MSS LESSON 14: BOASTING IN THE CROSS

သင်ခန်းစာ (၁၄)
MYANMAR SABBATH SCHOOL LESSON 14: BOASTING IN THE CROSS
လက်ဝါးကပ်တိုင်၌ဝါကြွားခြင်း
စက်တင်ဘာ ၂၃ - ၂၉

ဥပုသ်နေ့ မွန်းလွဲပိုင်း စက်တင်ဘာ ၂၃

ဖတ်ရန်ကျမ်းချက်များ။ ဂလာတိ ၆း၁၁-၁၈။ ရောမ ၆း၁-၆။ ၁၂း၁- ၈။ ၂ကော ၄း၁၀။ ၅း၁၇။ ၁၁း၂၃-၂၉။
အလွတ်ကျမ်းချက်
"ငါဖြစ်လ်လျှင်၊ငါတို့ သခင်ယေရှုခရစ်၏ လက်ဝါးကပ်တိုင်တော် မှတစ်ပါး အဘယ်အရာ ၌မျှဝြွါကားခြင်းမရှိပါစေနှင့်။ ထိုလက်ဝါး ကပ်တိုင်တော်မှာ ဤ လောကသည် ငါ့အဖို့ရို က်ထား ခြင်းကိုခံလျက်ရှိ ၏။ ငါသည်လည်း ဤလောက အဖို့ရိုက်ထား ခြင်းကိုခံ လျက်ရှိ၏" (ဂလာတိ ၆း၁၄)။

ဂလာတိသြဝါဒစာကိုလေ့လာခြင်းသည် အကြိတ်အနယ်ရှိလှသည်။ အကြောင်းမှာ ဤသြဝါဒစာ ကိုယ်၌က ထူးကဲ သောကြောင့်ဖြစ်သည်။ မိမိအား ခေါ်တော်မူခြင်း၊ မိမိဟောသော အရာသည် သမ္မာ တရား ဖြစ်ကြောင်းကို သိရှိ လျက် (တကယ်တော့ သမ္မာတရားသည် သခင်ဘုရားထဲမှလာ သည်ဟု အကြိမ် များစွာသူပြောသကဲ့သို့)၊ ပေါလုသည် ဓမ္မဟောင်းကျမ်းမှပုရောဖက်များဖြစ် သော ဟေရှာယ၊ ယေရမိ၊ ဟောရှေတို့ကဲ့သို့ စိတ်ထက်သန်ပြင်းပြစွာဖြင့် သြဝါဒစာရေးသားခဲ့သည်။ ပုရောဖက်တို့သည် သူတို့အချိန်က ဘုရားသခင် ၏လူများမိမိတို့အမှားမှပြန်လှည့်ရန် အသနားခံ၊ တောင်းပန်သကဲ့သို့ ပေါလု သည် ထိုနည်းအတိုင်းပင် မိမိအချိန်ကလူတို့ကိုအသနားခံခဲ့သည်။

အနီးကပ်အခြေအနေများ သည် မည်မျှပင်ခြားနားနေပါစေ၊ ယေရမိ ၏စကားများ သည် သူ့အချိန်က လူတို့အတွက် အသုံးဝင်သကဲ့သို့ ဂလာတိ လူတို့အတွက် လည်း ကျင့်သုံးနိုင်သည်။ "ထာဝရဘုရား မိန့် တော်မူ သည်ကား၊ ပညာရှိသောသူ သည် မိမိပညာ၌ ကြွားခြင်း မဝါကြွား စေနှင့်။ ခွန်အားကြီးသောသူသည် မိမိခွန်အား၌မဝြွါကားစေနှင့်၊ ဥစ္စာရတတ်သောသူသည် မိမိဥစ္စာ၌မဝြွါကား စေနှင့်။ ဝြွါကားသောသူမည်သည်ကား၊ ငါသည် မြေကြီးပေါ်မှာချစ်သနား ခြင်း၊ တရားသဖြင့်စီရင်ခြင်း၊ ဖြောင့် မတ်ခြင်းကြိုုပသော ထာဝရ ဘုရားဖြစ် ကြောင်း တည်းဟူ သော ငါ့ သဘော ကိုသိ နားလည် ခြင်း၌ သာ ဝြွါကားစေ။ ငါသည် ထိုအရာတို့၌ မွေ့လျော်သည်ဟု ထာဝရ ဘုရားမိန့်တော်မူ၏" (ယေရမိ ၉း၂၃၊၂၄)။

ဂလာတိ မြို့၌ရှိသော မိမိ၏မှားနေသောသိုးစုထံသို့ ပေါလုရေးသော သြဝါဒစာ၏ ဗဟိုဖြစ်သော ခရစ်တော်၏ လက်ဝါးကပ်တိုင်တော်ရှေ့တွင် လူသား ၏ဂုဏ်ဖြစ် သောပညာ၊ ကျွန်ုပ်တို့ ၏စည်းစိမ်ဥစ္စာနှင့် ကျွန်ုပ် တို့၏ခွန်အားတို့ သည် အချည်းနှီးဖြစ်ကာ အလဟဿဖြစ်ကြသည်။

တနင်္ဂနွေ စက်တ်တ်တင်ဘ်ဘ်ဘာ ၂၄
ပေါလု၏ကိုယ်ပိုင်လက်

ဂလာတိ ၆း၁၁-၁၈ မှ ပေါလု၏အပိတ်ရည်ညွှန်းပြောဆိုသော အရာနှင့် သူ၏အခြားသြဝါဒစာများမှ နောက်ဆုံးပြောကြားချက်များကိုနှိုင်းယှဉ် ပါ။ ဂလာတိ သြဝါဒစာ ၏အဆုံးသတ် သည် အခြား စာစောင် အဆုံးများနှင့် မည် သည့်နည်း အားဖြင့်တူညီမှုနှင့်ခြား နားမှုရှိသနည်း။ (ရောမ၊ ပနှင့်ဒု ကောရိန်သု၊ ဧဖက်၊ ဖိလိပ္ပိ၊ ကောလောသဲ၊ ပနှင့်ဒုသက်သာ လောနိတ်တို့ ၏ နောက်ဆုံး ရည်ညွှန်းပြော ဆိုချက်တို့ကိုလေ့လာပါ။)

