SSM သင္ခန္းစာ (၉) ေပါလု၏အသင္းအုပ္ဆရာေလသံၿဖင့္ ေတာင္းခံခ်က္

သင္ခန္းစာ (၉) ေပါလု၏အသင္းအုပ္ဆရာေလသံၿဖင့္ ေတာင္းခံခ်က္

သင္ခန္းစာ (၉) ေပါလု၏အသင္းအုပ္ဆရာေလသံၿဖင့္ ေတာင္းခံခ်က္ ၾသဂုုတ္ ၁၉-၂၅


ဥပုသ္ေန့ မြန္းလဲြ ပိုင္း ၾသဂုုတ္ ၁၉

ဖတ္ရန္က်မ္းခ်က္မ်ား။ ဂလာတိ ၄း၁၂-၂၀။ ၁ေကာ ၁၁း၁။ ဖိလိပ္ၸိ၃း၁၇။ ၁ေကာ ၉း၁၉-၂၃။ ၂ေကာ ၄း၇-၁၂။
အလြတ္က်မ္းခ်က္
“ညီအစ္ကိုတို႔၊ သင္တို႔ကဲ့သို႔ငါျဖစ္၏။ ငါကဲ့သို႔သင္တို႔ျဖစ္ၾကေလာ့ဟု ငါေတာင္းပန္၏” (ဂလာတိ ၄း၁၂)။

ယခုအခ်ိန္ထိ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေလ့လာခဲ့သမွ်တြင္ ေပါလုသည္ ဂလာတိ လူတို႔ကုိတဲ့တိုးေျပာျခင္းမရွိေသးေခ်။  သို႔ေသာ္လည္း သူ၏ျပင္းထန္ေသာ စကားမ်ားသည္ သူတည္ေထာင္ခဲ့ေသာအသင္းေတာ္၏၀ိညာဥ္ေရးေကာင္းစား ေရးႏွင့္သက္ဆိုင္၍ သူခံစားရေသာစိတ္ထက္သန္ျပင္းျပမႈကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ေပါလုကိုင္တြယ္ေနေသာ အေရးပါသည့္ဘာသာေရး သြန္သင္မႈအေရးကိစ္ၥအျပင္၊ အၾကမ္းအားျဖင့္ ဂလာတိ လူတို႔အားေပးပို႔ေသာ ၾသ၀ါဒစာသည္ မွန္ကန္ေသာယံုၾကည္ခ်က္ မည္မွ်အေရးႀကီးေၾကာင္းကိုလည္း ၿပ သသည္။ အကယ္၍ ကၽြႏု္ပ္တို႔ယံုၾကည္သည့္အရာသည္ ထိုသို႔အေရး မႀကီးေသာ္၊ အကယ္၍ ယံုၾကည္ခ်က္၏မွန္ကန္မႈသည္ ထိုမွ်ေလာက္အေရး မပါခဲ့ေသာ္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ေပါလုသည္ သူ၏ၾသ၀ါဒစာတြင္ အလြန္စိတ္အား ထက္သန္ၿပီး၊ အေလွ်ာ့မေပးဘဲေနသနည္း။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ယံုၾကည္ေသာအရာသည္ အလြန္ပင္အေရးႀကီးသည္မွာ အမွန္အကန္ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ဧ၀ံေဂလိ တရားကိစၥတစ္ခုလံုးအတြက္ အေရး ႀကီးသည္။ 
ေပါလုသည္ မိမိ၏ခ်ဥ္းကပ္ပံုအနည္းငယ္ေျပာင္းလဲေသာ္လည္း ဂလာတိ ၄း၁၂-၂၀ တြင္ မိမိ၏အက်ယ္တ၀င့္ေဟာေျပာခ်က္ကို ဆက္ေျပာ ေနသည္။ ေပါလုသည္ ဂလာတိလူတို႔အား သူတို႔အမွားေဖ်ာင္းဖ်ရန္အေသးစိတ္ၿပီး၊ ဘာသာေရးသြန္သင္မႈကၽြမ္းက်င္စြာျဖင့္ အက်ဳိးေၾကာင္းသင့္ေဆြးေႏြး ခဲ့ၿပီးျဖစ္ကာ၊ ယခုတြင္မူ သူသည္ ပုဂိ္ၢဳလ္ေရးဆန္ေသာ တရားေဟာဆရာ ၏ေလသံျဖင့္ ေမတ္ၱာရပ္ခံလာသည္။ ဂလာတိလူတို႔အေပၚ အမွန္တကယ္ စိတ္၀င္စားမႈမရွိေသာ မိစ္ၦာဆရာမ်ားကဲ့သို႔မဟုတ္ဘဲ၊ ေပါလုသည္ ထိန္းေက်ာင္း ရခက္ခဲေသာ မိမိ၏သိုးစုအတြက္ ေကာင္းေသာသိုးထိန္း၏စစ္မွန္ေသာ စိတ္၀င္စားမႈ၊ ပူပန္ေသာက၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းတို႔ကိုေဖာ္ျပသည္။ သူသည္ ဘာသာေရးသြန္သင္ခ်က္ကို ျပန္တည့္မတ္ေပးသည္သာမက၊ သူခ်စ္ေသာသူတို႔အားဩပစုရန္ ဩကိးစားေနသည္။

