သင္ခန္းစာ (၈) ကၽြန္္အျဖစ္္မွအေမြြခံံအျဖစ္သို႔ို႔ို႔

သင္ခန္းစာ (၈) ကၽြန္္အျဖစ္္မွအေမြြခံံအျဖစ္သို႔ို႔ို႔

သင္ခန္းစာ (၈) ကၽြန္္အျဖစ္္မွအေမြြခံံအျဖစ္သို႔ို႔ို႔                               ၾသဂုတ္ ၁၂ - ၁၈

ဥပုသ္ ေန့ မြန္းလဲြပိုင္း ၾသဂုတ္ ၁၂

ဖတ္ရန္က်မ္းခ်က္မ်ား။ ဂလာတိ ၃း၂၆-၄း၂၀။ ေရာမ ၆း၁-၁၁။ ေဟျဗဲ ၂း၁၄-၁၈။ ၄း၁၄၊၁၅။ ေရာမ ၉း၄၊၅။

အလြတ္က်မ္းခ်က္။   ။ “သိုို႔ု႔ျဖစ္၍ သင္္တိုို႔ု႔သည္ ေနာက္တစ္ဖန္အေစအပါးကၽြန္မျဖစ္၊ သားပင္ျဖစ္ၾက၏။ သားျဖစ္လွ်င္ ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏အေမြခံလည္းျဖစ္ၾက၏” (ဂလာတိ ၄း၇)။

ေပါလုသည္ ဂလာတိလူတို႔အား ကၽြန္မ်ားကဲ့သို႔အသက္ရွင္မၿပုမူ ေတာ့ဘဲ၊ ရပိုင္ခြင့္ႏွင့္အခြင့္အေရးမ်ားအားလံုးျဖင့္ ဘုရားသခင္၏သားသမီး မ်ားကဲ့သို႔ အသက္ရွင္ၾကရန္ေျပာဆိုသည္။ ဤသမ္ၼာတရားကို လူငယ္မာတင္ လူသာသည္ မသိရွိနားမလည္ခဲ့ေခ်။ မိမိ၏အျပစ္သည္ သာ၍နက္႐ိႈင္းလာ သည္ဟု ယံုၾကည္လက္ခံလာေသာအခါ၊ ဤလူငယ္သည္ မိမိ၏အက်င့္ အားျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းႏွင့္ၿငိမ္သက္ျခင္းရရွိရန္ ဩကိးစားခဲ့သည္။ သူသည္ အစာေရွာင္ျခင္း၊ မအိပ္မေနဆုေတာင္းပတ္ၳနာရြတ္ဖတ္ျခင္းအားျဖင့္ အခက္ခဲ ဆံုးေသာအသက္တာႏွင့္ေနထိုင္ကာ၊ ခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီးဘ၀ျဖင့္ မိမိ၏ မေကာင္းမႈမ်ားကိုႏွိမ္နင္းရန္ မိမိကိုယ္ကိုႏွိပ္စက္ေသာ္လည္း လြတ္ေျမာက္ျခင္း မရရွိခဲ့ေခ်။ ဘုရားသခင္ေ႐ွ႕ေမွာက္တြင္ သေဘာက်စရာျဖစ္ေစႏုိင္မည့္ စင္ၾကယ္ေသာႏွလံုးသားရရွိရန္အလို႔ငွာ သူ၏စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံမႈမ်ားကို လက္မေလွ်ာ့ခဲ့ေခ်။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူေျပာခဲ့သည္မွာ သူသည္ မိမိ၏ ဘာသာေရးစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို က်ပ္က်ပ္တည္းတည္းလိုက္ေလွ်ာက္ေသာ  ဘာသာေရးကိုင္း႐ိႈင္းသူခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ သူသည္  မိမိအထဲ၌ၿငိမ္သက္ျခင္းရွာမေတြ႕ေၾကာင္းေျပာဆိုခဲ့သည္။ “တကယ္လို႔  ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးဟာ သူ႔ရဲ႕ဘုန္းႀကီးနဲ႔ဆိုင္တဲ့အလုပ္ေတြကိုလုပ္လို႔ ေကာင္းကင္  ႏိုင္ငံေရာက္မယ္ဆိုရင္၊ ငါေတာ့တကယ္ေကာင္းကင္ေရာက္မယ္” သို႔ရာတြင္ အလုပ္မျဖစ္ခဲ့ေခ်။

ဂလာတိၾသ၀ါဒစာ၌ေဖာ္ျပသကဲ့သို႔ ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ကယ္တင္ ျခင္းရရွိေၾကာင္း သမၼာတရားကိုစတင္နားလည္သေဘာေပါက္လာေသာအခါ မွသာလွ်င္ သူသည္ မိမိ၏၀ိညာဥ္အတြက္ ၀ိညာဥ္ေရးလြတ္လပ္မႈႏွင့္ေမွ်ာ္လင့္ ျခင္းမ်ဳိးကို စတင္ခြင့္ရလာခဲ့သည္။ ၎င္း၏အက်ဳိးဆက္အေနျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၏ကမ္ၻာႀကီးသည္ လံုး၀ကိုေျပာင္းလဲသြားခဲ့ေပသည္။

တနဂၤေႏြ ၾသဂုတ္ ၁၃
ခရစ္ေတာ္၌ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အေျခအေန (ဂလာတိ ၃း၂၆-၂၉)