ပေါလု၏ အပိတ်မှတ်ချက်များသည် အမြဲတမ်းတစ်ထပ်တည်းမရှိ ချေ။ သို့သော် တူညီ သည့်အရာ များစွာရှိသည်။ (၁) သတ်သတ်မှတ်မှတ် လူတချို့ကိုနှုတ်ဆက် စကားဆိုခြင်း၊ (၂) နောက်ဆုံး တိုက်တွန်း အားပေးခြင်း၊ (၃) ကိုယ်တိုင်ကိုယ်ကျလက်မှတ်ထိုးခြင်းနှင့် (၄) အပိတ်ကောင်းချီးပေးခြင်း တို့ပါဝင်သည်။ ဤပုံစံအင်္ဂါရပ်များနှင့်ဂလာတိသြဝါဒစာမှ ပေါလု၏ နောက်ဆုံး မှတ်ချက်များ ကိုနှိုင်းယှဉ်သော အခါ၊ အရေးပါသောခြားနားချက်နှစ်ခုပေါ် လာသည်။

ပထမမှာ ပေါလု၏အခြား သြဝါဒစာကဲ့သို့မဟုတ်ဘဲ ဂလာတိ သြဝါဒစာတွင် ကိုယ်ရေးကိုယ် တာနှုတ်ဆက် စကားမပါချေ။ အဘယ်ကြောင့် နည်း။ သြဝါဒစာ၏အစတွင် အစဉ်အလာကျေးဇူးတင်ခြင်းမပါရှိခြင်းသည် ပေါလုနှင့်ဂလာတိလူတို့အကြားဆက်ဆံရေး၌ အက် ကြောင်းရှိနေကြောင်း ထပ်၍ ပြသသည့်အရာဖြစ်နိုင်ပေသည်။ ပေါလုသည် ယဉ်ကျေးသည်၊ သို့သော် ပုံစံတကျရှိသည်။

ဒုတိယမှာ စာကူးပေးသူအား မိမိ၏စာကိုနှုတ်တိုက်ချပေးခြင်းမှာ ပေါလု၏ထုံးစံဖြစ်ကြောင်း (ရောမ ၁၆း၂၂) ကျွန်ုပ်တို့သတိရရမည်။ ထို နောက် ပြီးဆုံးသောအခါ၊ ပေါလုသည် ဖောင်တိန်ကို မိမိကိုယ်တိုင်ကိုင်၍ စာကိုအဆုံး သတ်ရန် မိမိလက်ဖြင့်စာအနည်းငယ်မကြာခဏရေးတတ်သည် (၁ကော ၁၆း၂၁)။ သို့သော်လည်း ဂလာတိသြဝါဒစာတွင်မူ ပေါလုသည် မိမိ၏ ကျင့်စဉ်မှလမ်းကြောင်းပြောင်းသွားသည်။ သူသည် စာကူးပေးသူထံမှဖောင်တိန် ကိုယူချိန်တွင် ပေါလုသည် ဂလာတြိုမိ့က အခြေအနေကို လွန်စွာစိတ်စွဲနေ သေးသောကြောင့် နှုတ်ဆက် စကားရေးမည့်အစား စာကိုဆက်ရေးနေခဲ့မိသည်။ မိမိတို့၏မိုက်မဲသောလမ်းများမှပြန်လှည့်ရန် ဂလာတိလူတို့အား နောက် တစ်ဖန် မတောင်းပန်မချင်း ရေးနေသောဖောင်တိန် ကို လက်မှမ ချနိုင်ဖြစ်နေခဲ့သည်။

ဂလာတိ ၆း၁၁ တွင် ပေါလုသည် စာကိုစာလုံးကြီးဖြင့်ရေးသား ကြောင်း အလေးပေးပြောဆိုသည်။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသည်ကို ကျွန်ုပ်တို့မသိ ချေ။ ပေါလုသည် စာလုံး၏အရွယ် အစားကို ရည်ညွှန်းပြောဆို ခြင်းမဟုတ်ဘဲ၊ စာလုံးများပုံ ပန်းမကျဖြစ်သည်ကို ရည်ညွှန်းသည်ဟု တ ချို့ကမှန်းဆကြသည်။ ပေါလု၏လက်တို့သည် ညှဉ်းဆဲခံရခြင်းကြောင့်မသန်မစွမ်းဖြစ်သည်ဟူ၍လည်း ကောင်း (သို့မဟုတ်) ရွက်ဖျင်တဲများြုပလုပ်ရာမှ အသားမာအဖုများကြောင့် မိမိ၏စာများကို တိတိကျကျရေးနိုင်ခြင်းမရှိဟု သူတို့အကြြုံပကြသည်။ တချို့ ကလည်း သူ၏မှတ်ချက်သည် သူ့မျက်စိ အား နည်းခြင်း၏ အထောက်အထား ဖြစ်သည်ဟု ယုံကြည်ကြ သည်။ ဤရှု ထောင့်နှစ်ခု သည်ဖြစ်နိုင်သော်လည်း၊ ကျွန်ုပ်တို့သည် အရေးကြီးသောစကားလုံး (သို့မဟုတ်) အယူအဆတစ်ခုကို အလေးပေးရာတွင် ၎င်းကိုမျဉ်းသားခြင်း၊ စာလုံး (အက္ခရာ) စောင်းခြင်း၊ (သို့မဟုတ်) (အင်္ဂလိပ်လို) စာလုံး ကြီးများဖြင့်ရေးခြင်း စသည်တို့ဖြစ်တတ် သည် နည်းတူ ပေါလုသည် မိမိ၏ဆို လိုရင်းကို ထင်ရှားစေရန်နှင့်အသားပေး ရန် ရည်ရွယ်ချက်ရှိရှိစာလုံးအကြီးကြီးဖြင့်ရေးခြင်းဖြစ်နိုင်သည်။

