိ မရည္ညႊွန္းခေ်။ ထုိသုိ့မဟုတ္ဘဲ၊ ၎င္းသည္ ေယရွုခရစ္နွင့္က်ႊန္ုပ္တုိ့ဆက္ဆံ ေရး၌ အေျခတည္ေသာလႊတ္လပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ပညတ္တရားတႊန္းပုိ့သည့္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၏အခ်ုပ္အနေွာင္နွင့္ အျပစ္စဲႊခ်က္တင္ျခင္းမွလႊတ္လပ္ျခင္း ကုိ ေပါလုသည္ ရည္ညႊွန္းေျကာင္းျပသကာ၊ သုိ့ရာတႊင္ က်ႊန္ုပ္တုိ့၏လႊတ္လပ္ မွုသည္ ထုိထက္မကမ်ားစႊာပါ၀င္သည္။ ၎င္း၌အျပစ္တရား၊ ထာ၀ရေသျခင္း နွင့္နတ္ဆုိးတုိ့မွလႊတ္လပ္ျခင္းပါ၀င္သည္။
''ေယရွုခရစ္မပါေသာလူသားတည္ရိွေနျခင္းသည္ အခ်ုပ္အနေွာင္ တည္းဟူေသာ ပညတ္တရား၏အခ်ုပ္အနေွာင္၊ ကမ⍀ဘာကုိစုိးမုိးသည့္မေကာင္း ေသာအရာမ်ား၏အခ်ုပ္အနေွာင္၊ အျပစ္တရား၊ ဇာတိပကတိနွင့္နတ္ဆုိးတုိ့ ၏အခ်ုပ္အနေွာင္ စသည့္သႊင္ျပင္လက⍀ခ႑ာမ်ုိးေဆာင္သည္။ ဤက်ႊန္ပုိင္ရွင္ တုိ့၏အုပ္စုိးျခင္းကုိ အစိတ္စိတ္အျမႊွာျမႊွာကဲႊသႊားေစရန္ ဘုရားသခင္သည္ မိမိသားေတာ္ကုိ ဤေလာကသုိ့ေစလႊွတ္ေတာ္မူသည္'' (Timothy George, Galatians, p. 354).
အသက္တာ၌ မည္သည့္အရာတုိ့သည္ သင့္အားက်ႊန္ျပုသည္ဟုခံစားရသနည္း။ ဂလာတိ ၅း၁ ကုိအလႊတ္က်က္ျပီး၊ ခရစ္ေတာ္၌ရိွေသာ လႊတ္လပ္ျခင္းကုိ သင့္အသက္တာတႊင္ အမွန္တကယ္ျဖစ္လာေစရန္ ဘုရားသခင္ ထံဆုေတာင္းပါ။
အဂၤါ စက္တင္ဘာ ၅ပညတ္သာ အဓိက၀ါဒ၏ ေျကာက္မက္ဖႊယ္အက်ုိးဆက္ (ဂလာတ ိ ၅း၂-၁၂)
ေပါလုသည္ ဂလာတိ ၅း၂-၁၂ ကုိနိဒါန္းပ်ုိးပံုသည္ သူေျပာမည့္ အရာ၏အေရးျကီးျခင္းကုိျပသေနသည္။ ''ျကည့္'' (ESV) ၊ ''နားေထာင္'' (NRSV) ၊ ''ငါ့စကားကုိမွတ္သား'' (NIV) ၊ ''ငါေပါလုဆုိသည္ကား'' (ESV)စသည္ျဖင့္ နိဒါန္းပ်ုိးသည္။ ေပါလုသည္ ရယ္စရာေျပာေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ ''ျကည့္'' ဟူေသာစကားလံုးကုိ အားမာန္ပါပါအသံုးျပုျခင္းျဖင့္ မိမိစာဖတ္ ပရိသတ္တုိ့၏အာရံုအျပည့္ကုိ ဆဲႊေဆာင္ရန္သာမက၊ မိမိ၏တမန္ေတာ္ျဖစ္ ျခင္းအခႊင့္အာ႑ာကုိပင္ ေဖာ္ျပသည္။ အကယ္၍ တစ္ပါးအမ်ုိးသားတုိ့သည္ ကယ္တင္ျခင္းရရိွရန္ အေရဖ်ားလွီးျခင္းခံရမည္ဆုိလ်ွင္၊ မိမိတုိ့၏ဆံုးျဖတ္ ခ်က္၌ပါ၀င္လာမည့္ ေျကာက္မက္ဖႊယ္အက်ုိးဆက္ကုိ ဂလာတိလူတုိ့နားလည္ ရန္လုိအပ္ေျကာင္း ေပါလုသည္သူတုိ့အားနားလည္ေစခ်င္သည္။