ဂလာတိ ၃း၂၅ ကို စိတ္ထဲတြင္စဥ္းစားရင္း၊ ဂလာတိ ၃း၂၆ ကို ဖတ္ပါ။ ဤက်မ္းခ်က္သည္ ပညတ္ေတာ္ႏွင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ဆက္စပ္မႈသည္ မည္သည့္အရာျဖစ္သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ယခုတြင္ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ေယ႐ႈ အားျဖင့္ေရြးႏုတ္ျခင္းခံရၿပီးျဖစ္သည္ကိုလည္းေကာင္း နားလည္ရန္မည္ကဲ့သို႔ ကူညီသနည္း။
________________________________________________________________________
“အဘယ္သို႔နည္းဟူမူကား” ဟူေသာစကားလံုးျဖင့္ အခန္းငယ္ ၂၆ ကိုအစဩပျခင္းက ေပါလုသည္ ဤက်မ္းခ်က္ႏွင့္အလ်င္က်ေသာအခန္းငယ္ (၂၅) တို႔သည္ တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ေၾကာင္းျမင္သည္။ သခင္၏သားသည္ စာသင္ေပးေသာဆရာ၏လက္ေအာက္တြင္ရွိေနသေရြ႕ကာလပတ္လံုး သူသည္ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္သူသာျဖစ္သကဲ့သို႔၊ ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္လာေသာသူတို႔သည္ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္သူမ်ားမျဖစ္ေတာ့ေၾကာင္း သူတို႔သည္ ယခုတြင္အရြယ္ေရာက္ ၿပီးေသာ ဘုရားသခင္၏ “သားမ်ား” ျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ ပညတ္ေတာ္ႏွင့္ သူတို႔၏ဆက္ဆံမႈသည္ ေျပာင္းလဲသြားေၾကာင္း ေပါလုေျပာဆိုေနသည္။ 

အမွန္မွာ “သား” ဟူေသာေ၀ါဟာရသည္ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္ သီးသန္႔မဟုတ္ေခ်။ ဤအတန္းစားထဲတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားလည္း ေပါလု ရွင္းလင္းစြာထည့္သြင္းသည္ (ဂလာတိ ၃း၂၈)။ “သားသမီးမ်ား” အစား “သားမ်ား” ဟူေသာစကားလံုးကိုအသံုးဩပျခင္းမွာ “ဘုရားသခင္၏သားမ်ား” ဟူေသာစကားစုသည္ ဓမ္ၼေဟာင္းက်မ္းထဲတြင္ ဣသေရလလူမ်ဳိးတို႔၏အထူး ဂုဏ္ေဆာင္သတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္ေနသည့္အခ်က္ႏွင့္အတူ မိသားစုအေမြဆက္ခံ ျခင္းကို သားထံလက္ဆင့္ကမ္းျခင္းတို႔သည္ သူ႔စိတ္ထဲတြင္ရွိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ (တရားေဟာ ၁၄း၁။ ေဟာေရွ ၁၁း၁)။ ခရစ္ေတာ္၌မူကား၊ တစ္ပါးအမ်ဳိးသားတို႔သည္လည္း၊ ယခုတြင္ ဣသေရလတို႔အတြက္သီးသန္႔ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဘုရားသခင္ႏွင့္အထူးဆက္ဆံျခင္း၌ေမြ႕ေလ်ာ္ရၾကၿပီျဖစ္သည္။ 

ထိုကဲ့သို႔ခမ္းနားသည့္ျဖစ္ရပ္မ်ဳိးဖန္တီးေပးသည့္ ႏွစ္ျခင္းသည္ အဘယ္နည္း။
_______________________________________________________________________
အခန္းငယ္ ၂၇ သည္ အလ်င္အခန္းငယ္မ်ားမွ မိမိ၏အက်ဳိးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ေတြးေခၚမႈကို ဆက္လက္တိုးတက္တည္ေဆာက္ၿပုျပင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ျခင္းခံျခင္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အသက္တာကို ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ရန္ အေျခခံက်က်ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း ေပါလုျမင္သည္။ ေရာမ ၆ တြင္၊ ႏွစ္ျခင္းသည္ ကိုယ္ေတာ္၏ေသျခင္းႏွင့္ထေျမာက္ျခင္းႏွစ္ခုစလံုး၌ ေယ႐ႈႏွင့္ေပါင္းစည္းျခင္းကိုပံုေဆာင္ေၾကာင္း သူေဖာ္ျပသည္။ ဂလာတိၾသ၀ါဒစာ တြင္ ေပါလုသည္ ဥပမာကိုအသံုးဩပသည္မွာ ႏွစ္ျခင္းသည္ ခရစ္ေတာ္ကို ယူတင္၀တ္ဆင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းဆိုထားသည္။ ေပါလု၏ေ၀ါဟာရအသံုးအႏႈန္း သည္ ဓမ္ၼေဟာင္းက်မ္းမွေျဖာင့္မတ္ျခင္းႏွင့္ကယ္တင္ျခင္းကို၀တ္ဆင္ျခင္း အေၾကာင္းေဖာ္ျပသည့္ ဓမ္ၼေဟာင္းက်မ္းမွႏွစ္သက္ဖြယ္က်မ္းပိုဒ္မ်ား (ေဟရွာယ ၆၁း၁၀။ ေယာဘ ၂၉း၁၄ တို႔ကိုဖတ္ပါ) ကို ယူသံုးျခင္းျဖစ္သည္။ “ေပါလု သည္ ႏွစ္ျခင္းကို ခရစ္ေတာ္သည္ အ၀တ္အစားကဲ့သို႔ယံုၾကည္သူကိုပတ္ၿခံု ေပးသည့္အခ်ိန္ကဲ့သို႔႐ႈျမင္သည္။ သူသည္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းဟူေသာေ၀ါဟာရ ကိုမသံုးေသာ္လည္း၊ ေပါလုသည္ ၎င္းကိုယံုၾကည္သူမ်ားအေပၚအပ္ႏွင္းသည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပသည္” (Frank J. Matera, Galatians, p. 145).

