သင္ခန္္းစာ (၄) ယံုႀကၿခင္္းးအားျဖင့္သာေျဖာင့္မတ္ၿခင္္း ဇူလိုင္ ၁၅ - ၂၁
ဥပုသ္ ေနမြန္းလဲြပိုင္ း ဇူလိုင္ ၁၅
ဖတ္ရန္က်မ္းခ်က္မ်ား။ ဂလာတိ ၂း၁၅-၂၁။ ဧဖက္ ၂း၁၂။ ဖိလိပၸိ ၃း၉။ ေရာမ ၃း၁၀-၂၀။ ကမၻာ ၁၅း၅၊၆။ ေရာမ ၃း၈။
အလြတ္က်မ္းခ်က္
''ငါသည္ ခရစ္ေ္ေတာ္န္နွငွင့့္္အ္အတူ လက္၀္၀ါးကပ္တ္တိိုုငုင္မ္မွွာာအေသခံၿပီ။ သိိုုု့့ေသာ္လ္လည္္းး အသက္ရွင္ေသး၏။ ထိိုုသုသိိုုု့့ဆိိုုေုေသာ္ ငါသည္က္ကိိုုယ္တိုိုင္မရွင္၊ ခရစ္ေတာ္သည္ ငါ၌ရွင္ေတာ္မူ၏။ ကိုယ္ခနၶာ၌ယခုငါရွင္ ေသာအသက္သည္ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ကိုယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ တည္၏။ သားေတာ္သည္ ငါ့ကိုခ်စ္၍ ငါ့အဖို့ကိုယ္ကိုကိုယ္စြန့္ေတာ္ မူ၏'' (ဂလာတိ ၂း၂၀)။
လြန္ခဲ့ေသာအပတ္တြင္ေလ့လာခဲ့သကဲ့သို့ ေပါလုသည္ ေပတရုကို သူအားေပးသည့္ယံုၾကည္ျခင္းနွင့္ သူေဖာ္ျပသည့္အျုပအမူအၾကား ေရွ့ေနာက္ ညီညြတ္ျခင္းမရိွျခင္းေၾကာင့္ လူသိရွင္ၾကားထိပ္တိုက္ေတြ့ခဲ့သည္။ ယခင္ ယံုၾကည္သူမဟုတ္ေသာ တစ္ပါးအမို်းသားမ်ားနွင့္မစားေသာက္ေတာ့ရန္ ေပတရု၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ ယံုၾကည္သူတစ္ပါးအမို်းသားမ်ားသည္ အျမင့္ ဆံုးအေနျဖင့္ ဒုတိယတန္းစားခရစ္ယာန္မ်ားသာျဖစ္နိုင္ေၾကာင္းေဖာ္ျပရာေရာက္ သည္။ အကယ္၍ သူတို့သည္ ဘုရားသခင္၏မိသားစု၀င္ျဖစ္ရန္နွင့္ အျပည့္ အ၀မိတ္သဟာယဖဲြ့ျခင္းမဂၤလာကို ခံစားလိုခ်င္ခဲ့ေသာ္၊ သူတို့သည္ အလ်င္ ဦးဆံုးအေရဖ်ားလီွးရမည္ဟူေသာအဓိပၸါယ္မို်း ေပတရု၏အျပဳအမူကေဖာ္ျပ ေနသည္။
ထိုတင္းမာေသာအေျခအေနတြင္ ေပါလုသည္ ေပတရုအားအမွန္ တကယ္မည္သည့္အရာေျပာသနည္း။ ဤအပတ္သင္ခန္းစာတြင္ ျဖစ္ပ်က္ ခဲ့သည့္အရာအက်ဥ္းကို ကြ်နု္ပ္တို့ေလ့လာၾကပါမည္။ ဤက်မ္းပိုဒ္သည္
ဓမၼသစ္က်မ္း၌ အတိုဆံုးခံု်းေသာစကားလံုးေရြးခ်ယ္သံုးနႈန္းသည့္ က်မ္းပိုဒ္ တစ္ခုျဖစ္ကာ၊ ၎သည္ လြန္စြာအေရးပါအရာေရာက္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ၎က်မ္းပိုဒ္သည္ ဧ၀ံေဂလိတရားနွင့္ က်န္ေသာဂလာတိၾသ၀ါဒစာ ကိုနားလည္နိုင္ရန္ အေျခခံက်ေသာစကားလံုးမ်ားနွင့္စကားစုမ်ားကို ကြ်နု္ပ္ တို့အားအလ်င္ဆံုးမိတ္ဆက္ေပးပါသည္။ ၎အဓိကစကားလံုးမ်ားတြင္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ ပညတ္တရား၏အက်င့္၊ ယံုၾကည္မႈနွင့္ယံုၾကည္ျခင္းသာမက ခရစ္ေတာ္၏ယံုၾကည္ျခင္းပင္ပါ၀င္သည္။
ဤေ၀ါဟာရမ်ားအားျဖင့္ ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာကိုဆိုလို သနည္း။ ၎တို့သည္ ကယ္တင္ျခင္းစီမံကိန္းအေၾကာင္းကို မည္ကဲ့သို့ ေဖာ္ျပသနည္း။
တနဂၤေနြ ဇူလိုင္ ၁၆
Gal 2:15 တြင္ ''အျပစ္ထင္ရွားေသာတစ္ပါးအမို်းသားမဟုတ္ ဘဲ၊ ဇာတိအမို်းအားျဖင့္ ယုဒလူျဖစ္ၾကသည္'' (နွဠ) ဟုေရးသားသည္။ မည္သည့္အခ်က္ေဖာ္ျပသည္ဟု သင္ထင္ပါသနည္း။
ေပါလု၏စကားလံုးမ်ားကို အေျခအေနျဖစ္ရပ္ေပၚမူတည္၍ နားလည္ ရန္လိုအပ္သည္။ သူ့အေဖာ္ယုဒခရစ္ယာန္တို့ကို မိမိ၏ရပ္တည္ခ်က္၌ဆဲြယူ ရန္ျုကိးစားရာ၌ ေပါလုသည္ သူတို့လက္ခံနိုင္မည့္ယုဒလူတို့နွင့္ တစ္ပါး အမို်းသားတို့အၾကား ထံုးတမ္းစဥ္လာအရာျခားနားျခင္းနွင့္အစျုပခဲ့သည္။
ယုဒလူတို့သည္ ဘုရားသခင္ေရြးခ်ယ္ေသာအမို်း၊ ပညတ္ေတာ္ကိုေပးအပ္ ေသာလူမို်းျဖစ္ကာ၊ ကိုယ္ေတာ္နွင့္ပဋိညာဥ္ဆက္ဆံေရးအကို်းေက်းဇူးကို ခံစားသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ သို့ရာတြင္ တစ္ပါးအမို်းသားတို့သည္ အျပစ္သား မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္သည္ သူတို့၏အျုပအမူကို ခု်ပ္ထိန္းျခင္းမရိွဘဲ၊ ပဋိညာဥ္နွင့္ဆိုင္ေသာကတိေတာ္မ်ား၏ျပင္ပတြင္ရိွေနသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္ (Eph 2:12။ Rom 2:14)။ တစ္ပါးအမို်းသားတို့ သည္ သိသိသာသာ ''အျပစ္သားမ်ား'' ျဖစ္ေနစဥ္၊ အခန္းငယ္ (၁၆) တြင္ ေပါလုသည္ ယုဒလူခရစ္ယာန္တို့အား သူတို့၏၀ိညာဥ္ေရးအခြင့္ထူးေၾကာင့္ ဘုရားသခင္အတြက္ သူတို့သည္ သာ၍လက္ခံနိုင္ဖြယ္ရာမဟုတ္ေၾကာင္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ''ပညတ္တရားအက်င့္'' အားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း
မေရာက္ေၾကာင္းကို သတိေပးခဲ့သည္။
ေပါလုသည္ ''ေျဖာင့္မတ္သည္'' ဟူေသာစကားလံုးကို ဂလာတိ ၂း၁၆၊၁၇ တြင္ ေလးၾကိမ္အသံုးျုပသည္။ ''ေျဖာင့္မတ္ျခင္း'' ၏အဓိပၸါယ္ ကားအဘယ္နည္း။ ထြက္ ၂၃း၇ နွင့္ တရားေဟာ ၂၅း၁ တို့ကိုဆင္ျခင္ပါ။
''ေျဖာင့္မတ္ေစသည္'' ဟူေသာၾကိယာမွာ ေပါလုအတြက္အဓိက ေ၀ါဟာရျဖစ္သည္။ ၎စကားလံုးကို ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္ ၃၉ ၾကိမ္ေဖာ္ျပ သည့္အနက္၊ ၂၇ ၾကိမ္ကို ေပါလု၏စာတြင္ေတြ့ရသည္။ သူသည္ ၎ကို