ဂလာတိ ၅း၂-၂၃ ကုိဖတ္ပါ။ အေရဖ်ားလီွးျခင္းျပသနာတစ္ခုလံုး နွင့္ပတ္သက္၍ ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာကုိသတိေပးသနည္း။
__________________________________________________
အေရဖ်ားလွီးျခင္းျဖင့္ ဘုရားသခင္၏မ်က္နွာသာရရိွရန္ဩကိးစားျခင္း ၏ပထမအက်ုိးဆက္မွာ ၎င္းသည္ ထုိပုဂိၢုလ္အား ပညတ္တရားတစ္ခုလံုး ကုိေစာင့္ထိန္းရန္ တာ၀န္ရိွေစသည္။ အခန္းငယ္ ၂ နွင့္ ၃ မွ ေပါလု၏ စကားအသံုးအနွုန္းတႊင္ စိတ္၀င္စားစရာစကားလံုးအသံုးအနွုန္းမ်ားပါ၀င္သည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ သူတုိ့ကုိအက်ုိးျပုမည္မဟုတ္ဘဲ (ophelesei) ၊ တိတိက်က် ေျပာရလ်ွင္ သူတုိ့သည္ ပညတ္တရားကုိေစာင့္ရန္ တာ၀န္ရိွလာလိမ့္မည္ (opheiletes) ။ အကယ္၍ လူတစ္ဩးသည္ ပညတ္တရားအတုိင္းအသက္ရွင္ လုိလ်ွင္၊ သူသည္ ဩကိက္ရာရေႊးလုိက္လေ်ွာက္၍မရခေ်။ တစ္ခု၌မွားလ်ွင္ အားလံုးမွားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ဒုတိယအက်ုိးဆက္မွာ သူတုိ့သည္ ခရစ္ေတာ္ထံမွ ““ျဖတ္ေတာက္”” ျခင္းခံရပါမည္။ အက်င့္အားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းရရိွရန္ဆံုးျဖတ္ခ်က္တႊင္ ခရစ္ေတာ္၌ေျဖာင့္မတ္ျခင္းရရိွရန္ ဘုရားသခင္၏နည္းလမ္းကုိ တစ္ခ်ိန္တည္း ျငင္းပယ္ရာေရာက္သည္။ ““ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကုိနည္းလမ္းနွစ္သႊယ္ျဖင့္မရရိွနုိင္ ခေ်။ သင္သည္ ကုိယ့္ကုိကုိယ္မကယ္တင္နုိင္ေျကာင္း၀န္ခံျခင္းျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ ကုိရရိွရန္မျဖစ္နုိင္ခေ်။ ထုိေနာက္ သင္သည္ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ကယ္တင္နုိင္ေျကာင္း ယူဆေတာင္းဆုိေသာအားျဖင့္ အေရဖ်ားလွီးျခင္းကုိခံယူသည္။”” (John R W Stott, The Message of Galatians, p. 133).