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူေပါင္းစည္းျခင္းကို ႏွစ္ျခင္းျဖင့္ ပံုေဆာင္ျခင္းသည္ ခရစ္ေတာ္အတြက္မွန္ကန္သကဲ့သို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္လည္း မွန္ကန္ေသာအရာျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ခရစ္ေတာ္သည္ အာျဗဟံ ၏ “အမ်ဳိး၊” “ထိုသခင္ႏွင့္ဆက္ဆံေသာအေမြခံ” (ေရာမ ၈း၁၇) ျဖစ္သကဲ့သို႔ ယုံၾကည္သူမ်ားသည္လည္း အာျဗဟံႏွင့္သူ၏အမ်ဳိးအႏြယ္အားလံုးကိုေပး ေသာပဋိညာဥ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာကတိေတာ္ကို အေမြခံသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

ခရစ္ေတာ္အတြက္မွန္ကန္သကဲ့သို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္လည္းမွန္ကန္ သည္ဟူေသာအခ်က္ေပၚေတြးၾကည့္ပါ။ ဤအံ့ဖြယ္သမ္ၼာတရားသည္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔အသက္တာ၏က႑စံုကို မည္ကဲ့သို႔အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိသနည္း။

တနလၤာ ၾသဂုတ္ ၁၄
အေျခခံေလာကီတရား၌ကၽြန္ၿပုျခင္း

ဘုရားသခင္ႏွင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ဆက္ဆံေရးကို သားမ်ားႏွင့္အေမြခံမ်ား တို႔ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္မႈၿပုလုပ္ၿပီးေနာက္၊ ေပါလုသည္ ဂလာတိ ၄း၁-၃ မွအေမြ ဆက္ခံျခင္းအာေဘာ္ကို ထည့္သြင္းျခင္းျဖင့္ ဤအထက္ပါတင္စားမႈကို အက်ယ္တ၀င့္ရွင္းျပသည္။ ေပါလုသံုးႏႈန္းေသာေ၀ါဟာရသည္ အိမ္ရာေျမကြက္ အက်ယ္ႀကီးပိုင္ရွင္ေသဆံုးၿပီး၊ မိမိပိုင္ဆိုင္မႈအားလံုးကို သားႀကီးအားခ်န္ထား ခဲ့သည့္အေျခအေနမ်ဳိးကို ထင္ဟပ္ေစသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔သားသည္ လူမမည္သာျဖစ္ေနေသးသည္။ ယေန႔ေသတမ္းစာကိစ္ၥႏွင့္ မၾကာခဏျဖစ္တတ္ သကဲ့သို႔ပင္ ဖခင္၏ေသတမ္းစာသည္ ထိုသားသည္အရြယ္မေရာက္မီ အုပ္ထိန္း သူႏွင့္ႀကီးၾကပ္သူလက္ေအာက္တြင္ရွိေနရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စည္းကမ္းသတ္မွတ္ ထားသည္။ ထိုသားသည္ စာခ်ဳပ္စာတမ္းအရ ဖခင္၏ေျမကြက္အေပၚ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိပါေသာ္လည္း၊ သူသည္ ႏုနယ္သူျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ လက္ေတြ႕ တြင္ ကၽြန္တစ္ဦးထက္အနည္းငယ္မွ်သာသာသည္။

အထက္ပါေပါလု၏ႏိႈင္းယွဥ္မႈသည္ ဂလာတိ ၃း၂၄ မွစာသင္ ဆရာႏွင့္အလားသဏၭာန္တူေသာ္လည္း ဤအေျခအေနမွဘ႑ာစိုးႏွင့္ မန္ေနဂ်ာ၏ၾသဇာအာဏာသည္ မ်ားစြာသာလြန္ကာ၊ သာ၍မ်ားစြာအေရးႀကီး သည္။ သူတို႔၏တာ၀န္မွာ သခင္၏သားကိုေျမေတာင္ေျမႇာက္ျခင္းအတြက္ သာမက၊ ထိုသားသည္ လုပ္ငန္းတာ၀န္လုပ္ေဆာင္ရန္ အရြယ္မေရာက္မီ အခ်ိန္ထိ ေငြေရးေၾကးေရးႏွင့္အုပ္ထိန္းေရးကိစ္ၥမ်ားအားလံုးကို ေဆာင္ရြက္ရ ျခင္းျဖစ္သည္။