ဂလာတိၾသ၀ါဒစာတြင္ ရွစ္ၾကိမ္ေဖာ္ျပကာ ဂလာတိ ၂း၁၆၊၁၇ တြင္ေလးၾကိမ္ ပါရိွသည္။ ''ေျဖာင့္မတ္ျခင္း'' ဟူေသာစကားလံုးသည္ ဥပေဒဆိုင္ရာေ၀ါဟာရ ျဖစ္ကာ၊ တရားရံုးတြင္အသံုးျုပသည္။ ၎မွာ တရားသူၾကီးသည္ တရားစဲြ ခံရေသာတရားခံအား အျပစ္မရိွဟုစီရင္ခ်က္ခ်မွတ္ျခင္းနွင့္သက္ဆိုင္သည္။
၎မွာ ''အျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံရျခင္း'' နွင့္ဆန့္က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ ထို့ျပင္ မက၊ ''တရားမွ်တေသာ'' နွင့္ ''ေျဖာင့္မတ္ေသာ'' ဟူေသာစကားလံုးတို့သည္ ြမနနု စကားလံုးတစ္ခုတည္းမွဆင္းသက္ကာ၊ လူတစ္ဦးအား ''တရားမွ်တ ေစသည္'' ဟုေျပာဆိုရာတြင္ ထိုသူအား ''ေျဖာင့္မတ္'' သူအျဖစ္ မွတ္ယူ သည္ဟူေသာအဓိပၸါယ္ရသည္။ ထိုေၾကာင့္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ အျပစ္ခြင့္လႊတ္ ျခင္းထက္မကေခ်။ ၎မွာ လူတစ္ဦးကိုေျဖာင့္မတ္သူအျဖစ္ ေၾကညာျခင္း ျဖစ္သည္။
သို့ရာတြင္ တခို့်ေသာယံုၾကည္သူယုဒလူတို့အတြက္မူ ေျဖာင့္မတ္ ျခင္းသည္ ရင္းနီွးဆက္နႊယ္မႈလည္းျဖစ္သည္။ ၎သည္ ဘုရားသခင္နွင့္ သူ၏ပဋိညာဥ္၌ ဆက္ဆံေရးနွင့္ဆက္နြႊယ္မႈရိွသည္။ ''ေျဖာင့္မတ္ေစသည္'' ဟုဆိုရာတြင္ အာျဗဟံ၏မိသားစုျဖစ္ေသာ ဘုရားသခင္၏ပဋိညာဥ္နွင့္ဆိုင္ ေသာအသိုက္အ၀န္းတြင္ လူတစ္ဦးအားသစၥာရိွေသာအဖဲြ့၀င္အျဖစ္ မွတ္ယူ ျခင္းကိုဆိုလိုသည္။
Gal 2:15-17 ကိုဖတ္ပါ။ ေပါလုသည္ သင့္အားမည္သည့္ အရာကိုေျပာေနသနည္း။ ျပီးေနာက္ ၎စကားလံုးမ်ားကို သင့္ကိုယ္ပိုင္ ခရစ္ယာန္အသက္တာတြင္ မည္ကဲ့သို့အသံုးခ်သနည္း။
တနလၤာ ဇူလိုင္ ၁၇
လူတစ္ဦးသည္ ''ပညတ္တရား၏အက်င့္'' အားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ ရာသို့မေရာက္ေၾကာင္းကို ေပါလုသည္ ဂလာတိ ၂း၁၆ တြင္ သံုးၾကိမ္ ေျပာဆိုသည္။ ''ပညတ္ရား၏အက်င့္'' ဟုဆိုရာ သူသည္ မည္သည့္အရာ
ကိုဆိုလိုသနည္း။ ဤက်မ္းခ်က္မ်ား (ဂလာတိ ၂း၁၆၊၁၇။ ၃း၂၊၅၊၁၀။
ေရာမ ၃း၂၀၊၂၈) သည္ သူ၏အဓိပၸါယ္ကိုနားလည္ရန္ မည္ကဲ့သို့ကူညီေပးသနည္း။
''ပညတ္တရား၏အက်င့္'' ဟူေသာစကားစု၏အဓိပၸါယ္ကိုမေလ့လာ မီ၊ ''ပညတ္'' ဟုေျပာရာတြင္ ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာဆိုလိုသည္ကို အလ်င္နားလည္ရန္လိုအပ္သည္။ ''ပညတ္'' ဟူေသာစကားလံုးကို ေပါလု ၏ၾသ၀ါဒစာမ်ားတြင္ ၁၂၁ ၾကိမ္ေတြ့ရိွနိုင္သည္။ ၎ပညတ္သည္ မိမိလူ တို့အတြက္ ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္အပါအ၀င္၊ ေမာေရွေရးေသာပထမ ငါးက်မ္း၊ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတစ္ခုလံုး (သို့မဟုတ္) အေထြေထြအေျခခံစည္းမ်ဥ္း ပင္လွ်င္ မ်ားစြာေသာျခားနားသည့္အရာမ်ားကို ရည္ညႊန္းနိုင္သည္။ သို့ေသာ္ ျငားလည္း ၎ကိုေပါလုအဓိကသံုးသည့္နည္းမွာ ေမာေရွမွတစ္ဆင့္ မိမိလူ တို့ထံေပးေသာ ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္ေပါင္းခု်ပ္တစ္ခုလံုးကို ရည္ညႊန္း ျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုေၾကာင့္ ''ပညတ္တရား၏အက်င့္'' ဟူေသာစကားစုတြင္ ပညတ္ ေတာ္ (၁၀) ပါးျဖစ္ေစ၊ ၀ိနည္းထံုးဖဲြ့ျခင္းနွင့္ဆိုင္ေသာပညတ္မ်ားျဖစ္ေစ၊ ဘုရားသခင္ေပးေတာ္မူေသာပညတ္ခ်က္မ်ား၌ ေတြ့ရေသာျပဌာန္းခ်က္အားလံုး ပါ၀င္ဟန္ရိွသည္။ ေပါလု၏ဆိုလိုရင္းမွာ တစ္စံုတစ္ဦးသည္ ဘုရားသခင္ ၏ပညတ္ခ်က္ကိုလိုက္ေလွ်ာက္နားေထာင္ရန္ မည္မွ်ပင္ျုကိးစားေသာ္လည္း၊ ကြ်နု္ပ္တို့၏နားေထာင္လို က္ေလွ်ာက္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္က ကြ်နု္ပ္တို့အား အျပစ္လႊတ္ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘုရားသခင္ေရွ့တြင္ ကြ်နု္ပ္တို့ေျဖာင့္မတ္ သူအျဖစ္ေၾကညာရန္ေသာ္လည္းေကာင္း ဘယ္ေသာအခါမွ်ေကာင္းမြန္လံုေလာက္ မႈမရိွေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကိုယ္ေတာ္၏ပညတ္ေတာ္သည္ အခိ်န္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ပညတ္ခ်က္မ်ားအားလံုးကို စိတ္အားျဖင့္လည္း ေကာင္း၊ အျုပအမူအားျဖင့္လည္းေကာင္း လံုးလံုးလ်ားလ်ားသစၥာေစာင့္ရန္
ေတာင္းဆိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
''ပညတ္တရား၏အက်င့္'' ဟူေသာစကားစုကို ဓမၼေဟာင္းက်မ္းနွင့္ ေပါလုမွအပ အျခားေသာဓမၼသစ္က်မ္းတြင္မေတြ့ရေသာ္ျငားလည္း ခရစ္ေတာ္ အခိ်န္၌အသက္ရွင္ေသာ Essenes ဟုေခၚသည့္ ယုဒလူတစ္စုကူးယူခဲ့ေသာ Dead Sea Scrolls ဟုေခၚေသာ စာေပစာလိပ္အစုအပံုကို ၁၉၄၇ ခုနွစ္တြင္ ေတြ့ရိွျခင္းနွင့္အတူ ၎၏ဆိုလိုရင္းအဓိပၸါယ္ကို အံ့ဘနန္းအတည္ျုပခ်က္ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ ေဟျဗဲဘာသာျဖင့္ေရးသားထားေသာ္လည္း ဤစကားစု အတိအက်ကို စာလိပ္တစ္ခုတြင္ပါရိွသည္။ ၎စာလိပ္၏ေခါင္းစဥ္မွာ Miqsat a’ as Ha-Torah ျဖစ္ျပီး၊ ''အေရးၾကီးေသာပညတ္တရား၏အက်င့္မ်ား'' ဟူ၍ ဘာသာျပန္ဆိုနိုင္သည္။ ၎စာလိပ္တြင္ ယုဒလူတို့သည္ တစ္ပါး အမို်းသားမ်ားထံမွခဲြျခားေနရမည္ဟူေသာအခ်က္အပါအ၀င္ သန့္ရွင္းေသာ အရာမ်ားကို မစင္ၾကယ္ျခင္းမွကာကြယ္ျခင္းနွင့္ဆိုင္ေသာ သမၼာက်မ္းစာပညတ္ ခ်က္မ်ားအေပၚအေျခခံသည့္ မ်ားစြာေသာအေရးကိစၥမ်ားကိုေဖာ္ျပသည္။