အေရဖ်ားလွီးျခင္းကုိ ေပါလု၏တတိယကန့္ကႊက္ခ်က္မွာ ၎င္းသည္ ၀ိညာဉ္ေရးျကီးထႊားမွုကုိတားဆီးသည္။ အေျပးဩပိင္ပဲႊ၀င္သူတစ္ဩး၏ပန္းတုိင္သုိ့ အေျပးလမ္းကုိတမင္ဖ်က္ဆီးခံရသည့္အျဖစ္မ်ုိးနွင့္ ေပါလုနွုိင္းယွဉ္ျပသည္။ အမွန္မွာ “ဆီးတားသည္” (အခန္းငယ္ ၇) ဟုျပန္ဆုိေသာစကားလံုးကုိ စစ္တပ္အသုိက္အ၀န္းတႊင္ “ခ်ီတက္လာသည္ကုိရပ္တန့္ေစရန္ သူလာရာ လမ္းကုိေဖာက္ခဲႊပစ္ျခင္း (သုိ့မဟုတ္) တံတားဖ်က္ဆီးျခင္း (သုိ့မဟုတ္) အဟန့္အတားမ်ားခ်ထားျခင္း” စသည္တုိ့ကုိဆုိလုိသည္။ (SDA Bible Commentary, Vol 6, p. 978).
ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ အေရဖ်ားလီွးျခင္းသည္ လက္၀ါးကပ္တုိင္၏ ထုိးစစ္ကုိဖယ္ရွားသည္။ မည္ကဲ့သုိ့နည္း။ အေရဖ်ားလွီးျခင္း၏သတင္းစကား မွာ သင္သည္ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ကယ္တင္နုိင္သည္ဟုဆုိလုိသည္။ ၎င္းမွာ လူ့မာန္မာနကုိျမေွာက္ပင့္ျခင္းမ်ုိးျဖစ္သည္။ သုိ့ရာတႊင္ လက္၀ါးကပ္တုိင္၏ သတင္းစကားမွာ လူ့မာန္မာနကုိတုိက္ခုိက္သည္။ အဘယ္ေျကာင့္ဆုိေသာ္ က်ႊန္ုပ္တုိ့သည္ ခရစ္ေတာ္အေပါ္လံုးလံုးလ်ားလ်ားမွီခုိေနေျကာင္း ၀န္ခံရမည္။
အေရဖ်ားလွီးျခင္းအေပါ္ သူတုိ့၏ျပန္းထန္စႊာဇႊတ္ေတာင္းဆုိျခင္း အတႊက္ ေပါလုသည္ ထုိသူတုိ့ကုိအလႊန္ေဒါသထႊက္ေသာေျကာင့္ ဓားျမေွာင္ ဆဲႊကာ၊ သူတုိ့သည္ မိမိတုိ့ကုိယ္ကုိသင္းကႊပ္ရန္ပင္ သူဆနၵရိွေျကာင္းေျပာသည္။ ျပင္းထန္ေသာစကားျဖစ္သည္။ သုိ့ေသာ္ ေပါလု၏ေလသံမွာ ဤျပသနာ ကုိ သူအေလးအနက္ရွုျမင္ပံုကုိ ေရာင္ျပန္ဟပ္သည္။
ဗုဒၵဟူး စက္တင္ဘာ ၆လႊတ္လပ္မွုနွင့္အျပစ္ၿပခႊင့္ (ဂလာတိ ၅း၁၃)
ဂလာတိ ၅း၁၃ သည္ ဂလာတိျသ၀ါဒစာထဲမွာ အေရးျကီးေသာ အလွည့္အေျပာင္းကုိမွတ္သားသည္။ ဤက်မ္းခ်က္အထိေပါလုသည္ မိမိ သတင္းစကား၏ဘာသာေရးယံုျကည္မွုအေျကာင္းအရာမ်ားအေပါ္ လံုးလံုး အာရံုစုိက္ေနခဲ့ျပီး၊ ယခုတႊင္မူသူသည္ ခရစ္ယာန္အဩပအမူအေရးဘက္သုိ့ လွည့္လာသည္။ မည္ကဲ့သုိ့ေသာအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္သည္ ပညတ္တရား ၏အက်င့္အားျဖင့္ ကယ္တင္ျခင္းမရရိွသနည္း။
မည္သည့္လႊတ္လပ္ျခင္းကုိအလဲႊသံုးစားဩပနုိင္ခေ်မွ ေပါလုသည္ ဂလာတိလူတုိ့အားရေွာင္ရွားေစလုိသနည္း။ ဂလာတိ ၅း၁၃။