တနဂၤေႏြ ၾသဂုတ္ ၂၀
ေပါလု၏စိတ္ႏွလံုး

ဂလာတိ ၄း၁၂-၂၀ ကိုဖတ္ပါ။ ဤက်မ္းခ်က္မွေပါလုသတင္း စကား၏ဆိုလိုရင္းသည္အဘယ္နည္း။ 
 _______________________________________________
ေပါလု၏စိတ္ႏွလံုးကို ေလးလံစြာဖိစီးေသာ ပူပင္ေသာကအစမွာ အခန္းငယ္ ၁၂ မွ မိမိ၏ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေတာင္းခံခ်က္ျဖစ္သည္။ ထိုေတာင္းခံခ်က္သည္ “ငါကဲ့သို႔သင္တို႔ျဖစ္ၾကေလာ့” ဟူေသာ ေပါလု၏ ဂလာတိလူတို႔အား မေလွ်ာ့တမ္းေျပာဆိုခ်က္ေနာက္တြင္ ကပ္ပါလာသည္။ “အႏူးအၫြတ္ေတာင္းပန္သည္” (သို႔မဟုတ္) “တိုးလွ်ဳိးေတာင္းပန္သည္” ဟူေသာ စကားလံုး၏အေရးပါမႈကို တခ်ဳိ႕ေသာဘာသာျပန္ခ်က္တို႔တြင္  အဓိပယ္ျပည့္ျပည့္၀၀ မေဖာ္ျပေခ်။ ၎င္း၏မူရင္း Greek စကားလံုးမွာ deomai ျဖစ္သည္။ ၎င္းကို “တိုက္တြန္းသည္” (သို႔မဟုတ္) “အႏူးအၫြတ္ေတာင္းပန္ သည္” ဟု ဘာသာျပန္ဆိုႏုိင္ေသာ္လည္း၊ ၎ Greek စကားလံုးသည္ သာ၍ျပင္းထန္ေလးနက္ေသာအဓိပ္ၸါယ္ရွိသည္ (၂ေကာ ၅း၂၀။ ၈း၄။ ၁၀း၂ တို႔ကိုဖတ္ပါ)။ ေပါလုသည္ “သင္တို႔အားငါအႏူးအၫြတ္ေတာင္းပန္ေနသည္” ဟု ေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္။
ေပါလုသည္ ဘာသာေရးသြန္သင္မႈႏွင့္ဆုိင္ေသာအယူအဆႏွင့္ ယံုၾကည္ခ်က္႐ႈေထာင့္တို႔ကို စိတ္၀င္စားေန႐ံုမွ်သာမဟုတ္ေခ်။ မိမိသာသနာ ၿပျုခင္းမွ ခရစ္ေတာ္ထံသို႔ေခၚေဆာင္လာေသာ သူတို႔၏အသက္တာအေၾကာင္း သူ႔စိတ္ႏွလံုးပူပန္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ သူသည္ မိမိကိုယ္ကိုမိတ္ေဆြအဆင့္ထက္ မက၊ သူတို႔၏၀ိညာဥ္ေရးဖခင္ျဖစ္ကာ၊ သူတို႔သည္ မိမိ၏သားသမီးမ်ား အျဖစ္သေဘာထားသည္။ ထိုထက္မက၊ ေပါလုသည္ ဂလာတိလူတို႔အတြက္ စိတ္ပူပန္မႈကို ကေလးေမြးေသာမိခင္၏စိုးရိမ္ပူပန္မႈႏွင့္ မခ်ိတင္ကဲေ၀ဒနာ တို႔ႏွင့္ပံုခိုင္းေလ့ရွိသည္ (ဂလာတိ ၄း၁၉)။ သူသည္ အသင္းေတာ္တည္ေထာင္ စဥ္က မိမိ၏ယခင္ “ႀကိိုးပမ္းမႈ” မ်ားသည္ သူတို႔၏ “ေဘးကင္းေသာ မီးဖြားျခင္း”” အတြက္ လံုေလာက္မႈရွိသည္ဟု ေပါလုေတြးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လည္းယခုတြင္ ဂလာတိလူတို႔သည္ သမ္ၼာတရားမွလမ္းလြဲသြားသည့္အတြက္ ေပါလုသည္ သူတို႔၏ေကာင္းစားေရးေသခ်ာေစရန္အလို႔ငွာ ၎င္းမီးဖြားျခင္း ေ၀ဒနာကို ေနာက္တစ္ခါျပန္ခံစားေနရသည္။
ဂလာတိလူတို႔အတြက္ ေပါလုစိတ္ထဲတြင္မည္သည့္ပန္းတိုင္ရွိသနည္း။ သူတို႔ကိုယ္စား မိမိ၏ “ဩကိးစားမႈ” မွ မည္သည့္ရလဒ္ကိုသူျမင္ခ်င္သနည္း။ ဂလာတိ ၄း၁၉။ 
_________________________________________
ဂလာတိလူတို႔အား သားအိမ္ထဲ၌သေႏ္ၶတည္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ပထမအႀကိမ္ေဖာ္ျပ ၿပီးေနာက္၊ ေပါလု သည္ယခုတြင္မူ ဂလာတိလူတို႔အား ကိုယ္တိုင္မိခင္မ်ားျဖစ္သည့္အလား စကားေျပာဆိုသည္။ “သေႏၶတည္သည္” ဟူ၍ျပန္ဆိုေသာစကားလံုးကို ေဆးပညာအရ သေႏ္ၶသားႀကီးထြားရင့္သန္မႈကို ၫႊန္းဆိုသည္။ ဤဥပမာအားျဖင့္ တစ္ဦးခ်င္းအေနျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ အသင္းေတာ္ အေနျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ခရစ္ယာန္ျဖစ္ရျခင္း၏ဆိုလိုရင္းမွာ မည္သည့္အရာျဖစ္သည္ ကို ေပါလုေဖာ္ျပသည္။ ခရစ္ေတာ္၏ေနာက္လိုက္ျဖစ္ျခင္းသည္ ယုံၾကည္ျခင္း ကိုဆြဲကိုင္႐ံုထက္မကပိုသည္။ ခရစ္ေတာ္ေနာက္လိုက္တစ္ဦးသည္ ခရစ္ေတာ္ ႏွင့္တူရန္ ႀကီးမားေသာေျပာင္းလဲမႈရွိရမည္။ ေပါလုသည္ ဂလာတိလူတို႔၌ အနည္းငယ္ေသာအေသးအဖြဲေျပာင္းလဲမႈကို ရွာေဖြေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ ခရစ္ေတာ္ ကိုေတြ႕ရသည့္အလား သူတို႔ကိုေတြ႕ျမင္ႏုိင္ရန္ ေျပာင္းလဲျခင္းကိုရွာေဖြေနသည္။” (Leon Morris, Galatians, p. 142).
မည္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ ခရစ္ေတာ္၏စာရိတ္ၱေတာ္ကို သင့္အသက္တာ ၌ေဖာ္ျပသည္ကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့သနည္း။ မည္သည့္အပိုင္းတြင္ သင္သည္ မ်ားစြာ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ရန္ရွိေသးသနည္း။