အဆံုးတြင္ စာေရးသူသည္ “ပညတ္တရား၏အက်င့္မ်ား” ကိုလိုက္ေလွ်ာက္ ခဲ့ေသာ္၊ ဘုရားသခင္၏ေ႐ွ႕တြင္ “သင့္အားေျဖာင့္မတ္သူအျဖစ္မွတ္ယူမည္" ဟု ေရးသားထားသည္။ ေပါလုႏွင့္ျခားနားၿပီး စာေရးသူသည္ မိမိ၏စာဖတ္ ပရိသတ္တို႔ကို ယံုၾကည္ျခင္းေပၚအေျခမခံဘဲ အလုပ္အေပၚအေျခခံၿပီး ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားကိုကမ္းလွမ္းထားသည္။
သင္၏အသက္တာတြင္ ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္ကို မည္မွ် ေကာင္းမြန္စြာေစာင့္ထိန္းသနည္း။ သင္သည္ ပညတ္ေတာ္ကိုေကာင္းစြာ ေစာင့္ထိန္းေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ေ႐ွ႕တြင္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းရရွိႏုိင္သည္ဟု အမွန္တကယ္ခံစားဖူးပါသလား။ (ေရာမ ၃း၁၀-၂၀ ကိုဖတ္ပါ။) အကယ္၍ ထိုသို႔မဟုတ္ပါေသာ္ သင့္အေျဖသည္ ေပါလု၏ဆိုလိုရင္းကို မည္ကဲ့သို႔ နားလည္ေစႏုိင္သနည္း။
အဂၤါ ဇူလိုင္ ၁၈
“ပညတ္တရားအားျဖင့္ရေသာကိုယ္ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကိုမကိုးစားဘဲ၊ ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္ေပးေတာ္မူေသာေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ကိုးစားၾကေလာ့” (ဖိလိပ္ၸိ ၃း၁၁၊ NKJV)။ ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ျခင္းသည္အေရးမႀကီးဟု ယုဒလူခရစ္ယာန္ တို႔အဆိုဩပၾကသည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္တို႔မယူဆအပ္ေပ။ အမွန္တကယ္သူတို႔အားလံုး သည္ ေယ႐ႈကိုယံုၾကည္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႔အားလံုးကိုယ္ေတာ္၌ ယံုၾကည္ျခင္းရွိၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ သူတို႔၏အဩပအမူက ယံုၾကည္ျခင္း သက္သက္သည္ လံုေလာက္မႈမရွိဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏နားေထာင္ ျခင္းသည္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းသို႔ေရာက္ႏုိင္ရန္ ထပ္ေပါင္းေပးသည့္အရာအလား ယံုၾကည္ျခင္းကိုနားေထာင္ျခင္းျဖင့္ ျဖည့္စြက္ရမ ည္ဟူ၍လည္းေကာင္း သူတို႔ ခံစားခဲ့ၾကသည္။ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္အက်င့္တို႔အားျဖင့္ရရွိ သည္ဟု သူတို႔ျငင္းဆိုၾကသည္။ ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ ပညတ္ တရား၏အက်င့္တို႔မတူညီသည့္အခ်က္ကို ေပါလုသည္ အႀကိမ္ႀကိမ္ႏိႈင္းယွဥ္ ပံုသည္ “ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္အက်င့္” ႏွစ္ခုစလံုးပါသည္ဟူေသာ ခ်ဥ္းကပ္မႈ မ်ဳိးကို ျပင္းစြာဆန္႔က်င္ေၾကာင္းျပသည္။ ယံုၾကည္ျခင္းတစ္ခုတည္းသည္ သာလွ်င္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၏အေျခခံျဖစ္သည္။
ေပါလုအတြက္လည္းပဲ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ စိတ္ကူးသက္သက္ အယူအဆမွ်သာမဟုတ္ေခ်။ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ခြဲမရေအာင္ေယ႐ႈႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေနသည္။ အမွန္မွာ ဂလာတိ ၂း၁၆ တြင္ “ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္
ျခင္း” ဟု ႏွစ္ႀကိမ္ဘာသာျပန္ဆုိေသာစကားစုထက္ မည္သည့္ဘာသာျပန္ဆို ခ်က္ကမွ် သာ၍အဓိပ္ၸါယ္ျပည့္စံုမႈမရွိေခ်။ ၎င္းစကားစု၏မူရင္း Greek စကားစုသည္ “ထိုယံုၾကည္ျခင္း” (သို႔မဟုတ္) ေယ႐ႈ၏ “သစ္ၥာေစာင့္ျခင္း” ဟု တိုက္႐ိုက္အဓိပ္ၸါယ္ရွိသည္။ ဤတိုက္႐ိုက္ဘာသာျပန္ဆိုမႈသည္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔လုပ္ေဆာင္သည့္ပညတ္တရားအက်င့္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ မိမိ၏သစ္ၥာ ေစာင့္သိျခင္းအားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီးေသာကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုယ္စား ခရစ္ေတာ္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခ်က္တို႔အၾကား ျခားနားခ်က္ကို ေပါလုသည္ အားေကာင္း
ေကာင္းျဖင့္ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္ကိုျပသ ္။
ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ၎င္းကိုယ္တိုင္ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျဖစ္သည့္အလား၊ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ သူ႔ကိုယ္သူေျဖာင့္မတ္ျခင္း၌မထည့္ေပါင္းသည္ကို သတိရ ရန္အေရးႀကီးသည္။ ထိုအစား၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္သူ၏ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုယ္စားလုပ္ေဆာင္ခ်က္တို႔ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဆုပ္ကိုင္ႏုိင္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔သည္ မိမိ၏ယံုၾကည္ျခင္းကိုအေျခခံၿပီး ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္သည္ မဟုတ္ဘဲ၊ ယံုၾကည္ျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔အတြက္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေတာင္းဆိုသည့္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔အတြက္ ခရစ္ေတာ္၏သစ္ၥာေစာင့္ျခင္းအေပၚတြင္သာအေျခခံသည္။