________________________________________________
ယံုျကည္သူတုိ့သည္ ခရစ္ေတာ္၌ရိွေသာေက်းဇူးေတာ္နွင့္လႊတ္လပ္ မွု (ေရာမ ၃း၈။ ၆း၁၊၂) အေပါ္ မိမိ၏အေလေးပးေျပာဆုိမေွုနာက္ကုိ လုိက္လာသည့္ နားလည္မွုလဲႊနုိင္ေျခရိွျခင္းကုိ ေပါလုသိေနခဲ့သည္။ သုိ့ရာတႊင္ ျပသနာမွာ ေပါလု၏သတင္းစကားမဟုတ္ဘဲ၊ လူသား၏မိမိအလုိလုိက္ျခင္း ၌သာ တည္ရိွေနသည္။ သမုိင္းစာမ်က္နွာမ်ားတႊင္ျပန့္က်ဲေနေသာ အက်င့္ ပ်က္ျခစားျခင္းနွင့္ကုိယ္က်င့္တရားပရမ္းပတာျဖစ္ျခင္းထဲသုိ့ ဆင္းသက္ေသာလူ မ်ား၊ ဩမိ့မ်ားနွင့္နုိင္ငံတုိ့မွာ မိမိကုိယ္ကုိခ်ုပ္တည္းမွုမရိွျခင္းနွင့္ တုိက္ရုိက္ ဆက္နႊယ္ေနခဲ့သည္။ မိမိအသက္တာတႊင္ ဤကဲ့သုိ့ေသာအျပစ္ဩပနုိင္ေျခ မခံစားဖူးေသးေသာသူရိွပါသလား။ ထုိေျကာင့္ ေပါလုသည္ ေယရွုေနာက္ လုိက္တုိ့အား ဇာတိအလုိလုိက္ျခင္းကုိရေွာင္ရွားရန္ေခါ္ေနသည္မွာ ထင္ရွား ေနေပသည္။ အမွန္သူလုိခ်င္သည္မွာ ၎င္း၏ဆန့္က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ ““အခ်င္းခ်င္းခ်စ္၍ အမွုခ်င္း၌ေဆာင္ရႊက္”” ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္စံုတစ္ဩးသည္ ခ်စ္ျခင္းေမတ⍀တာျဖင့္ သူတစ္ပါးအမွုကုိထမ္းရႊက္ေပးေသာအခါ၊ ၎င္းသည္ မိမိကုိယ္ကုိ၌လည္းေကာင္း၊ ဇာတိပကတိ၌လည္းေကာင္း ေသျခင္းအားျဖင့္ သာ လုပ္ေဆာင္နုိင္ေျကာင္းသိရိွျကသည္။ မိမိတုိ့၏ဇာတိအလုိကုိလုိက္ေသာ သူတုိ့သည္ သူတစ္ပါးကုိအမွုထမ္းရႊက္လုိသူမ်ားမဟုတ္ျကခေ်။ ၎င္း၏ ဆန့္က်င္ဘက္ပင္ျဖစ္သည္။
ထုိေျကာင့္ ခရစ္ေတာ္၌က်ႊန္ုပ္တုိ့၏လႊတ္လပ္မွုသည္ ဤေလာက ၏က်ႊန္ဩပျခင္းမွလႊတ္ေျမာက္ရံုသာမက၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္ သူတစ္ပါးအမွု ထမ္းရႊက္သည့္တာ၀န္၊ အသစ္ေသာ၀န္ေဆာင္မွုအတႊက္ ေခါ္ေတာ္မူျခင္းလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ၎င္းမွာ “အတားအဆီးမဲ့အိမ္နီးခ်င္းကုိခ်စ္ရန္ အခႊင့္အေရး၊ အာ႑ာနွင့္ဂု႑္ျဒပ္ကုိရွာဖေႊျခင္းထက္ အျပန္အလွန္မိမိကုိယ္ကုိေပးဆပ္သည့္ အေပါ္အေျခဩပေသာ လူ့အဖဲႊ့အစည္းကုိ ဖန္တီးနုိင္ေျခရိွျခင္းတုိ့ျဖစ္သည္။" (Sam K Williams, Galatians, p. 145).