မည်သည့်အကြောင်းကြောင့်ပင်ဖြစ်စေ၊ ပေါလုသည် မိမိ၏သတိပေး ချက်များကို သူ့စာဖတ်ပရိသတ် တို့သည် သတြိုပကြရန်အမှန်ပင်အလိုရှိသည်။

တနင်္လာ စက်တင်ဘာ ၂၅
အသွေးအဆင်းကိုဝါကြွားခြင်း

ဂလာတိ ၆း၁၂၊၁၃ ကိုဖတ်ပါ။ ပေါလုသည် ဤကျမ်းချက်တွင် မည်သည့်အရာပြောသနည်း။ မိမိကိုဆန့်ကျင်သူတို့၏လုပ်ငန်းစဉ်နှင့် သူတို့၏တက်ကြွမှုအကြောင်း ပေါလုသည် ယခင်ကအရိပ်အမြွက်ပေးခဲ့သော်လည်း (ဂလာတိ ၁း၇။ ၄း၁၇ ကိုဖတ်ပါ)၊ ဂလာတိ ၆း၁၂၊၁၃ မှ သူ၏ပြောဆိုချက်သည် မိမိကိုဆန့်ကျင် သူတို့အကြောင်း ပထမအကြိမ်ရှင်းရှင်းလင်းလင်းမှတ်ချက်ပြုခြင်းဖြစ်သည်။

သူသည်သူတို့အား "မိမိတို့အသွေးအဆင်းတင့်တယ်စေချင်သောသူ" များဟု ဖော်ပြခဲ့သည်။ "တင့်တယ်စေသော" ဟူသောစကားစုသည် Greek စကား ၌ "ကောင်းသောမျက်နှာဖုံး" စွပ်သည်ဟုတိုက်ရိုက်အဓိပ္ပါယ်ရသည်။ အမှန် မှာ၊ "မျက်နှာ" ဟူသောစကားလုံးသည် Greek လိုသရုပ်ဆောင်သူ၏မျက်နှာဖုံး နှင့်အတူတူပင်ဖြစ်ကာ၊ ပြီးနောက် ဤစကားလုံးကို မင်းသား၏ဇာတ်ဝင်ခန်း ကိုရည်ညွှန်းရာတွင် တင်စားသောအားဖြင့်အသုံးပြုသည်။ တစ်နည်းအားဖြင့် ဤလူတို့သည် ပရိသတ်အကြိုက်သရုပ်ဆောင်သောမင်းသားများကဲ့သို့ဖြစ် သည်ဟု ပေါလုပြောနေခြင်းဖြစ်သည်။ ဂုဏ်သိက္ခာနှင့်အရှက်တရားအပေါ် အခြေပြုသောယဉ်ကျေးမှုတွင် ညီညွတ်ခြင်းသည်အရေးပါပြီး၊ မှားယွင်းသော အရာများကိုသွန်သင်ပေးသောသူတို့သည် ဂလာတိမြို့၌ရှိသော ရောင်းရင်း ယုဒလူများနှင့် ယေရုရှလင်မြို့၌ရှိသောအခြားခရစ်ယာန်များရှေ့တွင် သူတို့၏ ဂုဏ်သိက္ခာကိုမြှင့်တင်ရန်ကြိုးစားနေကြဟန်ရှိသည်။

သူတို့ကိုစေ့ဆော်သောအရာ၊ အရေးကြီးသောအချက်တစ်ခုကို ပေါလု တင်ပြသည်။ ၎င်းမှာ ညှဉ်းဆဲခြင်းကိုရှောင်ချင်ကြခြင်းဖြစ်သည်။ ညှဉ်းဆဲ ခြင်းတွင် သာ၍ထင်ရှားသောကိုယ်ကာယမတော် မတရားပြုခြင်းပုံစံ မျိုးပါဝင် နိုင်ကြောင်း အမှန်တကယ်နားလည်ရ သော်လည်း၊ ၎င်းသည် သာ၍ "နူးညံ့" သည့်ပုံစံဖြစ်သော အနှောင့်အယှက်ပေးခြင်းနှင့်ချန်လှပ်ထားခြင်းတို့ပင်ဖြစ်နိုင် သည်။ ပေါလုနှင့်အခြားအယူသီးသောဘာသာရေးစိတ်ထက်သန်သူတို့သည် ယုဒပြည်တွင် ပထမညှဉ်းဆဲခြင်းပုံစံကိုလုပ်ဆောင်ခဲ့ကြပြီး (ဂလာတိ ၁း၁၃)၊ သို့သော်လည်း ဒုတိယတစ်ခုသည်လည်း ခရစ်ယာန်တို့အပေါ်တွင်အကျိုး သက်ရောက်မှုရှိသည်။