ခရစ္ေတာ္သည္ မည္သူကမွ်မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္သည့္အရာကို လုပ္ေဆာင္ ေတာ္မူခဲ့ကာ၊ ၎င္းမွာ သူလုပ္ေဆာင္ေတာ္မူသမွ်တြင္ ကိုယ္ေတာ္တစ္ပါး တည္းသည္ ဘုရားသခင္ထံတြင္သစ္ၥာရွိသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏သစ္ၥာေစာင့္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ ခရစ္ေတာ္၏သစ္ၥာေစာင့္ျခင္း ၌သာရွိသည္။ ဤအရာသည္ လြန္ခဲ့ေသာရာစုႏွစ္မ်ားစြာက မာတင္လူသာ စတင္ေဟာၾကားသည့္အခ်ိန္ကကဲ့သို႔ ယေန႔တြင္လည္း အေရးပါေသာသမ္ၼာ တရားျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးဩပျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းကို စတင္ေမြးဖြားေပးခဲ့ေသာ သမ္ၼာတရားပင္ျဖစ္သည္။
ဂလာတိ ၂း၁၆ ကို ေရွးဆီးရီးယားဘာသာျပန္ဆိုခ်က္သည္ ေပါလု ၏ဆိုလိုရင္းကိုေကာင္းစြာေဖာ္ျပသည္။ ထိုေၾကာင့္ လူတစ္ဦးသည္ ပညတ္ တရား၏အက်င့္အားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔မေရာက္၊ ေမရွိယျဖစ္ေသာေယ႐ႈ ၏ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္ေၾကာင္း ငါတို႔သိၾက၏။ ပညတ္တရား၏အက်င့္အားျဖင့္မဟုတ္ဘဲ၊ ေမရွိယ၏ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္ရမည္အေၾကာင္း ေမရွိယေယ႐ႈကို ငါတို႔ယံုၾကည္ ၾက၏” ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ေရာမ ၃း၂၂၊၂၆။ ဂလာတိ ၃း၂၂။ ဧဖက္ ၃း၁၂ ႏွင့္ ဖိလိပ္ၸိ ၃း၉ ႔ကိုဖတ္ပါ။ ဤက်မ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အထက္ပါစာပိုဒ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ ခရစ္ေတာ္၏သစ္ၥာေစာင့္ျခင္း၊ ဘုရားသခင္၏စကားကိုအျပည့္အ၀နားေထာင္ ျခင္းသည္သာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကယ္တင္ျခင္း၏အေျခခံျဖစ္သည္ဟူေသာ အံ့ဖြယ္ သမ္ၼာတရားကို မည္ကဲ့သို႔နားလည္ေစသနည္း။
ဗုဒၶဟူး ဇူလိုင္ ၁၉
ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ခရစ္ယာန္အသက္တာအတြက္ အေျခအျမစ္ အေသအခ်ာျဖစ္ေၾကာင္း ေပါလုရွင္းလင္းျပသည္။ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္၌ရွိေသာကတိေတာ္မ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဆုပ္ကိုင္ႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ အတိအက်မည္သည့္အရာျဖစ္သနည္း။ မည္သည့္အရာ ပါ၀င္သနည္း။
ေအာက္ပါက်မ္းခ်က္မ်ားသည္ ယံုၾကည္ျခင္း၏မူလအစအေၾကာင္း ကို မည္ကဲ့သို႔ေဖာ္ျပသနည္း။ ကမ္ၻာ ၁၅း၅၊၆။ ေယာဟန္ ၃း၁၄-၁၆။ ၂ေကာ ၅း၁၄၊၁၅။ ဂလာတိ ၅း၆။
စစ္မွန္ေသာသမ္ၼာက်မ္းလာယံုၾကည္ျခင္းသည္ အျမဲတမ္းဘုရားသခင္ ကိုတံု႔ျပန္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ေတာင္းဆိုေသာ ေၾကာင့္ တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္တြင္ရယူမည္ဟု လူသား၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်သည့္ခံစားမႈ (သို႔မဟုတ္) စိတ္ေနသေဘာထားမဟုတ္ေခ်။ ဤအခ်က္၏အျခားတစ္ဖက္တြင္ မူ၊ မွန္ကန္ေသာယံုၾကည္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ေကာင္းျမတ္ျခင္းကို ေက်းဇူးတင္ျခင္းႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းေမတ္ၱာျဖင့္တံု႔ျပန္ေသာစိတ္ႏွလံုးမွအစဩပသည္။ ထိုေၾကာင့္ သမ္ၼာက်မ္းစာသည္ ယံုၾကည္ျခင္းအေၾကာင္းေျပာလာလွ်င္၊
ထိုယံုၾကည္ျခင္းသည္ ဘုရားသ ခင္၏ပဏာမေျခလွမ္းမ်ားကိုအျမဲလိုက္သည္။
ဥပမာ၊ အာျဗဟံ၏ကိစ္ၥတြင္ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ သူ႔အားဘုရားသခင္ေပးေတာ္ မူေသာ အံ့ဖြယ္ကတိေတာ္မ်ားကို သူ၏ျပန္လည္တံု႔ျပန္မႈျဖစ္သည္ (ကမ္ၻာ ၁၅း၅၊၆)။ ဓမ္ၼသစ္က်မ္းတြင္ ေပါလုက ယံုၾကည္ျခင္းသည္ လက္၀ါးကပ္တုိင္ ေပၚတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ခရစ္ေတာ္လုပ္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့သည့္အရာကို ကၽြႏ္ုပ္ တို႔နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္းတြင္ အေျခအျမစ္တြယ္သည္ဟုေျပာဆိုသည္။
အကယ္၍ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ကိုတံု႔ျပန္ျခင္းျဖစ္ေသာ္ ၎င္းတံု႔ျပန္မႈတြင္ မည္သည့္အရာပါ၀င္သနည္း။ ေအာက္ပါက်မ္းခ်က္မ်ားမွ ယံုၾကည္ျခင္း၏သေဘာသဘာ၀အေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္ကိုဆင္ျခင္ပါ။ ေယာဟန္ ၈း၃၂၊၃၆။ တမန္ ၁၀း၄၃။ ေရာမ ၁း၅၊၈။ ၆း၁၇။ ေဟျဗဲ ၁၁း၆။ ယာကုပ္ ၂း၁၉။