ဂလာတိ ၄း၁-၃ ကိုဖတ္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ယခုခရစ္ေတာ္၌ရွိ ေနၾကၿပီးေနာက္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အသက္တာတြင္ ပညတ္ေတာ္၏အခန္းက႑သည္ မည္သည့္အရာျဖစ္သည္ဟု ေပါလုသည္ မည္ကဲ့သို႔အလြယ္တကူနားလည္ ေအာင္ရွင္းျပသနည္း။ 
__________________________________________________________________________
“(အေျခခံ) ေလာကီတရား” (ဂလာတိ ၄း၃၊၈) ဟူေသာစကားစု သည္ ေပါလုကမည္သည့္အရာအတိအက်ဆိုလိုသည္ကို အျငင္းပြားေနၾက သည္။Stoicheia ဟူေသာ Greek စကားလံုးသည္ “အေျခခံသေဘာတရား” ဟူ၍ တိုက္႐ိုက္ဆိုလိုသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာသူတို႔သည္ ၎င္းကိုစၾက၀ဠာ ဖြဲ႕စည္းမႈ၏အေျခခံတရားအျဖစ္ေဖာ္ျပခ်က္ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း (၂ေပ ၃း၁၀၊၁၂)။ သို႔မဟုတ္ ဤဆိုးယုတ္ေသာကာလကိုထိန္းခ်ဳပ္ေသာ နတ္ဆိုး တန္ခိုးကဲ့သို႔လည္းေကာင္း (ေကာေလာ ၂း၁၅)၊ သို႔မဟုတ္ ဘာသာေရး အသက္တာ၏အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ားကဲ့သို႔လည္းေကာင္း (ေဟျဗဲ ၅း၁၂) ႐ႈျမင္ၾကသည္။ ေပါလုသည္ ခရစ္ေတာ္မႂကြလာမီ လူသား၏အဆင့္အတန္း ကို ““ႏုနယ္သူမ်ား”” အျဖစ္ (ဂလာတိ ၄း၁-၃) အထူးဩပေျပာဆိုျခင္းသည္ ဘာသာေရးအသက္တာ၏အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို သူသည္ ရည္ၫႊန္းေျပာဆို ေနေၾကာင္းေဖာ္ျပရာေရာက္သည္။ ထိုသို႔ဆိုေသာ္ ေပါလုေျပာဆိုသည္မွာ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းအခ်ိန္ကပညတ္တရားမ်ားႏွင့္ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းတို႔သည္ ကယ္တင္ ျခင္းတရား၏အရင္းခံ ဧ၀ံေဂလိတရားမွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ ၀ိနည္းထံုးဖြဲ႕ႏွင့္ဆိုင္ေသာပညတ္တရားမ်ားသည္ ဣသေရလတို႔အတြက္ အေရးႀကီးၿပီးၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားေပးေနသကဲ့သို႔ ၎င္းတို႔သည္ ေနာက္လာမည့္အရာ၏အရိပ္မွ်သာျဖစ္သည္။ ထိုပညတ္တရားတို႔ သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် ခရစ္ေတာ္၏ေနရာအား ထိုးရန္ရြယ္ရြယ္ျခင္းမရွိခဲ့ေခ်။

ခရစ္ေတာ္အစား ပညတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ မိမိအသက္တာကိုထိန္းညႇိ ျခင္းသည္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လိုျခင္းႏွင့္အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္ ႂကြလာၿပီးေနာက္ပိုင္း ဂလာတိလူတို႔သည္ ထိုအေျခခံတရားဘက္သို႔ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ျခင္းသည္ ေပါလု၏ဥပမာခိုင္းႏိႈင္းခ်က္မွ အရြယ္ ေရာက္ၿပီးသားသည္ တစ္ဖန္ငယ္ရြယ္သူျပန္ျဖစ္ခ်င္သည္ႏွင့္အလားသဏၭာန္ တူသည္။

ကေလးကဲ့သို႔ေသာယံုၾကည္ျခင္းသည္ အဩပသေဘာေဆာင္ေနစဥ္ (မႆဲ ၁၈း၃)၊ ၎င္းသည္ ၀ိညာဥ္ေရးရင့္က်က္ျခင္းႏွင့္တူပါသလား။ (သို႔မဟုတ္) သင္သည္ ၀ိညာဥ္ေရး၌ႀကီးထြားေလ၊ ယံုၾကည္ျခင္း၌ကေလးကဲ့သို႔ျဖစ္ေလ ဟု ျငင္းဆို၍ရပါမည္လား။ သင္၏ယံုၾကည္ျခင္းသည္ မည္မွ်ကေလးကဲ့သို႔ ျဖစ္၍ “အျပစ္ကင္းစင္” ကာ၊ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈရွိသနည္း။

အဂၤါ ၾသဂုတ္ ၁၅
“သားေတာ္ကိုဘုရားသခင္သည္ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏” (ဂလာတိ ၄း၄၊၅)

“အခ်ိန္ကာလေစ့ေသာအခါ၊ ငါတို႔သည္ သား၏အခြင့္အရာကိုခံ ရမည္အေၾကာင္း၊ ပညတ္တရားလက္၌ရွိေသာ ငါတို႔ကိုေရြးႏုတ္ေစျခင္းငွာ မိန္းမ၀မ္း၌ပဋိသေႏ္ၶယူ၍ ပညတ္တရားေအာက္၌ဖြားျမင္ရေသာသားေတာ္ကို ဘုရားသခင္သည္ ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏” (ဂလာတိ ၄း၄၊၅)။