ယုဒဘာသာရေးခေါင်းဆောင်တို့သည် ကဏ္ဍများစွာတွင်သိသာထင်ရှား သည့် နိုင်ငံရေးလွှမ်းမိုးမှုရှိနေကြသေးသည်။ သူတို့၌ ရောမအစိုးရ၏တရားဝင် ခွင့်ပြုမိန့်ရှိကြသည်။ ထိုကြောင့် များစွာသောယုဒယုံကြည်သူတို့သည် သူတို့နှင့် ကောင်းသောဆက်ဆံရေးကိုထိန်းသိမ်းရန် စိတ်အားထက်သန်ကြသည်။ တစ်ပါး အမျိုးသားတို့အား အရေဖျားလှီးခြင်းနှင့်မောရှေပြုစုသောကျမ်းငါးကျမ်းကို စောင့်ရှောက်ရန် သင်ပေးခြင်းတို့ဖြင့် ဂလာတိမြို့၌ရှိသောပြဿနာဖန်တီးသူ တို့သည် ဒေသခံယုဒလူတို့နှင့်သဘောထားခြင်းတိုက်ဆိုင်မှုကို ရှာကြံနိုင်သည်။ ထိုသို့ပြုခြင်းဖြင့် သူတို့သည် တရားဇရပ်မှူးများနှင့်ရင်းနှီးသောဆက်ဆံရေးကို ထိန်းသိမ်းခွင့်ရရှိကြမည်သာမက၊ တစ်ပါးအမျိုးသားများအကြား သာသနာ လုပ်ငန်းကိုသံသယဝင်နေကြသော ယေရုရှလင်မြို့မှယုံကြည်သူယုဒကို (တမန် ၂၁း၂၀၊၂၁) နှင့် မိမိတို့၏တွဲလက်ကို သာ၍ခိုင်မြဲစေနိုင်ကြမည်ဖြစ်သည်။ အခြားတစ်ဖက်မှာ သူတို့၏ဆောင်ရွက်မှုများသည် ယုဒလူတို့ထံ မိမိတို့၏ သက်သေခံချက်ကိုလည်း သာ၍ထိရောက်မှုရှိစေနိုင်မည်မှာ ဧကန်မလွဲ ဖြစ်သည်။ ပေါလုစိတ်ထဲ၌ မည်သည့်အခြေအနေပင်ရှိစေကာမူ သူ၏ဆိုလိုရင်း မှာရှင်းနေပေသည်။ "ယေရှုခရစ်၏တရားတော်နှင့်အညီ ဘုရားဝတ်၌မွေ့လျော် ၍နေခြင်းငှာ အလိုရှိသောသူအပေါင်းတို့သည် ညှဉ်းဆဲခြင်းကိုခံရကြလိမ့် မည်"  (၂တိ ၃း၁၂)။

ဤလူတို့သည် မှားယွင်းသောအရာသွန်သင်ရခြင်း၏အကြောင်းရင်း ကိုစဉ်းစားပါ။ အရာအားလုံးကိုစဉ်းစားခဲ့ပြီးဆိုသည်မှာ အလွန်ကျိုးကြောင်း သင့်လျော်ပါသည်။ ဤအချက်က "အကောင်းဆုံး" သောရည်ရွယ်ချက်ပင် လျှင် ကျွန်ုပ်တို့သတိမထားရှိခဲ့သော် လမ်းကြောင်းသွေဖည် သွားနိုင်ကြောင်း မည်သို့ပြ သသနည်း။ မှန်ကန်သောရည်ရွယ်ချက်ရှိပါလျက် အမှားလုပ်မိသော နောက်ဆုံးအချိန်သည် အဘယ်နည်း။

အင်္ဂါ စက်တင်ဘာ ၂၆
လက်ဝါးကပ်တိုင်၌ဝါကြွားခြင်း (ဂလာတိ ၆း၁၄)

‘‘ငါဖြစ်လျှင် ငါတို့သခင်ယေရှုခရစ်၏လက်ဝါးကပ်တိုင်တော်မှတစ်ပါး အဘယ်အရာ၌မျှဝါကြွားခြင်းမရှိပါစေနှင့်။ ထိုလက်ဝါးကပ်တိုင်တော်မှာ ဤ လောကသည် ငါ့အဖို့ရိုက်ထားခြင်းကိုခံလျက်ရှိ၏။ ငါသည်လည်း ဤလောက အဖို့ရိုက်ထားခြင်းကိုခံလျက်ရှိ၏’’ (ဂလာတိ ၆း၁၄)။

အရေဖျားလီှးခြင်းကိုတစိုက်မတ်မတ်တောင်းဆိုရန် လှုံ့ဆော်သော ရည်ရွယ်ချက်များကိုဖော်ထုတ်ပြီးနောက်၊ ပေါလုသည် မိမိ၏ဧဝံဂေလိတရား ကိုအကျဉ်းချုံးကာ ဂလာတိလူတို့အားနောက်ဆုံးတင်ပြသည်။ ပေါလုအတွက် ဧဝံဂေလိတရားသည် အခြေခံယုံကြည်သက်ဝင်မှုနှစ်ခုပေါ်တွင် အခြေခံထား သည်။ (၁) လက်ဝါးကပ်တိုင်တော်သည် အဓိကဗဟိုမဏိုင်ဖြစ်ခြင်း (အခန်းငယ် ၁၄) နှင့် (၂) ဖြောင့်မတ်ခြင်းယုံကြည်ချက် (အခန်းငယ် ၁၅) တို့ဖြစ်ကြသည်။ ယနေ့သင်ခန်းစာတွင် ပထမယုံကြည်သက်ဝင်မှုကိုလေ့လာ ြကပါမည်။

နှစ်ဆယ့်တစ်ရာစုတွင်နေထိုင်သူအနေဖြင့် ကပ်တိုင်တော်အကြောင်း ပေါလု၏ပြောဆိုချက် (ဂလာတိ ၆း၁၄) မူလအဓိပ္ပါယ်၏တုန်လှုပ်ဖွယ်ကို နားလည်သဘောပေါက်ရန်ခက်ခဲသည်။ ယနေ့ခရစ်တော်၏လက်ဝါးကပ်တိုင် သည် လူအများစုအတွက် ကောင်းသောခံစားမှုကိုဖြစ်ပေါ်စေသော တွေ့နေ ကျလူအများမြတ်နိုးသောအမှတ်လက္ခဏာဖြစ်သည်။ သို့သော်ငြားလည်း ပေါလု အချိန်တွင် လက်ဝါးကပ်တိုင်သည် ဝါကြွားစရာမဟုတ်ခဲ့ဘဲ အထင်သေးစရာ ဖြစ်ခဲ့သည်။ ယုဒလူတို့သည် မေရှိယကပ်တိုင်တင်သတ်ခံရသည်ဟူသော သဘောတရားကို စော်ကားပုတ်ခတ်မှုအဖြစ်ရှုမြင်ပြီး၊ ရောမလူတို့သည် ကပ်တိုင်တင်အသတ်ခံရခြင်းကို အလွန်စက်ဆုပ်ရွံရှာဖွယ်အဖြစ်ရှုမြင်ကာ ရောမ နိုင်ငံသားတစ်ယောက်အတွက် သင့်လျော်သည့်အပြစ်ဒဏ်ပုံစံအဖြစ်မျိုးပင် မဖော်ပြကြချေ။