လူအမ်ားက ယံုၾကည္ျခင္း (faith)) ကို ““ယံုၾကည္ခ်က္”” (belief) ဟုအနက္ျပန္ဆိုၾကသည္။ ဤအနက္ျပန္ဆိုမႈတြင္ျပႆနာရွိေနသည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ““ယံုၾကည္ျခင္း”” ၏မူလ Greek စကားလံုးသည္ အလြယ္ တကူပင္ ““ယံုၾကည္သည္”” ဟူေသာႀကိယာ၏နာမ္ျဖစ္သည္။ နည္းပံုစံတစ္ခု ကိုအသံုးဩပၿပီး အျခားတစ္ခုကိုအနက္ျပန္ဆိုေသာ္ ““ယံုၾကည္ျခင္းသည္ယံုၾကည္ ျခင္းရွိျခင္းျဖစ္သည္”” ဟု ေျပာဆိုျခင္းႏွင့္တူေပလိမ့္မည္။ ၎င္းမွာ အဓိပ္ၸါယ္ မရွိေခ်။
ထိုတင္းမာေသာအေျခအေနတြင္ ေပါလုသည္ ေပတရုအားအမွန္ တကယ္မည္သည့္အရာေျပာသနည္း။ ဤအပတ္သင္ခန္းစာတြင္ ျဖစ္ပ်က္ ခဲ့သည့္အရာအက်ဥ္းကို ကြ်နု္ပ္တို့ေလ့လာၾကပါမည္။ ဤက်မ္းပိုဒ္သည္
ဓမၼသစ္က်မ္း၌ အတိုဆံုးခံု်းေသာစကားလံုးေရြးခ်ယ္သံုးနႈန္းသည့္ က်မ္းပိုဒ္ တစ္ခုျဖစ္ကာ၊ ၎သည္ လြန္စြာအေရးပါအရာေရာက္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ၎က်မ္းပိုဒ္သည္ ဧ၀ံေဂလိတရားနွင့္ က်န္ေသာဂလာတိၾသ၀ါဒစာ ကိုနားလည္နိုင္ရန္ အေျခခံက်ေသာစကားလံုးမ်ားနွင့္စကားစုမ်ားကို ကြ်နု္ပ္ တို့အားအလ်င္ဆံုးမိတ္ဆက္ေပးပါသည္။ ၎အဓိကစကားလံုးမ်ားတြင္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ ပညတ္တရား၏အက်င့္၊ ယံုၾကည္မႈနွင့္ယံုၾကည္ျခင္းသာမက ခရစ္ေတာ္၏ယံုၾကည္ျခင္းပင္ပါ၀င္သည္။
ဤေ၀ါဟာရမ်ားအားျဖင့္ ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာကိုဆိုလို သနည္း။ ၎တို့သည္ ကယ္တင္ျခင္းစီမံကိန္းအေၾကာင္းကို မည္ကဲ့သို့ ေဖာ္ျပသနည္း။
တနဂၤေနြ ဇူလိုင္ ၁၆
''ေျဖာင့္မတ္ျခင္း'' အေရးျပႆနာ (ဂလာတိ ၂း၁၅၊၁၆)
Gal 2:15 တြင္ ''အျပစ္ထင္ရွားေသာတစ္ပါးအမို်းသားမဟုတ္ ဘဲ၊ ဇာတိအမို်းအားျဖင့္ ယုဒလူျဖစ္ၾကသည္'' (နွဠ) ဟုေရးသားသည္။ မည္သည့္အခ်က္ေဖာ္ျပသည္ဟု သင္ထင္ပါသနည္း။ေပါလု၏စကားလံုးမ်ားကို အေျခအေနျဖစ္ရပ္ေပၚမူတည္၍ နားလည္ ရန္လိုအပ္သည္။ သူ့အေဖာ္ယုဒခရစ္ယာန္တို့ကို မိမိ၏ရပ္တည္ခ်က္၌ဆဲြယူ ရန္ျုကိးစားရာ၌ ေပါလုသည္ သူတို့လက္ခံနိုင္မည့္ယုဒလူတို့နွင့္ တစ္ပါး အမို်းသားတို့အၾကား ထံုးတမ္းစဥ္လာအရာျခားနားျခင္းနွင့္အစျုပခဲ့သည္။
ယုဒလူတို့သည္ ဘုရားသခင္ေရြးခ်ယ္ေသာအမို်း၊ ပညတ္ေတာ္ကိုေပးအပ္ ေသာလူမို်းျဖစ္ကာ၊ ကိုယ္ေတာ္နွင့္ပဋိညာဥ္ဆက္ဆံေရးအကို်းေက်းဇူးကို ခံစားသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ သို့ရာတြင္ တစ္ပါးအမို်းသားတို့သည္ အျပစ္သား မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္သည္ သူတို့၏အျုပအမူကို ခု်ပ္ထိန္းျခင္းမရိွဘဲ၊ ပဋိညာဥ္နွင့္ဆိုင္ေသာကတိေတာ္မ်ား၏ျပင္ပတြင္ရိွေနသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္ (Eph 2:12။ Rom 2:14)။ တစ္ပါးအမို်းသားတို့ သည္ သိသိသာသာ ''အျပစ္သားမ်ား'' ျဖစ္ေနစဥ္၊ အခန္းငယ္ (၁၆) တြင္ ေပါလုသည္ ယုဒလူခရစ္ယာန္တို့အား သူတို့၏၀ိညာဥ္ေရးအခြင့္ထူးေၾကာင့္ ဘုရားသခင္အတြက္ သူတို့သည္ သာ၍လက္ခံနိုင္ဖြယ္ရာမဟုတ္ေၾကာင္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ''ပညတ္တရားအက်င့္'' အားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း
မေရာက္ေၾကာင္းကို သတိေပးခဲ့သည္။
ေပါလုသည္ ''ေျဖာင့္မတ္သည္'' ဟူေသာစကားလံုးကို ဂလာတိ ၂း၁၆၊၁၇ တြင္ ေလးၾကိမ္အသံုးျုပသည္။ ''ေျဖာင့္မတ္ျခင္း'' ၏အဓိပၸါယ္ ကားအဘယ္နည္း။ ထြက္ ၂၃း၇ နွင့္ တရားေဟာ ၂၅း၁ တို့ကိုဆင္ျခင္ပါ။
''ေျဖာင့္မတ္ေစသည္'' ဟူေသာၾကိယာမွာ ေပါလုအတြက္အဓိက ေ၀ါဟာရျဖစ္သည္။ ၎စကားလံုးကို ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္ ၃၉ ၾကိမ္ေဖာ္ျပ သည့္အနက္၊ ၂၇ ၾကိမ္ကို ေပါလု၏စာတြင္ေတြ့ရသည္။ သူသည္ ၎ကို
ဂလာတိၾသ၀ါဒစာတြင္ ရွစ္ၾကိမ္ေဖာ္ျပကာ ဂလာတိ ၂း၁၆၊၁၇ တြင္ေလးၾကိမ္ ပါရိွသည္။ ''ေျဖာင့္မတ္ျခင္း'' ဟူေသာစကားလံုးသည္ ဥပေဒဆိုင္ရာေ၀ါဟာရ ျဖစ္ကာ၊ တရားရံုးတြင္အသံုးျုပသည္။ ၎မွာ တရားသူၾကီးသည္ တရားစဲြ ခံရေသာတရားခံအား အျပစ္မရိွဟုစီရင္ခ်က္ခ်မွတ္ျခင္းနွင့္သက္ဆိုင္သည္။
၎မွာ ''အျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံရျခင္း'' နွင့္ဆန့္က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ ထို့ျပင္ မက၊ ''တရားမွ်တေသာ'' နွင့္ ''ေျဖာင့္မတ္ေသာ'' ဟူေသာစကားလံုးတို့သည္ ြမနနု စကားလံုးတစ္ခုတည္းမွဆင္းသက္ကာ၊ လူတစ္ဦးအား ''တရားမွ်တ ေစသည္'' ဟုေျပာဆိုရာတြင္ ထိုသူအား ''ေျဖာင့္မတ္'' သူအျဖစ္ မွတ္ယူ သည္ဟူေသာအဓိပၸါယ္ရသည္။ ထိုေၾကာင့္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ အျပစ္ခြင့္လႊတ္ ျခင္းထက္မကေခ်။ ၎မွာ လူတစ္ဦးကိုေျဖာင့္မတ္သူအျဖစ္ ေၾကညာျခင္း ျဖစ္သည္။