တနလၤာ ၾသဂုတ္ ၂၁
ျဖစ္လာရန္စိန္ေခၚခ်က္

၁ေကာ ၁၁း၁။ ဖိလိပ္ၸိ ၃း၁၇။ ၂သက္ ၃း၇-၉ ႏွင့္တမန္ေတာ္ ၂၆း၂၈၊၂၉ တို႔ကိုဖတ္ပါ။ ဂလာတိ ၄း၁၂ ကိုေရာင္ျပန္ဟပ္သည့္အရာ ဤက်မ္းခ်က္မ်ားတြင္ ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာကိုေျပာဆိုသနည္း။ သူ၏ ဆိုလိုရင္းကို မည္ကဲ့သို႔နားလည္ရမည္နည္း။
___________________________________________________________
ေပါလု၏ၾသ၀ါဒစာမ်ားတြင္ ခရစ္ယာန္တို႔အား မိမိ၏အၿပုအမူကို အတုခိုးရန္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာအားေပးထားသည္။ အေျခအေနတစ္ခုခ်င္းစီတြင္ ေပါလုသည္ ယံုၾကည္သူမ်ားလိုက္ေလွ်ာက္ရမည့္ ယံုၾကည္ေလာက္ေသာ ပံုပမာအျဖစ္ မိမိကိုယ္ကိုတင္ဆက္ထားသည္။ ၂သက္ ၃း၇-၉ တြင္၊ သက္သာေလာနိတ္လူတို႔သည္ သူမ်ားအတြက္၀န္ထုပ္၀န္ပိုးမျဖစ္ေစဘဲ၊ မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္၀မ္းစာအတြက္ မည္ကဲ့သို႔၀င္ေငြရွာလုပ္ကိုင္ရမည္ကိုေျပာရာ၌ မိမိကုိယ္ကို ပံုနမူနာအျဖစ္တင္ဆက္သည္။ ၁ေကာ ၁၁း၁ တြင္ေပါလုသည္ သူတစ္ပါး၏ေကာင္းက်ဳိးကို ပထမဦးစားေပးရာတြင္ သူ႔အားအတုခိုးရန္ ဖိတ္ေခၚသည္။ ဂလာတိၾသ၀ါဒစာတြင္ ေပါလုအေလးထားေသာအရာမွာ တစ္နည္းတစ္ဖံုျခားနားေနသည္။
ဂလာတိ ၄း၁၂ တြင္ ေပါလုသည္ ဂလာတိလူတို႔အား သူ႔ကို “အတုခိုး” ရန္မေတာင္းဆိုေခ်။ ထို႔အစားသူ “ကဲ့သို႔ျဖစ္ရန္” ေတာင္းဆို သည္မွာ အျပင္ပန္းအဩပအမူမဟုတ္ဘဲ ျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္းကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ဂလာတိဩမိ႕ကျပႆနာမွာ ေကာရိန္သုၿမိ႕မွအသင္းေတာ္ ကဲ့သို႔ က်င့္၀တ္ေသြဖည္ေသာအဩပအမူ (သို႔မဟုတ္) ဘုရားတရားမဲ့အသက္ ရွင္ေနထိုင္ပံုမ်ဳိးမဟုတ္ေခ်။ ဂလာတိဩမိ႕ကျပႆနာမွာ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၏ အႏွစ္သာရကိုယ္၌အရင္းခံသည္။ ၎င္းမွာ “အၿပုအမူ” ဆိုသည္ထက္ သာ၍ “ျဖစ္ျခင္း” အေၾကာင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေပါလုသည္ ငါ့လိုက်င့္ပါဟုေျပာေန ျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ ငါကဲ့သို႔ျဖစ္ပါဟုေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဂလာတိ ၄း၁၂ တြင္ အသံုးဩပေသာေ၀ါဟာရအတိအက်ကို