ေယ႐ႈသည္သူတို့အားေကာင္းက်ိုးၿပဳုခ်င္သည္။ သင္္ခန္းစာ (၇)

သင္္ခန္းစာ (၇)
ေယ႐ႈသည္သူတို့အားေကာင္းက်ိုးၿပဳုခ်င္သည္။
ေယ႐ႈသည္သူတို့အားေကာင္းက်ိုးၿပဳုခ်င္သည္။ သင္္ခန္းစာ (၇) Myanmar Sabbath School Lesson 7

ၾသဂုုတ္ ၆ - ၁၂
ဥပုသ္ေန႔မြန္္းလြဲပုိင္း ၾသဂုတ္ ၆
ဖတ္ရန္က်မ္းခ်က္။ ေယာန ၃း၄-၄း၆။ လုကာ ၁၉း၃၈-၄၂။ မႆ     ဲ ၅း၄၃-၄၇။ ၁ေကာ ၁၃။ မာကု ၈း၂၂-၂၅။ ဖိလိပ္ၸိ ၂း၃-၅။ ယာကုပ္ ၂း၁၄-၁၇။
အလြတ္က်မ္းခ်က္
“အိုေယ႐ုရွလလင္ၿမိ႕၊ ေယ႐ုရွလင္ၿမိ႕၊ သင္သည္ ပုေရာဖက္တိုို႔ု ကိုသတ္ျမဲရွိ၏။ သင္ရွိရာသို႔ေစလႊတ္ေသာသူတို႔ကိုလည္း ေက်ာက္ခဲ ႏွင့္ပစ္ျမဲရွိ၏။ ၾကက္မသည္ မိမိသားငယ္တို႔ကို အေတာင္ေအာက္၌ စု႐ုံုံုးုးသကဲ့ဲ့သ့သိုို႔ု႔ သင္၏သားတိုို႔ု႔ကိုိုစုစု႐ုံုံုးုးေစျခင္းငွာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာြာငါအလိုိုရုရွိွိ ၿပီ။ သင္မူကားအလိုမရွိ” (မႆဲ     ၂၃း၃၇)။
ဥပုသ္ေန႔နံနက္တစ္ခုတြင္ ဥပုသ္စာေျဖေက်ာင္းႏွင့္၀တ္ၿပုကိုးကြယ္ ခ်ိန္အတြင္း စကိတ္ဘုတ္စီးသည့္လူငယ္မ်ားကို သတ္ၱမေန႔ေျမာ္လင့္ျခင္းဘုရားေက်ာင္းအေ႐ွ႕ျဖတ္သြားသည္ကို တံခါးေပါက္မ်ားမွမၾကာခဏျမင္ေတြ႕ရသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ အေၾကာင္းမွာ စကိတ္ဘုတ္ျခံ၀င္ေဘးရွိ လူငယ္ဌာနအေဆာက္အဦးတြင္ ဤအသင္းေတာ္သည္ ဘုရားရွိခိုးေနေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ဤစကိတ္ဘုတ္စီးသူမ်ားသည္ မေမွ်ာ္လင့္သည့္အေႏွာင့္အယွက္ဟုေတြးထင္ခဲ့လွ်င္ ထပ္မံစဥ္းစားပါ။
ထို႔အစား၊ လူငယ္ရာဇ၀တ္မႈႏႈန္းတက္လာျခင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ အစိုးရသည္ ဩမိ႕ထဲတြင္လူငယ္မ်ားသည္ က်န္းမာေသာ ေဖ်ာ္ေျဖမႈမ်ဳိး၌ပါ၀င္လာေစရန္ စီစဥ္သည့္အေနျဖင့္ ပန္းျခံတစ္ခုကိုေဆာက္ လုပ္ေပးခဲ့သည္။ လူငယ္ဌာနႏွင့္စကိတ္ဘုတ္ပန္းျခံၿပီးစီးေသာအခါ၊ ရပ္ကြက္ ထဲရွိလူငယ္ဌာနအေဆာက္အဦတြင္ အသင္းေတာ္တစ္ခုခုက ၀တ္ၿပုကိုးကြယ္ျခင္းမ်ားက်င္းပရန္ အစိုးရကလိုခ်င္ေနခဲ့သည္။ ရပ္ကြက္လူႀကီးမ်ားသည္ အသင္းေတာ္တစ္ခုရွိေနျခင္းက ပန္းျခံကိုအသံုးဩပေသာလူငယ္မ်ားအေပၚ အေကာင္းဘက္မွကိုယ္က်င့္သိက္ၡာပိုင္းဆိုင္ရာအရွိန္ၾသဇာလႊမ္းလိမ့္မည္ဟု  ခံစားခဲ့ၾကသည္။ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ဖိတ္ေခၚခဲ့ေသာ္လည္း၊ စေနေန႔မနက္ပိုင္းတြင္ ဥပုသ္စာေျဖေက်ာင္းႏွင့္ေန႔လယ္၀တ္ဩပကိုးကြယ္ျခင္း ၿပုလုပ္သည့္ အသင္းေတာ္တစ္ခုကသာလက္ခံခဲ့သည္။
၎ေျမာ္လင့္ျခင္းအသင္းသားမ်ားသည္ ထိုလူငယ္ဌာနအေဆာက္ အဦးထဲသို႔ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ စိတ္လႈပ္ရွားေနၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာ စကိတ္ဘုတ္စီးသမားမ်ားသည္ သူတို႔သာသနာၿပုခ်င္သည့္အဖြဲ႕ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
“အသင္းေတာ္” ၏အနက္အဓိပၸါယ္ကို မိမိအတြက္မဟုတ္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းဟု ၎အသင္းေတာ္ကဖြင့္ဆိုထားပါသည္။ ဤအနက္ဖြင့္ဆို ခ်က္သည္ အသင္းေတာ္အားလံုးအတြက္လည္းျဖစ္ေစသင့္သည္။