သို့ရာတြင္ တခို့်ေသာယံုၾကည္သူယုဒလူတို့အတြက္မူ ေျဖာင့္မတ္ ျခင္းသည္ ရင္းနီွးဆက္နႊယ္မႈလည္းျဖစ္သည္။ ၎သည္ ဘုရားသခင္နွင့္ သူ၏ပဋိညာဥ္၌ ဆက္ဆံေရးနွင့္ဆက္နြႊယ္မႈရိွသည္။ ''ေျဖာင့္မတ္ေစသည္'' ဟုဆိုရာတြင္ အာျဗဟံ၏မိသားစုျဖစ္ေသာ ဘုရားသခင္၏ပဋိညာဥ္နွင့္ဆိုင္ ေသာအသိုက္အ၀န္းတြင္ လူတစ္ဦးအားသစၥာရိွေသာအဖဲြ့၀င္အျဖစ္ မွတ္ယူ ျခင္းကိုဆိုလိုသည္။
Gal 2:15-17 ကိုဖတ္ပါ။ ေပါလုသည္ သင့္အားမည္သည့္ အရာကိုေျပာေနသနည္း။ ျပီးေနာက္ ၎စကားလံုးမ်ားကို သင့္ကိုယ္ပိုင္ ခရစ္ယာန္အသက္တာတြင္ မည္ကဲ့သို့အသံုးခ်သနည္း။
တနလၤာ ဇူလိုင္ ၁၇
ပညတ္တရား၏အက်င့္
လူတစ္ဦးသည္ ''ပညတ္တရား၏အက်င့္'' အားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ ရာသို့မေရာက္ေၾကာင္းကို ေပါလုသည္ ဂလာတိ ၂း၁၆ တြင္ သံုးၾကိမ္ ေျပာဆိုသည္။ ''ပညတ္ရား၏အက်င့္'' ဟုဆိုရာ သူသည္ မည္သည့္အရာကိုဆိုလိုသနည္း။ ဤက်မ္းခ်က္မ်ား (ဂလာတိ ၂း၁၆၊၁၇။ ၃း၂၊၅၊၁၀။
ေရာမ ၃း၂၀၊၂၈) သည္ သူ၏အဓိပၸါယ္ကိုနားလည္ရန္ မည္ကဲ့သို့ကူညီေပးသနည္း။
''ပညတ္တရား၏အက်င့္'' ဟူေသာစကားစု၏အဓိပၸါယ္ကိုမေလ့လာ မီ၊ ''ပညတ္'' ဟုေျပာရာတြင္ ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာဆိုလိုသည္ကို အလ်င္နားလည္ရန္လိုအပ္သည္။ ''ပညတ္'' ဟူေသာစကားလံုးကို ေပါလု ၏ၾသ၀ါဒစာမ်ားတြင္ ၁၂၁ ၾကိမ္ေတြ့ရိွနိုင္သည္။ ၎ပညတ္သည္ မိမိလူ တို့အတြက္ ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္အပါအ၀င္၊ ေမာေရွေရးေသာပထမ ငါးက်မ္း၊ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတစ္ခုလံုး (သို့မဟုတ္) အေထြေထြအေျခခံစည္းမ်ဥ္း ပင္လွ်င္ မ်ားစြာေသာျခားနားသည့္အရာမ်ားကို ရည္ညႊန္းနိုင္သည္။ သို့ေသာ္ ျငားလည္း ၎ကိုေပါလုအဓိကသံုးသည့္နည္းမွာ ေမာေရွမွတစ္ဆင့္ မိမိလူ တို့ထံေပးေသာ ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္ေပါင္းခု်ပ္တစ္ခုလံုးကို ရည္ညႊန္း ျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုေၾကာင့္ ''ပညတ္တရား၏အက်င့္'' ဟူေသာစကားစုတြင္ ပညတ္ ေတာ္ (၁၀) ပါးျဖစ္ေစ၊ ၀ိနည္းထံုးဖဲြ့ျခင္းနွင့္ဆိုင္ေသာပညတ္မ်ားျဖစ္ေစ၊ ဘုရားသခင္ေပးေတာ္မူေသာပညတ္ခ်က္မ်ား၌ ေတြ့ရေသာျပဌာန္းခ်က္အားလံုး ပါ၀င္ဟန္ရိွသည္။ ေပါလု၏ဆိုလိုရင္းမွာ တစ္စံုတစ္ဦးသည္ ဘုရားသခင္ ၏ပညတ္ခ်က္ကိုလိုက္ေလွ်ာက္နားေထာင္ရန္ မည္မွ်ပင္ျုကိးစားေသာ္လည္း၊ ကြ်နု္ပ္တို့၏နားေထာင္လို က္ေလွ်ာက္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္က ကြ်နု္ပ္တို့အား အျပစ္လႊတ္ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘုရားသခင္ေရွ့တြင္ ကြ်နု္ပ္တို့ေျဖာင့္မတ္ သူအျဖစ္ေၾကညာရန္ေသာ္လည္းေကာင္း ဘယ္ေသာအခါမွ်ေကာင္းမြန္လံုေလာက္ မႈမရိွေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကိုယ္ေတာ္၏ပညတ္ေတာ္သည္ အခိ်န္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ပညတ္ခ်က္မ်ားအားလံုးကို စိတ္အားျဖင့္လည္း ေကာင္း၊ အျုပအမူအားျဖင့္လည္းေကာင္း လံုးလံုးလ်ားလ်ားသစၥာေစာင့္ရန္
ေတာင္းဆိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
''ပညတ္တရား၏အက်င့္'' ဟူေသာစကားစုကို ဓမၼေဟာင္းက်မ္းနွင့္ ေပါလုမွအပ အျခားေသာဓမၼသစ္က်မ္းတြင္မေတြ့ရေသာ္ျငားလည္း ခရစ္ေတာ္ အခိ်န္၌အသက္ရွင္ေသာ Essenes ဟုေခၚသည့္ ယုဒလူတစ္စုကူးယူခဲ့ေသာ Dead Sea Scrolls ဟုေခၚေသာ စာေပစာလိပ္အစုအပံုကို ၁၉၄၇ ခုနွစ္တြင္ ေတြ့ရိွျခင္းနွင့္အတူ ၎၏ဆိုလိုရင္းအဓိပၸါယ္ကို အံ့ဘနန္းအတည္ျုပခ်က္ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ ေဟျဗဲဘာသာျဖင့္ေရးသားထားေသာ္လည္း ဤစကားစု အတိအက်ကို စာလိပ္တစ္ခုတြင္ပါရိွသည္။ ၎စာလိပ္၏ေခါင္းစဥ္မွာ Miqsat a’ as Ha-Torah ျဖစ္ျပီး၊ ''အေရးၾကီးေသာပညတ္တရား၏အက်င့္မ်ား'' ဟူ၍ ဘာသာျပန္ဆိုနိုင္သည္။ ၎စာလိပ္တြင္ ယုဒလူတို့သည္ တစ္ပါး အမို်းသားမ်ားထံမွခဲြျခားေနရမည္ဟူေသာအခ်က္အပါအ၀င္ သန့္ရွင္းေသာ အရာမ်ားကို မစင္ၾကယ္ျခင္းမွကာကြယ္ျခင္းနွင့္ဆိုင္ေသာ သမၼာက်မ္းစာပညတ္ ခ်က္မ်ားအေပၚအေျခခံသည့္ မ်ားစြာေသာအေရးကိစၥမ်ားကိုေဖာ္ျပသည္။
အဆံုးတြင္ စာေရးသူသည္ “ပညတ္တရား၏အက်င့္မ်ား” ကိုလိုက္ေလွ်ာက္ ခဲ့ေသာ္၊ ဘုရားသခင္၏ေ႐ွ႕တြင္ “သင့္အားေျဖာင့္မတ္သူအျဖစ္မွတ္ယူမည္" ဟု ေရးသားထားသည္။ ေပါလုႏွင့္ျခားနားၿပီး စာေရးသူသည္ မိမိ၏စာဖတ္ ပရိသတ္တို႔ကို ယံုၾကည္ျခင္းေပၚအေျခမခံဘဲ အလုပ္အေပၚအေျခခံၿပီး ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားကိုကမ္းလွမ္းထားသည္။
သင္၏အသက္တာတြင္ ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္ကို မည္မွ် ေကာင္းမြန္စြာေစာင့္ထိန္းသနည္း။ သင္သည္ ပညတ္ေတာ္ကိုေကာင္းစြာ ေစာင့္ထိန္းေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ေ႐ွ႕တြင္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းရရွိႏုိင္သည္ဟု အမွန္တကယ္ခံစားဖူးပါသလား။ (ေရာမ ၃း၁၀-၂၀ ကိုဖတ္ပါ။) အကယ္၍ ထိုသို႔မဟုတ္ပါေသာ္ သင့္အေျဖသည္ ေပါလု၏ဆိုလိုရင္းကို မည္ကဲ့သို႔ နားလည္ေစႏုိင္သနည္း။