တမန္ေတာ္ ၂၆း၂၉ တြင္ အၿဂပၸမင္းအား ေပါလု၏ေမတ္ၱာရပ္ခံခ်က္တြင္အသံုးဩပသည္။ “ကိုယ္ေတာ္မွစ၍ ယေန႔တြင္အကၽြႏ္ုပ္၏စကားကိုၾကားေသာသူအေပါင္းတို႔သည္ ဤသံဩကိးကို ထား၍ အကၽြႏ္ုပ္ကဲ့သို႔ေသာသူျဖစ္လုသည္သာမက လံုးလံုးျဖစ္ေစျခင္းငွာ ဘုရားသခင္ကိုအကၽြႏ္ုပ္ဆုေတာင္းပါသည”” ဟု ေပါလုေမတ္ၱာရပ္ခံခဲ့သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မိမိ၏ပညတ္တရားက်င့္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ သူ႔အတြက္ ခရစ္ေတာ္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီးေသာအရာကို ကိုးစားသည့္ယံုၾကည္ျခင္းျဖစ္ေသာ ခရစ္ေတာ္တစ္ပါးတည္းအေပၚ၌သာတည္သည့္အေျခခံကို ခရစ္ယာန္တစ္ဦး အေနျဖင့္ မိမိ၏အေတြ႕အဩကံကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ဂလာတိလူတို႔သည္ ခရစ္ေတာ္၌ မိမိတို႔၏ကိုယ္ပိုင္လက္ၡဏာထက္ မိမိတို႔၏အဩပအမူကို သာ၍ တန္ဖိုးထားၾကသည္။
ေပါလုသည္ ဂလာတိလူတို႔အား သူ႔ကဲ့သို႔မည္သို႔ျဖစ္ရမည္ကို အတိအက်ေျပာဆိုျခင္းမရွိေသာ္လည္း ေပါလုသည္ မိမိအသက္တာ၏အရာရာ၊ အေသးစိတ္မ်ား၌ သူ႔ကဲ့သို႔ျဖစ္ရန္ေျပာေနျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္းကို ဂလာတိ လူတို႔၏အေျခအေနကျပသေနသည္။ သူအဓိကအေလးထားေသာအရာမွာ ဂလာတိလူတို႔၏ပညတ္တရားကိုဗဟိုဩပေသာ ဘာသာေရးျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ေပါလုသည္ စိတ္ထဲတြင္အံ့ဖြယ္ေမတ္ၱာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ခရစ္ေတာ္၌သူေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီးေသာ ကယ္တင္ျခင္း၏ဧကန္ေသခ်ာျခင္းတို႔အမွန္ပင္ ရွိေနခဲ့သည္။ ခရစ္ေတာ္၏သာလြန္ေသာအံ့ဖြယ္ကိုေထာက္၍ အရာရာကို အမိႈက္ကဲ့သို႔ထင္မွတ္ရန္ သင္ယူခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ (ဖိလိပ္ၸိ ၃း၅-၉)။ ၿပီးေနာက္ သူသည္ ဂလာတိလူတို႔အားလည္း အလားတူအေတြ႕အဩကံမ်ဳိးရွိေစရန္ ေတာင့္တေနခဲ့သည္။
သင္သည္ ပံုနမူနာေကာင္းယူထိုက္ေသာသူ (ေယ႐ႈမပါ) တစ္စံု တစ္ဦးရွိပါသလား။ အကယ္၍ရွိခဲ့ေသာ္ သင္ေတြ႕ေသာအတုယူထိုက္သည့္ သူ၏အရည္အခ်င္းမ်ားကားအဘယ္နည္း။ ၎င္းအရည္အခ်င္းမ်ားကို သင့္အသက္တာတြင္ မည္ကဲ့သို႔သာ၍ေကာင္းေအာင္ျပသႏိုင္မည္နည္း။