ရှေးအခါက ခရစ်တော်၏လက်ဝါးကပ်တိုင်ကိုအထင်အမြင်သေး ကြောင်း၊ အစောဆုံးကပ်တိုင်တင်သတ်သည့်ပုံကို မှတ်တမ်းတင်ရာတွင် ရှင်းလင်းစွာမြင်တွေ့နိုင်သည်။ ဒုတိယရာစုအစောပိုင်းတွင် မြည်းခေါင်းနှင့်လူ တစ်ယောက် ကပ်တိုင်တင်သတ်သည့်ပုံကို ရှေးနံရံပန်းချီဖြင့်ရေးဆွဲထားသည်။ လက်ဝါးကပ်တိုင်အောက်တွင်ကပ်လျက် လူတစ်ယောက်သည်လက်မြှောက်ပြီး ကိုးကွယ်ရှိခိုးသည့်ပုံရေးဆွဲကာ၊ ‘‘အလက်ဇန္ဒားသည် မိမိ၏ဘုရားကိုကိုးကွယ် ရှိခိုးသည်’’ ဟူ၍ ကမ္ပည်းထိုးထားသည်။ ဆိုလိုရင်းမှာရှင်းနေပေသည်။ ခရစ်တော်၏လက်ဝါးကပ်တိုင်ကို လှောင်ပြောင်သရော်သည်ဟုမှတ်ယူနိုင်သည်။ ဤကဲ့သို့သောအခြေအနေအချိန်ခါမျိုးတွင် ပေါလုသည် ခရစ်တော်၏လက်ဝါး ကပ်တိုင်မှတစ်ပါး အဘယ်အရာ၌မျှမဝါကြွားနိုင်ကြောင်း ရဲရဲရင့်ရင့်ကြေညာ ခဲ့သည်။

ပေါလု၏ဤလောကနှင့်ဆက်ဆံမှုတွင် ခရစ်တော်၏လက်ဝါးကပ်တိုင် သည် မည်သည့်ခြားနားမှုကိုဖော်ဆောင်ပေးသနည်း။ ဂလာတိ ၆း၁၄။ ရောမ ၆း၁-၆။ ၁၂း၁-၈။ ဖိလိပ္ပိ ၃း၈။

ခရစ်တော်၏လက်ဝါးကပ်တိုင်သည် ယုံကြည်သူများအတွက် အရာရာ ကိုပြောင်းလဲပေးသည်။ ၎င်းသည် ကျွန်ုပ်တို့မိမိတို့ကိုယ်ကိုရှုမြင်ပုံကိုသာမက ကျွန်ုပ်တို့ဤလောကနှင့်ဆက်ဆံပုံကိုလည်း ပြန်လည်ဆန်းစစ်ရန် အကဲစမ်း နေသည်။ ဤလက်ရှိဆိုးယုတ်သောခေတ်နှင့် ၎င်း၌ပါဝင်သည့်အရာအားလုံး ရှိနေသော ဤလောကကြီး (၁ယော ၂း၁၆) သည် ဘုရားသခင်ကိုဆန့်ကျင် နေသည်။ ကျွန်ုပ်တို့သည် ခရစ်တော်နှင့်အတူသေပြီးဖြစ်သောကြောင့် ဤ လောကသည် တစ်ချိန်က ကျွန်ုပ်တို့အပေါ်ကျွန်ဦပသည့်တန်ခိုးမရှိတော့ဘဲ၊ ကျွန်ုပ်တို့သည် တစ်ချိန်က ဤလောကအတွက်အသက်ရှင်ခဲ့သော ဘဝဟောင်း သည်လည်း မရှိတော့ပြီ။ ပေါလု၏နှိုင်းယှဉ်ဆင်ခြင်မှုကိုယူသုံးရသော်၊ ယုံကြည်သူနှင့်ဤလောကအကြားကွဲသွားခြင်းသည် ၎င်းတို့သည် အချင်းချင်း အတွက်သေပေးရသကဲ့သို့ဖြစ်ရပါမည်။

သင်၏ဤလောကနှင့်ဆက်ဆံရေးကို အကျိုးသက်ရောက်မှုရှိစေရန် ခရစ်တော်၏လက်ဝါးကပ်တိုင်သည် မည်သည့်အရာကိုလုပ်ဆောင်ခဲ့သနည်း။ သင့်အသက်တာတွင် မည်သည့်ခြားနားမှုကိုဦပလုပ်သနည်း။ သင့်အတွက် အသေခံသောသခင်ဘုရားထံ မိမိကိုယ်ကိုမပေးအပ်မီနှင့် ယခုအသက်ရှင်ပုံ သည် မည်ကဲ့သို့ြခားနားမှုရှိသနည်း။

ဗုဒ္ဓဟူး စက်တင်ဘာ ၂၇
လူသစ်

ခရစ်ယာန်အသက်တာအတွက် ခရစ်တော်၏လက်ဝါးကပ်တိုင်သည် ဗဟိုမဏိုင်ဖြစ်ကြောင်း အလေးပေးပြီးနောက်၊ ပေါလုသည် ယခုတွင်မိမိ ဧဝံဂေလိသတင်း၏ ဒုတိယအခြေခံယုံကြည် သက်ဝင်မှုဖြစ်သော ယုံကြည်ခြင်း အားဖြင့် ဖြောင့်မတ်ခြင်းကိုအလေးပေးပြောဆိုလာသည်။