အဂၤါ ဇူလိုင္ ၁၈
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၏အေျခခံ
“ပညတ္တရားအားျဖင့္ရေသာကိုယ္ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကိုမကိုးစားဘဲ၊ ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္ေပးေတာ္မူေသာေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ကိုးစားၾကေလာ့” (ဖိလိပ္ၸိ ၃း၁၁၊ NKJV)။ ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ျခင္းသည္အေရးမႀကီးဟု ယုဒလူခရစ္ယာန္ တို႔အဆိုဩပၾကသည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္တို႔မယူဆအပ္ေပ။ အမွန္တကယ္သူတို႔အားလံုး သည္ ေယ႐ႈကိုယံုၾကည္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႔အားလံုးကိုယ္ေတာ္၌ ယံုၾကည္ျခင္းရွိၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ သူတို႔၏အဩပအမူက ယံုၾကည္ျခင္း သက္သက္သည္ လံုေလာက္မႈမရွိဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏နားေထာင္ ျခင္းသည္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းသို႔ေရာက္ႏုိင္ရန္ ထပ္ေပါင္းေပးသည့္အရာအလား ယံုၾကည္ျခင္းကိုနားေထာင္ျခင္းျဖင့္ ျဖည့္စြက္ရမ ည္ဟူ၍လည္းေကာင္း သူတို႔ ခံစားခဲ့ၾကသည္။ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္အက်င့္တို႔အားျဖင့္ရရွိ သည္ဟု သူတို႔ျငင္းဆိုၾကသည္။ ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ ပညတ္ တရား၏အက်င့္တို႔မတူညီသည့္အခ်က္ကို ေပါလုသည္ အႀကိမ္ႀကိမ္ႏိႈင္းယွဥ္ ပံုသည္ “ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္အက်င့္” ႏွစ္ခုစလံုးပါသည္ဟူေသာ ခ်ဥ္းကပ္မႈ မ်ဳိးကို ျပင္းစြာဆန္႔က်င္ေၾကာင္းျပသည္။ ယံုၾကည္ျခင္းတစ္ခုတည္းသည္ သာလွ်င္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၏အေျခခံျဖစ္သည္။ေပါလုအတြက္လည္းပဲ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ စိတ္ကူးသက္သက္ အယူအဆမွ်သာမဟုတ္ေခ်။ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ခြဲမရေအာင္ေယ႐ႈႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေနသည္။ အမွန္မွာ ဂလာတိ ၂း၁၆ တြင္ “ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္
ျခင္း” ဟု ႏွစ္ႀကိမ္ဘာသာျပန္ဆုိေသာစကားစုထက္ မည္သည့္ဘာသာျပန္ဆို ခ်က္ကမွ် သာ၍အဓိပ္ၸါယ္ျပည့္စံုမႈမရွိေခ်။ ၎င္းစကားစု၏မူရင္း Greek စကားစုသည္ “ထိုယံုၾကည္ျခင္း” (သို႔မဟုတ္) ေယ႐ႈ၏ “သစ္ၥာေစာင့္ျခင္း” ဟု တိုက္႐ိုက္အဓိပ္ၸါယ္ရွိသည္။ ဤတိုက္႐ိုက္ဘာသာျပန္ဆိုမႈသည္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔လုပ္ေဆာင္သည့္ပညတ္တရားအက်င့္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ မိမိ၏သစ္ၥာ ေစာင့္သိျခင္းအားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီးေသာကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုယ္စား ခရစ္ေတာ္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခ်က္တို႔အၾကား ျခားနားခ်က္ကို ေပါလုသည္ အားေကာင္း
ေကာင္းျဖင့္ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္ကိုျပသ ္။
ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ၎င္းကိုယ္တိုင္ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျဖစ္သည့္အလား၊ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ သူ႔ကိုယ္သူေျဖာင့္မတ္ျခင္း၌မထည့္ေပါင္းသည္ကို သတိရ ရန္အေရးႀကီးသည္။ ထိုအစား၊ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္သူ၏ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုယ္စားလုပ္ေဆာင္ခ်က္တို႔ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဆုပ္ကိုင္ႏုိင္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔သည္ မိမိ၏ယံုၾကည္ျခင္းကိုအေျခခံၿပီး ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္သည္ မဟုတ္ဘဲ၊ ယံုၾကည္ျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔အတြက္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေတာင္းဆိုသည့္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔အတြက္ ခရစ္ေတာ္၏သစ္ၥာေစာင့္ျခင္းအေပၚတြင္သာအေျခခံသည္။