အဂၤါ ၾသဂုတ္ ၂၂
သင္တို႔ကဲ့သို႔ငါျဖစ္၏

၁ေကာ ၉း၁၉-၂၃ ကိုဖတ္ပါ။ ဂလာတိ ၄း၁၂ ၏ပထမအပိုင္း (ျမန္မာက်မ္းစာ) တြင္ မိမိ၏ဆိုလိုရင္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔သာ၍နားလည္ႏုိင္ေစ ရန္ ဤက်မ္းခ်က္တြင္ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာကိုေျပာဆိုသနည္း။ (တမန္ေတာ္ ၁၇း၁၆-၃၄။ ၁ေကာ ၈း၈-၁၃။ ဂလာတိ ၂း၁၁-၁၄ တို႔ကို လည္းဖတ္ပါ။) 
________________________________________________________
ဂလာတိ ၄း၁၂ သည္ အနည္းငယ္႐ႈပ္ေထြးႏိုင္ေခ်ရွိသည္။ အကယ္ ၍ေပါလုသည္ သူတို႔ကဲ့သို႔ျဖစ္ၿပီးခဲ့ၿပီဆိုလွ်င္ အဘယ္ေၾကာင့္ဂလာတိလူတို႔ သည္ သူ႔ကဲ့သို႔ျဖစ္လာရမည္နည္း။
__________________________________________________________
မန္ေန႔က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေလ့လာခဲ့သကဲ့သို႔၊ ကယ္တင္ျခင္းအတြက္ ခရစ္ေတာ္သည္ ျပည့္စံုလံုေလာက္ျခင္း၌ မိမိ၏လံုးလံုးယံုၾကည္စိတ္ခ်ျခင္း အရာ၌ သူႏွင့္တူရန္ သူတို႔ကိုေပါလုအလိုရွိခဲ့သည္။ သူတို႔ကဲ့သို႔ျဖစ္ျခင္း အေပၚ ေပါလု၏မွတ္ခ်က္မွာ သူသည္ ယုဒလူျဖစ္ေသာ္လည္း “ပညတ္ တရားမဲ့ေသာ”” တစ္ပါးအမ်ဳိးသားကဲ့သို႔ျဖစ္လာျခင္းကိုဆိုလိုသည္။ ထိုေၾကာင့္ သူသည္ ဧ၀ံေဂလိတရားအားျဖင့္ တစ္ပါးအမ်ဳိးသားမ်ားထဲသို႔ေရာက္ရွိႏုိင္ မည္ျဖစ္သည္။ တစ္ပါးအမ်ဳိးသားမ်ားနယ္တြင္ ထူးခၽြန္ေသာသာသနာပ တစ္ဦးအေနျဖင့္ ေပါလုသည္ ယုဒလူတို႔ႏွင့္တစ္ပါးအမ်ဳိးသားမ်ားထံသို႔  မည္သို႔ဧ၀ံေဂလိတရားေဟာရမည္ကို သင္ယူခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ အမွန္မွာ၊ ၁ေကာ ၉း၁၉-၂၃ အရ၊ ဧ၀ံေဂလိတရားသည္ အျမဲတမ္းအတူတူျဖစ္ေနေသာ္လည္း၊ သူခ်ဥ္းကပ္သည့္လူတို႔အေပၚမူတည္၍ ေပါလု၏နည္းလမ္းမ်ားသည္ ေျပာင္းလဲ ခဲ့သည္။
“ေပါလုသည္ ယေန႔ေျပာဆိုေနၾကေသာအေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး ေျပာင္းလဲျခင္းကို ေ႐ွ႕ေဆာင္ သူျဖစ္ခဲ့ သည္။ ဧ၀ံေဂလိတရားကိုၾကားနာမည့္ သူတို႔၏အေျခအေနေပၚမူတည္၍ ေျပာျပႏုိင္ရန္ ဤနည္းလမ္းလိုအပ္သည္။” (Timothy George, The New American Commentary: Galatians, p. 321).
၁ေကာ ၉း၂၁ မွ ေပါလု၏ကိုယ္တိုင္မွတ္ခ်က္သည္ ဧ၀ံေဂလိတရား ကို အေျခအေနေဒသႏွင့္အညီေဟာ ၾကား ရာတြင္ မည္သည့္အတုိင္းအတာအထိ ညႇိႏိႈင္းရန္မွာ အကန္႔အသတ္ရွိသည္ဟု သူယံု ၾကည္ေၾကာင္းျ ပသသည္။ ဥပမာ၊ တစ္စံုတစ္ဦးသည္ ယုဒလူတို႔ႏွင့္တစ္ပါးအမ်ဳိးသားတို႔အား မတူညီေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ လြတ္လပ္စြာခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ဤလြတ္လပ္မႈတြင္ ဥပမေဒမဲ့ေနပံုထိုင္ပံုမ်ဳိးျဖင့္ အသက္ရွင္ရန္အခြင့္အေရးမပါ၀င္ေခ်။ အေၾကာင္း မွာ ခရစ္ယာန္တို႔သည္ “ခရစ္ေတာ္၏ပညတ္တရား” ေအာက္၌ရွိသူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
အေျခအေနေပၚမူတည္ေျပာင္းလဲျခင္းမွာ အျမဲတမ္းလြယ္ကူမေနေသာ္ လည္း၊ “ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ဧ၀ံေဂလိတရား၏အဓိကေသာ့ခ်က္ကို ယဥ္ေက်းမႈ အ႐ႈပ္အေထြးထဲမွခြဲထုတ္ႏုိင္သေ႐ြ႕၊ ခရစ္ေတာ္၏သတင္းစကားကို အထဲ၌ ပါရွိေသာအေၾကာင္းအရာကို အေပးအယူလုပ္ညႇိႏိႈင္းျခင္းမရွိဘဲ၊ အေျခအေန အရေဟာေျပာျခင္းမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေပါလုအားအတုခိုးသူမ်ားျဖစ္လာၾက သည္” (Timothy George, Galatians, pp. 321,322). 
အေပးအယူလုပ္ညႇိႏိႈင္းရန္မွာ အလြန္လြယ္ကူသည္မဟုတ္ေလာ။ တစ္စံုတစ္ဦးသည္ ခရစ္ယာန္ျဖစ္သည္မွာ ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ်၊ အေပး အယူလုပ္ညႇိႏိႈင္းရန္လည္း သာ၍လြယ္ကူေလျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုသို႔ျဖစ္ႏုိင္သနည္း။ မိမိကိုယ္ကို႐ိုး႐ိုးသားသားၾကည့္ပါ။ အေပးအယူလုပ္ ညႇိႏိႈင္းျခင္းသည္ သင့္အသက္တာတြင္ မည္မွ်ျဖစ္ေပၚလာသနည္း။ ၎င္းတို႔ကို မည္ကဲ့သို႔အေၾကာင္းျပခ်က္ေပးသနည္း။ ဤအရာမွလိုအပ္ေသာေနရာတြင္ မည္ကဲ့သို႔လွည့္ထြက္ရမည္နည္း။