ေပါလုက “ကာလေစ့ေသာအခါ” ဟူေသာစကားစုကိုအသံုးၿပုျခင္း သည္ လူ႔သမိုင္းတြင္ မိမိ၏ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ဘုရားသခင္ ၏ထိေရာက္ေသာက႑ကိုျပၫႊန္သည္။ ေယ႐ႈဩကိက္သည့္အခ်ိန္မေရြးႂကြလာ ျခင္းမဟုတ္ေခ်။ ကိုယ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ျပင္ဆင္ေတာ္မူေသာအခ်ိန္ အတိအက်တြင္ႂကြလာေတာ္မူခဲ့သည္။ သမုိင္း႐ႈေထာင့္မွၾကည့္ေသာ္ ၎င္းအခ်ိန္ သည္ “ေရာမႏုိင္ငံေအးခ်မ္းျခင္း” ဟုသိရေသာ ေရာမအင္ပါယာတစ္ေလွ်ာက္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ရာအခ်ိန္ကာလအတြင္း တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရွိေနေသာ အခါသမယျဖစ္သည္။ ေရာမတို႔သည္ ေျမထဲပင္လယ္ေဒသကိုစစ္ေအာင္ႏုိင္ ျခင္းသည္ ၿငိမ္သက္ျခင္း၊ အမ်ားသံုးဘာသာစကား၊ လမ္းပန္းခရီးအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ျခင္းႏွင့္ ဧ၀ံေဂလိတရားလ်င္ျမန္စြာပ်ံ႕ႏွံ႔ေစသည့္ ဘံုယဥ္ေက်းမႈထြန္းကား ျခင္းတို႔ကို ယူေဆာင္လာခဲ့သည္။ သမ္ၼာက်မ္းစာ႐ႈေထာင့္မွၾကည့္ေသာ္၊ ထိုအခ်ိန္အခါသည္ ကတိထားေတာ္မူေသာေမရွိယႂကြလာရန္အတြက္ ဘုရားသခင္သတ္မွတ္ေတာ္မူေသာအခါသမယျဖစ္သည္ (ဒံေယလ ၉း၂၄- ၂၇ ကိုဖတ္ပါ)။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုေရြးႏုတ္ရန္ အဘယ္ေၾကာင့္ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လူသားဇာတိကိုခံယူရသနည္း။ ေယာဟန္ ၁း၁၄။ ဂလာတိ ၄း၄၊၅။ ေရာမ  ၈း၃၊၄။ ၂ေကာ ၅း၂၁။ ဖိလိပ္ၸိ ၂း၅-၈။ ေဟျဗဲ ၂း၁၄-၁၈။ ၄း၁၄၊၁၅။ ဂလာတိ ၄း၄၊၅ သည္ သမၼာက်မ္းစာမွဧ၀ံေဂလိတရားကို လိုရင္း တိုရွင္းျဖစ္သည့္က်မ္းခ်က္တစ္ခုျဖစ္သည္။ လူ႔သမိုင္းတြင္ ေယ႐ႈေပၚထြန္းေတာ္ မူျခင္းသည္ အမွတ္မထင္ျဖစ္ရပ္မဟုတ္ေခ်။ “သားေတာ္ကိုဘုရားသခင္သည္ ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။” တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ကယ္တင္ျခင္းကို အစၿပုေတာ္မူခဲ့သည္။ 

ဤစကားလံုးမ်ားသည္လည္း ခရစ္ယာန္တို႔၏အေျခခံယံုၾကည္ခ်က္ ျဖစ္ေသာ ခရစ္ေတာ္၏ထာ၀ရဘုရားျဖစ္ေၾကာင္းကို အႂကြင္းမဲ့ေဖာ္ျပသည္ (ေယာဟန္ ၁း၁-၃၊၁၈။ ဖိလိပ္ၸိ ၂း၅-၉။ ေကာေလာ ၁း၁၅-၁၇)။ ဘုရားသခင္ သည္ ေကာင္းကင္တမန္ကိုမေစလႊတ္ခဲ့ေခ်။ သူကိုယ္ေတာ္တုိင္ႂကြလာေတာ္မူ ခဲ့သည္။

ကိုယ္ေတာ္သည္ အစအဦး၌ရွိႏွင့္ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္၏သား ေတာ္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ေယ႐ႈသည္ “မိန္းမမွေမြးဖြားသူ” လည္းျဖစ္ေတာ္မူ သည္။ ဤအခ်က္သည္ အပ်ဳိကညာမွေမြးဖြားျခင္းကိုဆိုလိုေသာ္လည္း၊ ကိုယ္ေတာ္၏စစ္မွန္ေသာလူသားဇာတိကို သာ၍တိက်ခိုင္မာစြာဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ 

“ပညတ္တရားေအာက္၌ဖြားျမင္” သည္ ဟူေသာစကားစုသည္ ခရစ္ေတာ္၏ယုဒမ်ဳိးႏြယ္ျဖစ္ျခင္းကိုသာမက၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အျပစ္တင္႐ႈတ္ခ် ျခင္းကိုခံယူေတာ္မူသည္ ဟူေသာအခ်က္ကိုလည္းၫႊန္ျပသည္။ 

ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔လူသားဇာတိခံယူရန္လိုအပ္သည္၊ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မိမိကိုယ္ကိုမကယ္တင္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။ မိမိ၏ဘုရားဇာတိကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏က်႐ံႈးေသာလူသားဇာတိႏွင့္ေပါင္းစပ္ ျခင္းျဖင့္ ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အစားထိုး၊ ကယ္တင္ရွင္ႏွင့္ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မင္းျဖစ္ရန္ တရား၀င္ေဘာင္၀င္ေတာ္မူသည္။ ဒုတိယအာဒံ အေနျဖင့္ ပထမအာဒံသည္ နားမေထာင္ျခင္းေၾကာင့္ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ေသာအရာ အားလံုးကိုျပန္ေရြးယူရန္ ကိုယ္ေတာ္ႂကြလာေတာ္မူခဲ့သည္ (ေရာမ ၅း၁၂- ၂၁)။ မိမိ၏နားေထာင္ျခင္းျဖင့္ ပညတ္တရား၏ေတာင္းဆိုမႈမ်ားကို ျပည့္စံု စြာျဖည့္စြက္ေတာ္မူကာ၊ ထိုနည္းအားျ ဖင့္ အာဒံ၏၀မ္းနည္းဖြယ္က်႐ံႈးျခင္းမွ ေရြးႏုတ္ေတာ္မူသည္။ ၿပီးေနာက္ ကပ္တုိင္ေပၚမွမိမိ၏ေသျခင္းအားျဖင့္ ပညတ္ တရားေတာင္းဆိုေသာ အျပစ္သား၏ေသျခင္းကို ျဖည့္ဆည္းေပးေတာ္မူကာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ဆက္ကပ္အပ္ႏွံျခင္းျဖင့္ မိမိထံသို႔လာေသာသူအားလံုးကို ေရြးႏုတ္ရေသာအခြင့္ကိုရရွိေတာ္မူသည္။

ဗုဒၶဟူး ၾသဂုတ္ ၁၆
ေမြးစားျခင္း၏အခြင့္အေရးမ်ား (ဂလာတိ ၄း၅-၇)