ခရစ္ေတာ္သည္ မည္သူကမွ်မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္သည့္အရာကို လုပ္ေဆာင္ ေတာ္မူခဲ့ကာ၊ ၎င္းမွာ သူလုပ္ေဆာင္ေတာ္မူသမွ်တြင္ ကိုယ္ေတာ္တစ္ပါး တည္းသည္ ဘုရားသခင္ထံတြင္သစ္ၥာရွိသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏သစ္ၥာေစာင့္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ ခရစ္ေတာ္၏သစ္ၥာေစာင့္ျခင္း ၌သာရွိသည္။ ဤအရာသည္ လြန္ခဲ့ေသာရာစုႏွစ္မ်ားစြာက မာတင္လူသာ စတင္ေဟာၾကားသည့္အခ်ိန္ကကဲ့သို႔ ယေန႔တြင္လည္း အေရးပါေသာသမ္ၼာ တရားျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးဩပျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းကို စတင္ေမြးဖြားေပးခဲ့ေသာ သမ္ၼာတရားပင္ျဖစ္သည္။
ဂလာတိ ၂း၁၆ ကို ေရွးဆီးရီးယားဘာသာျပန္ဆိုခ်က္သည္ ေပါလု ၏ဆိုလိုရင္းကိုေကာင္းစြာေဖာ္ျပသည္။ ထိုေၾကာင့္ လူတစ္ဦးသည္ ပညတ္ တရား၏အက်င့္အားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔မေရာက္၊ ေမရွိယျဖစ္ေသာေယ႐ႈ ၏ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္ေၾကာင္း ငါတို႔သိၾက၏။ ပညတ္တရား၏အက်င့္အားျဖင့္မဟုတ္ဘဲ၊ ေမရွိယ၏ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္ရမည္အေၾကာင္း ေမရွိယေယ႐ႈကို ငါတို႔ယံုၾကည္ ၾက၏” ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ေရာမ ၃း၂၂၊၂၆။ ဂလာတိ ၃း၂၂။ ဧဖက္ ၃း၁၂ ႏွင့္ ဖိလိပ္ၸိ ၃း၉ ႔ကိုဖတ္ပါ။ ဤက်မ္းခ်က္မ်ားႏွင့္အထက္ပါစာပိုဒ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ ခရစ္ေတာ္၏သစ္ၥာေစာင့္ျခင္း၊ ဘုရားသခင္၏စကားကိုအျပည့္အ၀နားေထာင္ ျခင္းသည္သာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကယ္တင္ျခင္း၏အေျခခံျဖစ္သည္ဟူေသာ အံ့ဖြယ္ သမ္ၼာတရားကို မည္ကဲ့သို႔နားလည္ေစသနည္း။
ဗုဒၶဟူး ဇူလိုင္ ၁၉
ယံုၾကည္နားေထာင္ျခင္း
ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ခရစ္ယာန္အသက္တာအတြက္ အေျခအျမစ္ အေသအခ်ာျဖစ္ေၾကာင္း ေပါလုရွင္းလင္းျပသည္။ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္၌ရွိေသာကတိေတာ္မ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဆုပ္ကိုင္ႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ အတိအက်မည္သည့္အရာျဖစ္သနည္း။ မည္သည့္အရာ ပါ၀င္သနည္း။ေအာက္ပါက်မ္းခ်က္မ်ားသည္ ယံုၾကည္ျခင္း၏မူလအစအေၾကာင္း ကို မည္ကဲ့သို႔ေဖာ္ျပသနည္း။ ကမ္ၻာ ၁၅း၅၊၆။ ေယာဟန္ ၃း၁၄-၁၆။ ၂ေကာ ၅း၁၄၊၁၅။ ဂလာတိ ၅း၆။
စစ္မွန္ေသာသမ္ၼာက်မ္းလာယံုၾကည္ျခင္းသည္ အျမဲတမ္းဘုရားသခင္ ကိုတံု႔ျပန္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ေတာင္းဆိုေသာ ေၾကာင့္ တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္တြင္ရယူမည္ဟု လူသား၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်သည့္ခံစားမႈ (သို႔မဟုတ္) စိတ္ေနသေဘာထားမဟုတ္ေခ်။ ဤအခ်က္၏အျခားတစ္ဖက္တြင္ မူ၊ မွန္ကန္ေသာယံုၾကည္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ေကာင္းျမတ္ျခင္းကို ေက်းဇူးတင္ျခင္းႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းေမတ္ၱာျဖင့္တံု႔ျပန္ေသာစိတ္ႏွလံုးမွအစဩပသည္။ ထိုေၾကာင့္ သမ္ၼာက်မ္းစာသည္ ယံုၾကည္ျခင္းအေၾကာင္းေျပာလာလွ်င္၊
ထိုယံုၾကည္ျခင္းသည္ ဘုရားသ ခင္၏ပဏာမေျခလွမ္းမ်ားကိုအျမဲလိုက္သည္။
ဥပမာ၊ အာျဗဟံ၏ကိစ္ၥတြင္ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ သူ႔အားဘုရားသခင္ေပးေတာ္ မူေသာ အံ့ဖြယ္ကတိေတာ္မ်ားကို သူ၏ျပန္လည္တံု႔ျပန္မႈျဖစ္သည္ (ကမ္ၻာ ၁၅း၅၊၆)။ ဓမ္ၼသစ္က်မ္းတြင္ ေပါလုက ယံုၾကည္ျခင္းသည္ လက္၀ါးကပ္တုိင္ ေပၚတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ခရစ္ေတာ္လုပ္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့သည့္အရာကို ကၽြႏ္ုပ္ တို႔နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္းတြင္ အေျခအျမစ္တြယ္သည္ဟုေျပာဆိုသည္။
အကယ္၍ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ကိုတံု႔ျပန္ျခင္းျဖစ္ေသာ္ ၎င္းတံု႔ျပန္မႈတြင္ မည္သည့္အရာပါ၀င္သနည္း။ ေအာက္ပါက်မ္းခ်က္မ်ားမွ ယံုၾကည္ျခင္း၏သေဘာသဘာ၀အေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္ကိုဆင္ျခင္ပါ။ ေယာဟန္ ၈း၃၂၊၃၆။ တမန္ ၁၀း၄၃။ ေရာမ ၁း၅၊၈။ ၆း၁၇။ ေဟျဗဲ ၁၁း၆။ ယာကုပ္ ၂း၁၉။
လူအမ်ားက ယံုၾကည္ျခင္း (faith)) ကို ““ယံုၾကည္ခ်က္”” (belief) ဟုအနက္ျပန္ဆိုၾကသည္။ ဤအနက္ျပန္ဆိုမႈတြင္ျပႆနာရွိေနသည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ““ယံုၾကည္ျခင္း”” ၏မူလ Greek စကားလံုးသည္ အလြယ္ တကူပင္ ““ယံုၾကည္သည္”” ဟူေသာႀကိယာ၏နာမ္ျဖစ္သည္။ နည္းပံုစံတစ္ခု ကိုအသံုးဩပၿပီး အျခားတစ္ခုကိုအနက္ျပန္ဆိုေသာ္ ““ယံုၾကည္ျခင္းသည္ယံုၾကည္ ျခင္းရွိျခင္းျဖစ္သည္”” ဟု ေျပာဆိုျခင္းႏွင့္တူေပလိမ့္မည္။ ၎င္းမွာ အဓိပ္ၸါယ္ မရွိေခ်။
Post a Comment
Lametna Aw hong ging lai hi. Hun bei ta ding hi. Lametna a om lai in na bil ngat inla, Topa hong sapna ngai in.