ခရစ္ယာန္ဘာသာနွင့္လည္းေကာင္း၊ ဂလာတိ ၅း၁၃ ကုိေခတ္သစ္ ဘာသာျပန္ဆုိမွုတႊင္ စကားရေႊးခ်ယ္သံုးနွုန္းျခင္းနွင့္လည္းေကာင္း အက်ႊမ္း တ၀င္ရိွျခင္းေျကာင့္ ဂလာတိလူတုိ့အတႊက္ အလန့္တျကားျဖစ္ေစမည့္စကားလံုး မ်ား၏အဓိပယ္ကုိ အလႊယ္တကူမ်က္စိလ်ွမ္းနုိင္သည္။ ပထမအေနျဖင့္၊ Greek ဘာသာစကားသည္ ဤကဲ့သုိ့ေသာ၀န္ေဆာင္မွုကုိ လွံု့ေဆာ္ေပးေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ လူသား၏သာမန္ခ်စ္ျခင္းမဟုတ္၊ ျဖစ္လည္းမျဖစ္နုိင္ ေျကာင္းညႊန္ျပသည္။ လူသား၏ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ အေျခအေနေပါ္မူတည္ လႊန္းလွသည္။ ေပါလုအသံုးဩပေသာ Greek ဘာသာစကားတႊင္ ၎င္းေမတၱာ သည္ ၀ိညာဉ္ေတာ္အားျဖင့္သာက်ႊန္ုပ္တုိ့ရရိွေသာ ဘုရားသခင္၏ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာကုိ ညႊန္းဆုိထားသည္။ အမွန္တကယ္အံ့ျသစရာေကာင္းေသာအခ်က္ မွာ “အမွုထမ္းရႊက္သည္” ဟူ၍ ဘာသာျပန္ဆုိေသာ Greek စကားလံုး၏ အဓိပပါယ္မွာ “က်ႊန္ၿပုသည္” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ က်ႊန္ုပ္တုိ့၏လႊတ္လပ္ မွုသည္ မိမိစိတ္ဩကိက္ေနပုိင္ခႊင့္မဟုတ္ဘဲ၊ ဘုရားသခင္၏ခ်စ္ျခင္းေမတာၱာေပါ္အေျခခံ သည့္ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္အမွုထမ္းရႊက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ခရစ္ေတာ္၌ရိွေသာ သင့္လႊတ္လပ္မွုကုိ ဟုိနားဒီနားအျပစ္အနည္းငယ္ ၿပုလုပ္ရန္ အခႊင့္အျဖစ္သင္စဉ္းစားဖူးပါသလား။ ရုိးရုိးသားသားေျဖပါ။ ဤ ကဲ့သုိ့စဉ္းစားမွုမ်ုိးသည္ အဘယ္ေျကာင့္အလႊန္ဆုိး၀ါးသနည္း။
إرسال تعليق
Lametna Aw hong ging lai hi. Hun bei ta ding hi. Lametna a om lai in na bil ngat inla, Topa hong sapna ngai in.