ဂလာတိ ၄း၅-၇ တြင္ ခရစ္ေတာ္သည္ “ပညတ္တရားေအာက္၌ ရွိေသာ ငါတို႔ကိုေရြးႏုတ္” (အခန္းငယ္ ၅) ေတာ္မူသည္ကို အေလးေပး ျခင္းျဖင့္ ေပါလုသည္ မိမိ၏အာေဘာ္ကိုတိုးခ်ဲ႕လာသည္။ “ေရြးႏုတ္သည္” ဟူေသာစကားလံုးသည္ “ျပန္၀ယ္ယူသည္” ဟုဆိုလိုသည္။ ၎င္းသည္ ဓားစာခံ (သို႔မဟုတ္) ကၽြန္တစ္ဦး၏လြတ္လပ္မႈကို ၀ယ္ယူရန္ေပးေခ်ရ သည့္အဖိုးအခကိုရည္ၫႊန္းသည္။ ဤအေျခအေနအရဆိုေသာ္ ေရြးႏုတ္ျခင္း သည္ အပ်က္သေဘာေဆာင္ေသာေနာက္ခံအေၾကာင္းျဖစ္သည့္ တစ္စံုတစ္ဦး သည္လြတ္ေျမာက္ျခင္းရရွိရန္လိုအပ္ေၾကာင္းကို ၫႊန္ျပသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္သည့္အရာမွလြတ္ေျမာက္ရန္လိုအပ္သနည္း။ ဓမ္ၼသစ္က်မ္းသည္ အျခားအရာထဲမွေလးခုကိုတင္ျပထားသည္။ (၁) နတ္ဆိုး ႏွင့္သူ၏လွည့္ျဖားမႈမ်ားမွလြတ္ေျမာက္ရန္ (ေဟျဗဲ ၂း၁၄၊၁၅)၊ (၂) ေသျခင္း မွလြတ္ေျမာက္ရန္ (၁ေကာ ၁၅း၅၆၊၅၇)။ (၃) သဘာ၀အားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အား ကၽြန္ၿပုေသာတန္ခိုးမွလြတ္ေျမာက္ရန္ (ေရာမ ၆း၂၂) ႏွင့္ (၄) ပညတ္ တရား၏အျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ျခင္းမွလြတ္ေျမာက္ရန္ (ေရာမ ၃း၁၉-၂၄။ ဂလာတိ ၃း၁၃။ ၄း၅) တို႔ျဖစ္ၾကသည္။

ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ရယူေပးခဲ့သည့္ ေရြးႏုတ္ျခင္းအရာ ၌ မည္သည့္အဩပသေဘာေဆာင္ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ရွိသနည္း။ ဂလာတိ ၄း၅- ၇။ ဧဖက္ ၁း၅။ ေရာမ ၈း၁၅၊၁၆၊၂၃။ ၉း၄၊၅။ 

ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ၿပီးေျမာက္ေစေတာ္မူခဲ့ေသာအရာ ကို “ကယ္တင္ျခင္း” အျဖစ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မၾကာခဏေျပာဆိုၾကသည္။ ဤအရာ သည္ မွန္ကန္ေသာ္လည္း၊ ေပါလုသည္ တစ္မူထူး၍အသံုးဩပေသာ “ေမြးစား ျခင္း” ဟူေသာစကားလံုးကဲ့သို႔ရွင္းလင္းကာ သ႐ုပ္ေဖာ္ျပႏိုင္ျခင္းမရွိေခ်။ ဤစကားလံုးကို ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္အသံုးဩပသူမွာ ေပါလုတစ္ဦးတည္းျဖစ္ ေသာ္လည္း Greek အေတြးအေခၚလႊမ္းမိုးေသာ ေရာမအင္ပါယာတြင္ေမြးစား ျခင္းမွာ လူသိမ်ားေသာဥပေဒဆိုင္ရာလုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္သည္။ ေပါလုအခ်ိန္က ေရာမဧကရာဇ္မင္းတခ်ဳိ႕သည္ တရား၀င္အေမြခံမရွိေသာအခါ မိမိရာထူးကို ဆက္ခံမည့္ေမြးစားသားမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ေလ့ရွိၾကသည္။ ေမြးစားျခင္းတြင္ အခြင့္အေရးမ်ားစြာကို အာမခံခ်က္ေပးသည္။ “(၁) ေမြးစားသားသည္ ေမြးစား သူ၏သားအမွန္ျဖစ္လာသည္။ (၂) ေမြးစားသူသည္ ထိုကေလးကိုေကာင္းမြန္ စြာေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးရန္ႏွင့္ အစားအစာ၊ အ၀တ္အစားလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို စီစဥ္ေပးရန္သေဘာတူထားသည္။ (၃) ေမြးစားသူသည္ မိမိ၏ေမြးစားသား ကိုစြန္႔ပယ္၍မရေခ်။ (၄) ထိုကေလးကို ကၽြန္အဆင့္သို႔ေလွ်ာ့ခ်၍မရပါ။ (၅) ထိုကေလး၏ေမြးသည့္မိဘတို႔သည္ သူ႔ကိုျပန္ေတာင္းယူပိုင္ခြင့္မရွိေခ်။ (၆) ထိုေမြးစားျခင္းသည္ အေမြခံရေသာအခြင့္ကိုျမဲျမံေစသည္။” (Derek R. Moore-Crispin, Galatians 4:1-9: The Use and Abuse of Parallels, “The Evangelical Quarterly, vol. LXI/No. 3 (1989), p. 216.