ဤသုံးလပတ်လုံးလေ့လာခဲ့ပြီးသည့်အတိုင်း၊ ဧဝံဂေလိတရားကို ဆန့်ကျင်နေသည့် အရေဖျားလှီးခြင်း ကိုကလော်ထုတ်နေသည်။ သို့သော် အရေဖျားလှီးခြင်းသက် သက်ကိုမူ သူဆန့် ကျင်နေသည်မဟုတ်ချေ။ ပေါလုသည အရေဖျားလှီးခြင်းနှင့်ပတ်သက်၍ ပြင်းထန် သောထုတ်ပြန်ချက်တချို့ကိုဦပလုပ် ခဲ့သည် (ဂလာတိ ၅း၂-၄ ကိုဖတ်ပါ)။ သို့သော် အရေဖျားမလီှးခြင်းသည် အရေဖျားလှီးခြင်းထက် ဘုရားသခင်ကိုသာ၍ကျေနပ်စေသည်ဟူသော ကောက်ချက်မျိုး ဂလာတိလူတို့ချမှတ်မည်ကို သူမလိုလားချေ။ ဤအရာမှာ သူ၏ဆိုလိုရင်းမဟုတ်ချေ။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် တစ်စုံတစ်ဦးသည် ပညတ်တရားကိုသာအဓိကထားသူဖြစ်နိုင်သကဲ့သို့ အခြားတစ်ဦးသည် ထိုသို့ မဟုတ်ဘဲလည်းဖြစ်နိုင်သည်။ ဝိညာဉ်ရေးအရပြောရလျှင် အရေဖျားလှီးခြင်း ပြသနာသက်သက်သည် တစ်စုံတစ်ခုနှင့်ဆက်စပ်မှုမရှိချေ။ စစ်မှန်သော ဘာသာရေးသည် အပြင်ပန်းအဦပအမူ၌အမြစ်မစွဲဘဲ လူသား၏စိတ်နှလုံး၏ အခြေအနေ၌သာအမြစ်စွဲသည်။ ယေရှုကိုယ်တော်တိုင် မိန့်တော်မူသကဲ့သို့ လူတစ်ဦးသည် အပြင်ပန်းအားဖြင့် အလွန်ကြည့်ကောင်းနိုင်သော်လည်း အထဲတွင်မူ ဝိညာဉ်ရေးအရပုပ်ဆွေးနေနိုင်သည် (မသဲ ၂၃း၂၇)။

လူသစ်သည် မည်သည့်အရာကိုဆိုသနည်း။ ဂလာတိ ၆း၁၅။ ၂ကော ၅း၁၇။ လူသစ်ဘဝကို သင်ကိုယ်တိုင်မည်ကဲ့သို့တွေ့ဦကံခံစားသနည်း။

Greek စကားလုံး ktisis ကို ‘‘သတ္တဝါ’’ ဟုဘာသာပြန်ဆိုထား သည်။ ၎င်းသည် ‘‘ခပ်သမ်းသောအရာ’’ (ဟေဗြဲ ၄း၁၃) တစ်ခုချင်းစီ (သို့မဟုတ်) ‘‘လောကတစ်နိုင်ငံလုံး’’ (ရောမ ၈း၂၂) ကိုရည်ညွန်းနိုင်သည်။  ဤအချက်နှစ်ခုစလုံးတွင် ထိုစကားလုံးသည် ဖန်ဆင်းရှင်၏လုပ်ဆောင်မှုကို ဆိုလိုသည်။ ပေါလုဆိုလိုသည်မှာ ထိုအရာပင်ဖြစ်သည်။ ‘‘လူသစ်’’ ဖြစ်လာ ခြင်းမှာ အရေဖျားလှီးခြင်း (သို့မဟုတ်) အခြားအရာတစ်ခုခု၊ လူသား၏ မည်သည့်အားထုတ်မှုမျှအားဖြင့် ရရှိနိုင်ခြင်းမဟုတ်ချေ။ ယေရှုသည် ဤ လုပ်ငန်းဖြစ်စဉ်ကို ‘‘အသစ်မွေးဖွားခြင်း’’ (ယောဟန် ၃း၅-၈) ဟုရည်ညွန်း မိန့်တော်မူသည်။ ဤလုပ်ငန်းဖြစ်စဉ်မှာ ဘုရားသခင်သည် ဝိညာဉ်ရေး၌ သေသောသူကိုယူကာ သူ့အထဲ၌ဝိညာဉ်ရေးအသက်ကိုမှုတ်သွင်းသော ဘုရားသခင်၏လုပ်ဆောင်မှုဖြစ်သည်။ ယုံကြည်ခြင်းအားဖြင့် ကယ်တင်ခြင်း အဖြစ် ပေါလုဖော်ပြနေကျကယ်တင်သောလုပ်ဆောင်မှုကိုဖော်ပြရန် အခြား ဥပမာတစ်ခုပင်ဖြစ်သည်။

ပေါလုသည် ဤလူသစ်အတွေ့အဦကံကို ၂ကော ၅း၁၇ တွင် သာ၍ ကျယ် ကျယ်ပြန့်ပြန့် ထုတ်ဖော်ပြောဆိုသည်။ ဤကျမ်းချက်တွင် လူသစ် ဖြစ်လာခြင်းသည် ကောင်းကင်စာ စောင်တွင် ကျွန်ုပ်တို့၏အဆင့်အတန်း ပြောင်းလဲသွားသည်ထက် သာလွန်၍ဆိုလိုကြောင်း ပေါလုရှင်းပြသည်။ လူသစ်ဘဝသည် ယနေ့ကျွန်ုပ်တို့၏အသက်တာတွင် ပြောင်းလဲမှုကိုယူဆောင် လာသည်။ Timothy George မှတ်ချက်ဦပသကဲ့သို့ လူသစ်ဘဝတွင် ‘‘နောင်တ တရားနှင့်ယုံကြည်ခြင်းသို့ပို့ဆောင်ပေးသော သန့်ရှင်းသောဝိညာဉ်တော်၏ အင်အားပြန်လည်ပြည့်ဝစေသည့်လုပ်ငန်း၊ အရှက်တရားရရှိခြင်းနှင့် နေ့စဉ် ဖြစ်စဉ်၊ အဆုံးတွင် ခရစ်တော်၏ပုံသဏဥာန်နှင့်ကိုက်ညီရန် ပို့ဆောင်ပေးသော သန့်ရှင်းခြင်း၌ဆက်လက်ကြီးထွားခြင်း စသည့်ပြောင်းလဲခြင်းဖြစ်စဉ်တစ်ခုလုံး ပါဝင်သည်။’’ (Galatians, p. 438).