ဗုဒၶဟူး ၾသဂုတ္ ၂၃
ယခင္ႏွင့္ယခု

ဂလာတိယံုၾကည္သူတို႔ႏွင့္ ေပါလု၏ဆက္ဆံေရးသည္ ယခုကဲ့သို႔ အျမဲခက္ခဲမႈႏွင့္ေအးတိေအးစက္ျဖစ္မေနခဲ့ေခ်။ အမွန္မွာ၊ ဂလာတိဩမိ႕တြင္ ဧ၀ံေဂလိတရားကို ပထမအႀကိမ္ေဟာေျပာစဥ္အခ်ိန္ကို ေပါလုသည္ ျပန္လည္ ပံုရိပ္ထင္ေစရာတြင္ သူ႔အားမည္မွ်ေကာင္းစြာဩပစုၾကေၾကာင္း ပီတိျဖာေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ေျပာဆိုသည္။ မည္သည့္အရာျဖစ္ပ်က္ခဲ့သနည္း။ မည္သည့္ျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ ဂလာတိဩမိ႕တြင္ ဧ၀ံေဂလိတရားေဟာေျပာ ရန္ ေပါလုအားစိတ္ဆံုးျဖတ္ေစဟန္ရွိသနည္း။ ဂလာတိ ၄း၁၃။ 
______________________________________________________________
ၾကည့္ရသည္မွာ ေပါလု၏မူလရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဂလာတိဩမိ႕တြင္ ဧ၀ံေဂလိတရားကိုေဟာေျပာရန္ မဟုတ္ခဲ့ေခ်။ သို႔ရာတြင္ ခရီးသြားစဥ္ အဖ်ားေရာဂါရလာေသာေၾကာင့္ ဂလာတိဩမိ႕တြင္ၾကာၾကာတည္းေနရန္၊ (သို႔မဟုတ္) ေရာဂါကုသရန္၊ ဂလာတိဩမိ႕သို႔သြားရန္ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့ သည္။ ေပါလု၏ေရာဂါေျခအေနအတိအက်ကိုမသိရေခ်။ တခ်ဳိ႕က ငွက္ဖ်ား ခံရသည္ဟုဆိုၾကသည္။ အျခားသူတို႔ကလည္း (ဂလာတိလူတို႔သည္ မိမိ တို႔၏မ်က္လံုးကိုထုတ္၍ သူ႔အားေပးရန္ဆႏ္ၵရွိၾကသည္ကိုေထာက္႐ႈၿပီး) မ်က္စိ ေရာဂါျဖစ္ႏုိင္သည္ဟုဆိုၾကသည္။ သူ၏နာမက်န္းျဖစ္ျခင္းသည္ ၂ေကာ ၁၂း၇-၉ တြင္ေဖာ္ျပသည့္ “ကိုယ္၌စူးေသာဆူး” ႏွင့္လည္း ဆက္စပ္မႈရွိ ႏုိင္သည္။ 
ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာပင္ခံစားရသည္ျဖစ္ေစ၊ ၎င္းသည္ အလြန္ အဆင္မေျပေသာေၾကာင့္ ဂလာတိလူတို႔အတြက္ စမ္းသပ္ျခင္းျဖစ္ေစေၾကာင္း သူေျပာသည္။ ဖ်ားနာျခင္းကို ဘုရားသခင္မႏွစ္သက္မႈ၏လက္ၡဏာအျဖစ္ ႐ႈျမင္ေသာပတ္၀န္းက်င္တြင္ (ေယာဟန္ ၉း၁၊၂။ လုကာ ၁၃း၁-၄)၊ ေပါလု ၏ဖ်ားနာျခင္းသည္ ဂလာတိလူတို႔က သူတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ သူ၏သတင္း စကားကိုလည္းေကာင္း ျငင္းပယ္ရန္အလြယ္တကူဆင္ေျချဖစ္သြားႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္၊ သူတို႔သည္ ေပါလုကိုလိႈက္လိႈက္လွဲလွဲဩကိဆိုခဲ့ၾကသည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္နည္း။ သူတို႔၏စိတ္ႏွလံုးသည္ ကပ္တိုင္ေတာ္အေၾကာင္းေဟာေျပာ ျခင္းႏွင့္ (ဂလာတိ ၃း၁)၊ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ႏိႈးေဆာ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယခုသူတို႔၏စိတ္သေဘာထားေျပာင္းလဲျခင္းအတြက္ မည္သည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ကိုေပးႏိုင္ၾကမည္နည္း။
ေပါလုေ၀ဒနာခံစားရန္ခြင့္ဩပရသည့္ ဘုရားသခင္၏အေၾကာင္းျပခ်က္ ကား မည္သည့္အရာျဖစ္ႏုိင္မည္နည္း။ မိမိကိုယ္ပိုင္ျပႆနာႏွင့္႐ုန္းကန္ေန ရစဥ္ ေပါလုသည္ သူတစ္ပါးတို႔အား မည္ကဲ့သို႔သာသနာဩပႏိုင္သနည္း။ ေရာမ ၈း၂၈။ ၂ေကာ ၄း၇-၁၂။ ၁၂း၇-၁၀။
___________________________________________________________
ေပါလု၏ဖ်ားနာျခင္းသည္ မည္သည့္အရာပင္ျဖစ္ေစ၊ ျပင္းထန္သည္ မွာအမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ မိမိ၏ျပႆနာအတြက္ ဘုရားသခင္အျပစ္ တင္ႏုိင္သလို၊ ဧ၀ံေဂလိတရားေဟာျခင္းကိုလည္း အလြယ္တကူအေလွ်ာ့ေပး ႏုိင္သည္။ ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာတစ္ခုခုျဖင့္ ဆင္ေျခမေပးခဲ့ေခ်။ မိမိ၏အေျခအေနကို မိမိအတြက္အေကာင္းဆံုးအသံုးခ်မည့္အစား၊ ေပါလု သည္ ၎င္းျပႆနာကို ဘုရားသခင္၏က႐ုဏာအေပၚ သာ၍လံုးလံုးလ်ားလ်ား မွီခိုအားထားရန္ အခြင့္အေရးအျဖစ္အသံုးဩပသည္။ “ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာဘုရားသခင္ သည္ အသက္တာ၏ေဘးဒုက္ၡျဖစ္ေသာ ဖ်ားနာျခင္း၊ ညႇဥ္းဆဲျခင္း၊ ဆင္းရဲ ျခင္း၊ သဘာ၀ေဘးဒဏ္မ်ားႏွင့္ နားလည္ရခက္ခဲေသာအျဖစ္ဆိုးမ်ားကိုပင္ လွ်င္ မိမိ၏သနားၾကင္နာျခင္းႏွင့္ေက်းဇူးက႐ုဏာကိုေဖာ္ျပရန္ႏွင့္ ဧ၀ံေဂလိ တရားျပန္႔ပြားလာေစရန္ အသံုးဩပေတာ္မူသည္။” (Timothy George, Galatians, pp. 323,324).
သင္၏ဒုကၡမ်ားႏွင့္ေ၀ဒနာခံစားျခင္းတို႔သည္ သခင္ဘုရားအေပၚသာ၍ မွီခိုရန္ မည္ကဲ့သို႔သင္ေပးသနည္း။ (အျခားမည္သည့္ေရြးစရာရွိသနည္း။)