ေလာကအဆင့္တြင္ ဤအခြင့္အေရးမ်ားကိုအာမခံေပးထားေသာ္၊ ဘုရားသခင္၏သားသမီးမ်ားအျဖစ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားေမြးစားျခင္း၌ မည္မွ်သာ၍ ႀကီးမားေသာအခြင့္အေရးမ်ားရွိမည္ကို ေတြးၾကည့္ပါ။

ဂလာတိ ၄း၆ ကိုဖတ္ၿပီး၊ ေဟျဗဲစကားလံုး Abba (အဘ)သည္ အေဖကိုယေန႔ “ဒယ္ဒီ” (သို႔မဟုတ္) “ပါးပါး” ဟုေခၚသကဲ့သို႔ မိမိတို႔၏ ဖခင္ကို သားသမီးမ်ားကေခၚရာတြင္ အသံုးၿပုေသာစကားလံုးျဖစ္သည္ကို နားလည္ပါ။ ေယ႐ႈသည္ ၎င္းကိုဆုေတာင္းရာတြင္အသံုးဩပသည္ (မာကု ၁၄း၃၆)။ ထိုေနာက္ ဘုရားသခင္၏သားသမီးမ်ားအေနျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္ကို ““အဘ”” ဟုေခၚရေသာအခြင့္လည္းရွိသည္။ သင့္ကိုယ္ပိုင္ အသက္တာ၌ ဤကဲ့သို႔ေသာဘုရားသခင္ႏွင့္နီးနီးကပ္ကပ္ဆက္ဆံမႈမ်ဳိးရွိသည္ ကို သင္ေပ်ာ္ရႊင္ပါသလား။ အကယ္၍ မေပ်ာ္ရႊင္ေသာ္မည္သည့္ျပႆနာ ရွိသနည္း။ ဤနီးစပ္မႈရရွိရန္ မည္သည့္ေျပာင္းလဲမႈကိုေဖာ္ေဆာင္ရမည္နည္း။ 

ၾကာသပေတး ၾသဂုတ္ ၁၇
အဘယ္ေၾကာင့္တစ္ဖန္ကၽြန္ခံလိုၾကသနည္း (ဂလာတိ ၄း၈-၂၀)

ဂလာတိ ၄း၈-၂၀ ကိုဖတ္ပါ။ ဤက်မ္းခ်က္မွေပါလုေျပာေနေသာ အရာကို ေအာက္ပါမ်ဥ္းမ်ားေပၚတြင္အတိုခ်ဳံးပါ။ ဂလာတိလူတို႔ထဲက မွားယြင္းေသာသြန္သင္ခ်က္မ်ားကို သူသည္ မည္မွ်အေရးထားသနည္း။ 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ေပါလုသည္ ဂလာတိလူတို႔၏ဘာသာေရးက်င့္စဥ္မ်ားသေဘာသဘာ၀ အတိအက်ကို မေဖာ္ျပေသာ္လည္း၊ ၀ိညာဥ္ေရးကၽြန္ဩပခံရျခင္းျဖစ္ေစေသာ မွားယြင္းေသာ၀တ္ဩပကိုးကြယ္မႈစနစ္သည္ စိတ္ထဲ၌ရွိေနေၾကာင္း ရွင္းေနေပ သည္။ အမွန္တကယ္၎င္းမွာ အလြန္အႏ္ၲရာယ္ႀကီးၿပီး ဖ်က္ဆီးႏိုင္စြမ္းႀကီး သည္ဟု သူယူဆေသာေၾကာင့္ စိတ္ခံစားမႈအျပည့္ႏွင့္စာေရးကာ၊ သူတို႔၏ လုပ္ရပ္သည္ သားအျဖစ္မွကၽြန္ဘ၀သို႔လွည့္ျပန္သြားျခင္းႏွင့္တူေၾကာင္း ဂလာတိလူတို႔ကို သတိေပးျခင္းျဖစ္သည္။

ေပါလုသည္ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားကိုမေျပာေသာ္လည္း၊ သူသည္ ထိုမွ်ေလာက္ကန္႔ကြက္ေစရန္ ဂလာတိလူတို႔သည္ မည္သည့္အရာ ကိုဩပလုပ္သည္ဟု ေပါလုေျပာဆိုသနည္း။ ဂလာတိ ၄း၉-၁၁။ 