သို့ရာတွင် လူသစ်ဖြစ်လာခြင်းသည် ကျွန်ုပ်တို့အား ဖြောင့်မတ်စေ သောအရာမဟုတ်ချေ။ ထို့အစား၊ ဤလုံးလုံးလျားလျားပြောင်းလဲခြင်းသည် ဖြောင့်မတ်ရာသို့ရောက်ခြင်းဆိုသည်မှာ မည်သည့်အရာဖြစ်သည်ကို မမှား နိုင်သောသရုပ်ဖော်ကိုယ်ထင်ပြခြင်းပင်ြဖစ်သည်။

ကြာသပတေး စက်တင်ဘာ ၂၈
နောက်ဆုံးမှတ်ချက် (ဂလာတိ ၆း၁၆-၁၈)

‘‘ဤနည်းဥပဒေအတိုင်းကျင့်သူ’’ (ဂလာတိ ၆း၁၆) တို့အပေါ် မိမိ၏ကောင်းချီးအပ်နှင်းကြောင်း ပေါလုပြောသည်။ ဤကျမ်းချက်တွင် ပေါလုသည် မည်သည့် ‘‘နည်းဥပဒေ’’ အကြောင်းကိုပြောနေသနည်း။

‘‘နည်းဥပဒေ’’ ဟုပြန်ဆိုသောစကားလုံးသည် ပန်းရန် (သို့မဟုတ်) လက်သမားတို့သည် တိုင်းတာရန်အသုံးဦပသောတုတ်ဖြောင့် (သို့မဟုတ်) သစ်/သံတိုင်ဟု တိုက်ရိုက်ရည်ညွန်းသည်။ အဆုံးတွင် ထိုစကားလုံးကို လူတစ်ဦးသည် အရာတစ်ခုခုကိုချင့်တွက်ရာတွင် အသုံးဦပသည့်စည်းမျဉ်းများ (သို့မဟုတ်) စံနှုန်းများကိုရည်ညွန်းပြောဆိုရန် တင်စားသောအဓိပ္ပါယ်ထွက် လာသည်။ ဥပမာ၊ လူတို့သည် ဓမ္မသစ်ကျမ်းစံကိုပြောဆိုသောအခါ၊ သူတို့ သည် အသင်းတော်၏ယုံကြည်ချက်နှင့်ကျင့်စဉ်နှစ်ခုစလုံးကို အဆုံးအဖြတ် ပေးရန်အတွက် အခွင့်အာဏာရှိသည်ဟုရှုမြင်သော ဓမ္မသစ်ကျမ်းမှနှစ်ဆယ့် ခုနစ်ကျမ်းကို ရည်ညွန်းပြောဆိုနေကြခြင်းဖြစ်သည်။ ထိုကြောင့် သွန်သင်မှု တစ်ခုသည် ဤကျမ်းစာအုပ်များ၌တွေ့ရသောအရာနှင့်တိုင်းတာ၍မကိုက်ညီ လျှင်၊ ၎င်းကိုလက်ခံ၍မရချေ။

မိမိကိုယ်ပေါ်၌ ပေါလုဆောင်သော ‘‘သခင်ယေရှု၏ဒဏ်ချက်ရာ’’ များသည်အဘယ်နည်း။ ထိုဒဏ်ချက်များကြောင့် မည်သူကမျှသူ့ကိုဒုက္ခ မပေးရဟုရေးသားရာတွင် သူသည် မည်သည့်အရာကိုဆိုလိုသနည်း။ ဤ မေးခွန်းကိုဖြေရန် ဂလာတိ ၆း၁၄ သည် ကူညီနိုင်ပါမည်လား။ ဂလာတိ ၆း၁၇။ ၂ကော ၄း၁ဝ။ ၁၁း၂၃-၂၉။