ၾကာသပေတး ၾသဂုတ္ ၂၄
သမၼာတရားကိုေဟာေျပာျခင္း

ဂလာတိ ၄း၁၆ ကိုဖတ္ပါ။ ေပါလုသည္ မည္သည့္အေရးပါေသာ အခ်က္ကိုေဖာ္ျပသနည္း။ အလားတူအရာကို သင္ကိုယ္တိုင္မည္သည့္နည္းလမ္း အားျဖင့္ ေတြ႕ႀကုံဖူးသနည္း။ (ေယာဟန္ ၃း၁၉။ မႆဲ ၂၆း၆၄၊၆၅။ ေယရမိ ၃၆း၁၇-၂၃)။
__________________________________________________________
“သမၼာတရား (အမွန္တရား) ကိုေဟာေျပာျခင္း” ဟူေသာအသံုး အႏႈန္းသည္ အထူးသျဖင့္ ယေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔အခ်ိန္တြင္ မၾကာမၾကာအပ်က္ သေဘာေဆာင္တတ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ဤအသံုးအႏႈန္းသည္ မည္မွ်ပင္ ဆိုးၿပီး၊ မလိုခ်င္စရာျဖစ္ေစကာမူ ထိထိမိမိျဖင့္စိတ္တိုင္းက်တစ္ဖက္သားကို ေခ်မႈန္းတိုက္ခိုက္ေျပာဆိုသည့္ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ဂလာတိ ၄း၁၂-၂၀ ႏွင့္ တခ်ဳိ႕က်မ္းခ်က္မ်ား (ဂလာတိ ၆း၉၊၁၀) မွ ေပါလု၏မွတ္ခ်က္မ်ားသည္ ထိုသို႔ေသာအဓိပၸါယ္မ်ဳိးမရွိခဲ့ေသာ္၊ ေပါလု သည္ မည္သည့္ခ်စ္ျခင္းေမတ္ၱာအသံုးအႏႈန္းထက္ ဧ၀ံေဂလိတရား၏မွန္ကန္ မႈကို ေပါလုသည္ သာ၍စိတ္၀င္စား၊ အေလးေပးသည္ဟု မွားယြင္းစြာ မွတ္ခ်က္ခ်ႏုိင္ေပသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေလ့လာခဲ့သကဲ့သို႔ “မွန္ေသာဧ၀ံေဂလိ တရား” (ဂလာတိ ၂း၅၊၁၄ ကိုဖတ္ပါ) ကို ဂလာတိလူတို႔သည္ သိၾကသည္ အေၾကာင္းကို ေပါလုသည္ စိုးရိမ္မိေသာ္လည္း၊ ထိုစိုးရိမ္မႈသည္ သူတို႔ကို ခ်စ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္လာရသည္။ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ မိမိတို႔ မၾကားလိုေသာ႐ိုး႐ိုးအမွန္တရား (သို႔မဟုတ္) ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ျခင္းခံရေသာ အခါ မည္မွ်နာက်င္သည္ကို မခံစားဖူးေသာသူရွိပါသလား။ သို႔ေသာ္ လတ္တေလာကၽြႏ္ုပ္တို႔၏စကားလံုးမ်ားသည္ တစ္ဖက္သားကိုနာက်င္ေစ၍ လည္းေကာင္း၊ (သို႔မဟုတ္) ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေပၚ စိတ္ဆိုးေဒါသထြက္ေစေသာ္ လည္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ နာက်င္ေစလိုေသာေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ ထိုသူအား ဂ႐ုစိုက္ေသာေၾကာင့္ ထိုသို႔ဩပလုပ္ၾကသည္။ ဤသို႔ေသာလုပ္ရပ္မ်ဳိးကို မည္မွ် ပင္မလုပ္လိုပါေသာ္လည္း တစ္စံုတစ္ဦးသည္ၾကားရန္လိုအပ္သည့္အရာျဖစ္ သည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိရွိေနေသာေၾကာင့္ ေျပာကိုေျပာရမည္ျဖစ္သည္။
ဂလာတိ ၄း၁၇-၂၀ တြင္၊ ေပါလုသည္ မိမိအားဆန္႔က်င္သူမ်ား အေၾကာင္း မည္သည့္အရာေျပာသနည္း။ သူတို႔၏ဘာသာေရးသြန္သင္ခ်က္ အျပင္၊ မည္သည့္အရာကိုသူစိန္ေခၚသနည္း။
_________________________________________________________
ေပါလုေဟာေသာဧ၀ံေဂလိတရား၏ပြင့္လင္းမႈသည္ ဂလာတိလူတို႔ ၏အမ်က္ေဒါသကို ႏိႈးဆြႏုိင္ေျခရွိေနစဥ္၊ သူ႔ကိုဆန္႔က်င္သူတို႔သည္ ဂလာတိ လူတို႔အားခ်စ္၍မဟုတ္ဘဲ၊ မိမိတို႔၏တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖင့္ ဂလာတိလူတို႔၏မ်က္ႏွာသာရရွိေစရန္ တက္တက္ႂကြႂကြလုပ္ေဆာင္ေန ၾကသည္။ ေပါလုက မိမိကိုဆန္႔က်င္သူတို႔သည္ “သင္တို႔ကိုပယ္ျခင္းငွာ  အလိုရွိၾက၏” ဟူေသာေျပာဆိုခ်က္မွာ တစ္ပါးအမ်ဳိးသားတို႔သည္ အေရဖ်ား လီွးျခင္းမခံမီတိုင္ေအာင္ ဧ၀ံေဂလိတရားၾကားရေသာအခြင့္မရွိေစရန္၊ အဆက္ အသြယ္ျဖတ္ရန္ဟု ဆိုလိုဟန္ရွိေသာ္လည္း ေပါလုသည္ မည္သည့္အရာ အတိအက်ဆိုလိုသည္မွာ ရွင္းလင္းမႈမရွိေခ်။ 
သင့္စကားသည္ မည္မွ်ပင္မွန္ကန္ၿပီးလိုအပ္ေစကာမူ၊ တစ္စံုတစ္ဦး အားစိတ္ဆိုးေစခဲ့ေသာျဖစ္ရပ္တခ်ဳိ႕ကိုစဥ္းစားပါ။ အလားတူျဖစ္ရပ္မ်ဳိး ေနာက္တစ္ဖန္ဩပလုပ္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ထိုအေတြ႕အဩကံမွ မည္သည့္အရာကို သင္ယူသနည္း။