ေပါလု၏ “ႏွစ္၊ လ၊ ေန႔ရက္၊ အခ်ိန္ကာလ” (ဂလာတိ ၄း၁၀) ဟူေသာေျပာဆိုခ်က္ကို လူအမ်ားသည္ ၀ိနည္းထံုးဖြဲ႕ပညတ္မ်ားကိုသာမက၊ ဥပုသ္ေန႔ကိုလည္း ကန္႔ကြက္သည့္ပံုစံမ်ဳိးျဖင့္အနက္ျပန္ဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ျငားလည္း ထိုကဲ့သို႔ေသာအနက္ျပန္ဆိုျခင္းသည္ ထင္ရွားသည့္သက္ေသ အေထာက္အထား၏ျပင္ပဘက္သို႔ ေရာက္ရွိသြားသည္။ အကယ္၍ ေပါလု သည္ ယံုၾကည္သူအသစ္မ်ားအတြက္ ဥပုသ္ေန႔ႏွင့္အျခားေသာယုဒလူတို႔ က်င့္စဥ္တခ်ဳိ႕ကို အမွန္တကယ္ေရြးခ်ယ္ေဖာ္ျပလိုသည္ရွိေသာ္၊ ေကာေလာသဲ ၂း၁၆ တြင္ ၎င္းတို႔ကိုနာမည္တပ္ၿပီး လြယ္ကူစြာခြဲျခားေရြးထုတ္ႏိုင္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ ဒုတိယအေနျဖင့္ ဂလာတိလူတို႔သည္ မည္သည့္အရာပင္ ၿပုလုပ္ေနေစကာမူ၊ ၎င္းသည္ ခရစ္ေတာ္၌လြတ္လပ္ျခင္းမွအခ်ဳပ္အေႏွာင္သို႔ သူတို႔ကုိပို႔ေဆာင္ေနေၾကာင္း ေပါလုရွင္းလင္းစြာေဖာ္ျပသည္။ “အကယ္၍ သတၱမေန႔ဥပုသ္ကိုေစာင့္ျခင္းသည္ လူတစ္ဦးကိုအခ်ဳပ္အေႏွာင္၏သားေကာင္ ျဖစ္ေစလွ်င္၊ ဖန္ဆင္းရွင္သည္ ကမ္ၻာ့ပထမဆံုးဥပုသ္ေန႔ကုိေစာင့္ေတာ္မူစဥ္က မိမိကိုယ္ကိုအခ်ဳပ္အေႏွာင္သို႔ ပို႔ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။” (The SDA Bible Commentary, vol. 6, p. 967). အကယ္၍ ဥပုသ္ေန႔ကိုစနစ္တက်ေစာင့္ ျခင္းသည္ လူတို႔အားခရစ္ေတာ္၌ရွိေသာသူတို႔၏လြတ္လပ္မႈကို ပိတ္ပင္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ေယ႐ႈသည္ ဥပုသ္ေန႔ကိုေစာင့္႐ံုသာမက၊ တျခား သူတို႔အားမည္သို႔မည္ပံုေစာင့္ရမည္ကို သြန္သင္ေတာ္မူခဲ့သနည္း။ (မာကု ၂း၂၇၊၂၈။ လုကာ ၁၃း၁၀-၁၆ တို႔ကိုဖတ္ပါ။)

ခရစ္ေတာ္၌ရွိေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏လြတ္လပ္မႈကိုယူပစ္ႏုိင္သည့္ သတ္ၱမေန႔ေျမာ္လင့္ျခင္းအသင္၏က်င့္စဥ္တစ္ခုခုမ်ားရွိႏုိင္ပါသလား။ (သို႔မဟုတ္) ထိုျပႆနာျဖစ္ေနေသာက်င့္စဥ္မ်ားအစား၊ ၎င္းက်င့္စဥ္မ်ားအေပၚ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၏စိတ္ေနသေဘာထားသည္အဘယ္နည္း။ ဂလာတိလူတို႔ကို ေပါလုသည္ ျပင္းထန္စြာသတိေပးရေလာက္သည့္ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မ်ဳိးထဲသို႔ပို႔ေဆာင္ႏုိင္သည့္ မွားယြင္းေသာစိတ္ေနသေဘာထားသည္အဘယ္နည္း။

ေသာၾကာ ၾသဂုတ္ ၁၈
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။

“ေကာင္းကင္အစည္းအေ၀းတြင္ လူတို႔သည္ အျပစ္က်ဴးလြန္သူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း သူတို႔၏နားမေထာင္ျခင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းသို႔မေရာက္ဘဲ၊ ခရစ္ေတာ္ကို မိမိတို႔၏အစားထိုးသူႏွင့္အာမခံသူအျဖစ္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ္ေတာ့္စိတ္ဆႏ္ၵေစတနာမွန္ရွိသည္အတုိင္း မိမိအတြက္ေယ႐ႈအားျဖင့္ အေမြခံသားသမီးမ်ားျဖစ္ေစရန္ ဘုရားသခင္ဩကိတင္ျပဌာန္းေသာ ေရြးေကာက္ ခံမ်ားျဖစ္လာႏုိင္ရန္အလို႔ငွာ အေထာက္အပံ့ကိုဩပလုပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ လူသား အားလံုးကိုကယ္တင္ရန္ ဘုရားသခင္အလိုရွိေတာ္မူသည္။ လူသားမ်ားကို ေရြးႏုတ္ရန္ မိမိ၏တစ္ပါးတည္းေသာသားေတာ္ကိုေပးျခင္းျဖင့္ ျပည့္စံုလံုေလာက္ ေသာအေထာက္အပံ့ကို ဩပလုပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ လူတခ်ဳိ႕သည္ ပ်က္စီးၾက လိမ့္မည္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူတို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ေယ႐ႈအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏အေမြခံသားသမီးမ်ားျဖစ္ရန္ ျငင္းဆန္ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ လူတို႔၏မာန္မာနသည္ ကယ္တင္ျခင္းအေထာက္အပံ့ကိုလက္ခံျခင္းမွ တားဆီး ထားသည္။ သို႔ေသာ္ လူ၏ကုသိုလ္သည္ ဘုရားသခင္၏ေ႐ွ႕ေတာ္တြင္ လက္ခံႏိုင္ဖြယ္မရွိေခ်။ လူတစ္ဦးအား ဘုရားသခင္ေ႐ွ႕တြင္လက္ခံေစႏုိင္ေသာ အရာမွာ ကိုယ္ေတာ္၏နာမေတာ္ကိုယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ေပးေသာ ေက်းဇူးေတာ္ျဖစ္သည္။ အက်င့္မ်ား (သို႔မဟုတ္) ဘုရားသခင္ေရြးခ်ယ္ေသာ လူမ်ားျဖစ္ ေၾကာင္း သက္ေသအျဖစ္ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၌ မွီတြယ္ေန၍မရေခ်။ အေၾကာင္းမွာ ေရြးေကာက္ခံရသူမ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ေရြးခ်ယ္ျခင္း ျဖစ္သည္။” (Ellen G. White, “Chosen in Christ,” Signs of the Times, January 2, 1893.)
-0-

Post a Comment

Lametna Aw hong ging lai hi. Hun bei ta ding hi. Lametna a om lai in na bil ngat inla, Topa hong sapna ngai in.

Previous Post Next Post