‘‘ဒဏ်ချက်ရာ’’ ဟူသောစကားလုံးသည် Greekု စကားလုံး Stigmata မှလာကာ၊ ၎င်းမှအင်္ဂလိပ်စကားလုံး Stigma (အရှက်ရခြင်း) လည်းဆင်းသက်လာသည်။ သက်သေခံအမှတ်အ သားပုံစံဖြင့် မိမိတို့သခင် ၏အမှတ်သင်္ ကေတဖြင့် ကျွန်ုပ်တို့ကို တံဆိပ်ခတ်သည့် ပြုနေကျ အလေ့အကျင့် (သို့မဟုတ်) တချို့သောပဟေဠိဆန်သည့် ဘာသာ ရေးများတွင် ဘာသာကိုင်းရှိုင်း မှုအမှတ်အသားအဖြစ် စိတ်အားထက်သန် သူတို့သည် မိမိတို့ကို ယ်ကိုတံဆိပ် ခတ်သည့် အလေ့အကျင့်တစ်ခုခုကို ပေါလုရည်ညွန်းပြောဆိုဟန်ရှိသည်။ မည်သည့်အရာပင်ဖြစ်စေ၊ ‘‘သခင်ယေရှု၏ဒဏ်ချက်ရာ’’ ဟုဆိုရာ၌ပေါလုသည် ညှဉ်းဆဲခြင်းနှင့် ဆင်းရဲဒုက္ခအားဖြင့် ကိုယ်တော်ကိုယ်ပေါ်၌ ကျန်ခဲ့သော အမာရွတ်များကိုရည်ညွန်းကြောင်း ဧကန်မလွဲဖြစ်သည် (၂ကော ၄း၁ဝ။ ၁၁း၂၄-၂၇ ကိုဖတ်ပါ)။ ယခုတွင် သူ့ကိုဆန့်ကျင်ဘက်ဦပသူတို့က သူ၏ ပြောင်းလဲသောတစ်ပါးအမျိုးသားတို့သည် ဂျူးဘာသာကိုနာခံလိုက်နာကြောင်း သင်္ကေတအဖြစ် အရေဖျားလှီးခြင်းအမှတ်အသားကို လက်ခံရကြမည်ဟု အတင်းအကျပ်မရမကတောင်းဆိုကြသည်။ သို့သော် ပေါလုက မိမိသည် မည်သူ၏ကျွန်ဖြစ်ကြောင်းညွန်ပြသည့်အမှတ်ရှိနေကာ၊ သူ့အတွက် ခရစ်တော် ထက်အခြားမည်သူ့အပေါ်၌မျှ သစ္စာခံယူရန်မရှိချေ။. . . မိမိသခင်၏အမှု ကိုထမ်းဆောင်စဉ် ရန်သူများထံမှပေါလုရရှိသောအမာရွတ်မျ ားသည် ခရစ်တော် ၌မိမိ၏ကိုးကွယ်ဆည်းကပ်မှုကို အကောင်းဆုံးသောနှုတ်ရေးဖြင့် ပြောဆိုနေ ခဲ့သည်။’’ (Ellen G. White Comments, The SDA Bible Commentary, vol. 6, p. 989).

ခရစ်တော်ကိုယုံကြည်ခြင်းကြောင့် ခန္ဓာကိုယ် (သို့မဟုတ်) အခြား ၌သင်ရရှိသော ‘‘ဒဏ်ချက်ရာ’’ သည် အဘယ်နည်း။ တစ်နည်းအားဖြင့် သင့်ယုံကြည်ခြင်းကြောင့် မည်သည့်အရာပေးဆပ်ခဲ့သနည်း။

သောကြာ စက်တင်ဘာ ၂၉

ထပ်ဆင့်လေ့လာရန်။

‘‘ကရာနီကုန်းမှလက်ဝါးကပ်တိုင်သည် စိန်ခေါ်နေပြီး၊ အဆုံးတွင် ဤလောကနှင့်ဆိုင်သောတန်ခိုး၊ ငရဲနှင့်ဆိုင်သောတန်ခိုးရှိသမျှတို့ကို နှိမ်နင်း လိမ့်မည်။ လက်ဝါးကပ်တိုင်တွင် သြဇာအရှိန်အားလုံးဗဟိုဦပပြီး၊ တစ်ဖန် ၎င်းမှသြဇာအရှိန်အားလုံးရှေ့သို့ထွက်သွားကြသည်။ ၎င်းသည် ဆွဲဆောင်မှု ၏အချက်အချာဖြစ်သည်။ အကြောင်းမှာ ၎င်းပေါ်တွင်ခရစ်တော်သည် လူသား မျိုးနွယ်အတွက် မိမိအသက်ကိုပေးတော်မူခဲ့သည်။ ဤယဇ်သည် လူသားကို မိမိ၏မူလပြည့်စုံခြင်းပြန်လည်ရရှိစေရန်ရည်ရွယ်ပြီး ပူဇော်ခြင်းဖြစ်သည်။ မှန်ပါ သည်။ ထိုထက်မက၊ ထိုယဇ်ကိုပူဇော်ခြင်းမှာ လူသားကိုလုံးဝပြောင်းလဲသော အကျင့်စာရိတ္တကိုပေးပြီး၊ သူ့အားအောင်နိုင်သူမက ဖန်တီးပေးရန်ဖြစ်သည်။

‘‘ခရစ်တော်၏ခွန်အားအားဖြင့် ဘုရားသခင်နှင့်လူသား၏မဟာရန်သူ ကိုအောင်နိုင်သူတို့သည် ကောင်းကင်နိုင်ငံတွင် ဘယ်သောအခါမျှမကျရှုံးသော ကောင်းကင်တမန်များအထက်တွင် ရာထူးရရှိ ကြလိမ့်မည်။

ခရစ်တော်သည် ‘‘ငါသည်လည်း မြေကြီးနှင့်ခွာ၍မြှောက်ထားခြင်းကို ခံရလျှင်၊ လူအပေါင်းတို့ကို ငါ့ထံသို့ငါဆွဲမည်’’ ဟုမိန့်တော်မူသည်။

မျိုးဆက်တစ်ဆက်ပြီးတစ်ဆက်အားဖြင့် ဒီအချိန်အတွက် ဤသမ္မာ တရားကို လက်ရှိသမ္မာတရားအဖြစ်ဖော်ပြသည်။ လက်ဝါးကပ်တိုင်ပေါ်က ခရစ်တော်သည် ကရုဏာတရားနှင့်သမ္မာတရားတွေ့ဆုံနိုင်ရန်သော်လည်းကောင်း၊ ဖြောင့်မတ်ခြင်းနှင့်ငြိမ်သက်ခြင်းအချင်းချင်းနမ်းနိုင်ရန်သော်လည်းကောင်း ကြားခံ ဆက်သွယ်ပေးသောသူဖြစ်တော်မူသည်။ ဤအရာသည် ကမ္ဘာကြီးကိုလည်ပတ် စေသောအရာဖြစ်သည်’’ (Ellen G. White Comments, The SDA Bible Commentary, vol. 6, p. 1113) .

Post a Comment

Lametna Aw hong ging lai hi. Hun bei ta ding hi. Lametna a om lai in na bil ngat inla, Topa hong sapna ngai in.

أحدث أقدم