ေသာၾကာ ၾသဂုတ္ ၂၅
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။

“ဂလာတိအသင္းေတာ္မ်ားထဲတြင္ ပြင့္ၿပီးဖံုးကြယ္မထားသည့္အမွား သည္ ဧ၀ံေဂလိသတင္းကို အစားထိုးေနရာ၀င္ယူေနသည္။ ယံုၾကည္ျခင္း၏ အေျခအျမစ္ျဖစ္ေသာခရစ္ေတာ္သည္ ယုဒ၀ါဒ၏အသံုးမ၀င္ေတာ့သည့္၀ိနည္း က်င့္စဥ္မ်ားအတြက္ စြန္႔လႊတ္ရလုနီးပါးျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ဂလာတိဩမိ႕မွယံုၾကည္ သူတို႔အား သူတို႔ကိုၿခိမ္းေျခာက္ေနသည့္ အႏ္ၲရာယ္ႀကီးေသာၾသဇာလႊမ္းမိုး မႈမွ ကယ္တင္ႏုိင္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္၊ တိက်ျပတ္သားေသာေဆာင္ရြက္မႈကို ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ကာ အျပတ္သားဆံုးေသာသတိေပးခ်က္မ်ားကို ေပးရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တမန္ေတာ္ကျမင္ေနခဲ့သည္။
“ခရစ္ေတာ္၏အမႈေတာ္ေဆာင္တုိင္းအတြက္ သင္ယူရမည့္အေရးႀကီး ေသာသင္ခန္းစာမွာ သူေကာင္းက်ဳိးၿပုရန္ ဩကိးစားေသာသူတို႔၏အေျခအေနေပၚ မူတည္ၿပီး သူ၏လုပ္ေဆာင္မႈႏွင့္ကိုက္ညီေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ၾကင္နာသနားျခင္း၊ စိတ္ရွည္ျခင္း၊ ျပတ္သားမႈႏွင့္ခိုင္ခံ့မႈတို႔သည္ အတူတကြ လိုအပ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၎င္းတို႔ကိုေလ်ာ္ကန္စြာေရြးခ်ယ္ၿပီးအသံုးဩပရမည္ ျဖစ္သည္။ ျခားနားေသာလူအဆင့္အတန္းအလႊာကို ကြဲျပားျခားနားေသာ အေျခအေနႏွင့္လက္ရွိအေနအထားေအာက္တြင္ အေျမာ္အျမင္ရွိရွိကိုင္တြယ္ရန္ မွာ ခ်င့္ခ်ိန္ဆင္ျခင္တတ္ျခင္း၊ အသိအျမင္ႂကြယ္ေသာ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္စြမ္းႏွင့္ ဘုရားသခင္၏၀ိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္ စင္ၾကယ္ေစျခင္းတို႔လိုအပ္သည္။ 
“တစ္ခ်ိန္က ဘုရားသခင္၏တန္ခိုးေတာ္ကို မိမိတို႔အသက္တာတြင္ ေတြ႕ဩကံခံစားဖူးေသာသူတို႔အား၊ ဧ၀ံေဂလိတရားအမွန္တရားကိုခ်စ္ေသာ ယခင္အခ်စ္သို႔ျပန္လွည့္လာရန္ ေပါလုေတာင္းပန္ခဲ့သည္။ သူတို႔သည္ ခရစ္ေတာ္၌ လြတ္လပ္ေသာလူေယာက်္ား၊ မိန္းမမ်ားျဖစ္လာရေသာအခြင့္အေရး ကို ျပန္၍မေခ်ပႏုိင္ေလာက္ေအာင္ သူတို႔ေ႐ွ႕၌သူခ်ျပသည္။ ခရစ္ေတာ္၏ အျပစ္ေျပေစေသာေက်းဇူးက႐ုဏာအားျဖင့္ လံုးလံုးအပ္ႏွံသူအားလံုးသည္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၀တ္လံုျဖင့္လႊမ္းဩခံျခင္းခံရၾကသည္။ ကယ္တင္ျခင္းခံရမည့္ ၀ိညာဥ္တုိင္းသည္ ဘုရားသခင္၏အရာ၌ စစ္မွန္ေသာကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် အေတြ႕အဩကံရွိရမည္ဟူေသာအခ်က္သည္ သူ၏ရပ္တည္ခ်က္ျဖစ္သည္။ 
“ေပါလု၏ေလးနက္ေသာေတာင္းပန္တိုးလွ်ဳိးမႈသည္ အခ်ည္းႏွီးမဟုတ္ ေခ်။ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ အားႀကီးေသာတန္ခိုးျဖင့္လုပ္ေဆာင္ ေတာ္မူကာ၊ လမ္းမွားထဲတြင္ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကသည့္ မ်ားစြာေသာလူတို႔သည္ ဧ၀ံေဂလိတရားကို ယခင္ယံုၾကည္ျခင္းသို႔ျပန္လွည့္လာခဲ့ၾကသည္။ ဤအခ်ိန္ မွစ၍ ေနာင္တြင္ခရစ္ေတာ္သည္ သူတို႔အားလြတ္ေျမာက္ေစခဲ့ၿပီးေသာ လြတ္လပ္ျခင္း၌ျမဲျမံေနခဲ့ၾကသည္။” (AA, pp. 385,386,388).

Post a Comment

Lametna Aw hong ging lai hi. Hun bei ta ding hi. Lametna a om lai in na bil ngat inla, Topa hong sapna ngai in.

أحدث أقدم