တနဂၤေႏြ ၾသဂုတ္ ၇
နိေနေ၀ၿမိ႕မွာေယာန။
ေယာန ၃း၄-၄း၆ ကိုဖတ္ပါ။ ဤပုေရာဖက္သည္ မည္သည့္ေၾကာက္မက္ဖြယ္စိတ္သေဘာထားျပႆနာရွိပါသနည္း။
ေယာန၀တၳဳ (၄) တြင္ ပုေရာဖက္ေယာနသည္ နိေနေ၀ၿမိ႕၏အေ႐ွ႕ဘက္တြင္ထိုင္ေနပါသည္။ သူသည္ ဘုရားသခင္ကသူ႔အားယံုၾကည္စြာေပးအပ္ခဲ့ေသာ အျပစ္စီရင္ျခင္းသတင္းစကားကို ေဟာၾကားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။သူ၏ခရီးစဥ္၊ နိေနေ၀ဩမိ႕သို႔လာရန္တံု႔ဆိုင္းခဲ့ျခင္း၊ ထြက္ေျပးခဲ့သည့္နည္းမ်ား၊ ဘုရားသခင္ကသူ႔အားထပ္တလဲလဲတာ၀န္ေပးအပ္ျခင္း၊ ငါးႀကီး၀မ္းထဲတြင္ သံုးရက္ပတ္လံုးေနခဲ့ျခင္း၊ ကမ္းေျခမွကုန္းလမ္းခရီးရွည္ စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သူသည္ျပန္လည္စဥ္းစားေနသည္။ မည္သည့္အတြက္နည္း။ အေၾကာင္းမွာ ဘုရားသခင္သည္ စိတ္ေတာ္ေျပာင္းလဲ၍ ဤစက္ဆုပ္ဖြယ္ ေသာလူတို႔အား သူ၏ေက်းဇူးေတာ္ကိုျပေတာ္မူမည္ေလာ။ ဤလူမ်ားေနာင္တ ရၾကေသာ္လည္း၊ ေယာနသည္ သစၥာေဖာက္ျခင္းခံရသည္ဟု ခံစားေနသည္။ သူသည္ဂုဏ္ၿပုျခင္းမခံရဘဲ၊ အသံုးခ်ျခင္းခံရသည္ဟုခံစားသည္။ သာသနာပ လူ ၁၂၀,၀၀၀ ေနထိုင္သည့္ဩမိ႕ကို ဖ်က္ဆီးျခင္းျဖင့္၊ ကိုယ္ေတာ္ေရြးခ်ယ္ သည့္လူမ်ဳိးအတြက္ ဘုရားသခင္၏သာ၍ မ်က္ႏွာသာေပးျခင္းႏွင့္ နိေနေ၀ၿမိ႕သားမ်ားကို ေယာန၏မုန္းတီးျခင္းသည္ မွန္ကန္ေၾကာင္းျပသရာေရာက္ မည္ဟု ေယာနေမွ်ာ္လင့္ေနခဲ့သည္။
လုကာ ၁၉း၃၈-၄၂ ကိုဖတ္ပါ။ ဤက်မ္းခ်က္တြင္ မည္သည့္ အရာျဖစ္ပ်က္ပါသနည္း။ ေယ႐ႈရွလင္ၿမိ႕အေပၚ ေယ႐ႈ၏စိတ္သေဘာထား သည္အဘယ္နည္း။
ေယာနအခ်ိန္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၈၀၀ အၾကာတြင္၊ ေယ႐ႈသည္ျမည္းေပၚစီးလ်က္ ေတာင္ကုန္းထိပ္မွ ေယ႐ုရွလင္ၿမိ႕ကိုစီး၍ၾကည့္ေနသည္။ “ထာ၀ရဘုရား၏အခြင့္ႏွင့္ႂကြလာေတာ္မူေသာရွင္ဘုရင္သည္ မဂၤလာရွိေစသတည္း။ ေကာင္းကင္ဘံု၌ၿငိမ္သက္ျခင္းျဖစ္ေစသတည္း။ ေကာင္းကင္ ဘ၀ဂ္၀ယ္ ဘုန္းႀကီးပါေစသတည္း” (လုကာ ၁၉း၃၈) ဟူေသာေႂကြးေၾကာ္ သံကိုၾကားရသည္။ ေယ႐ႈသည္ ေအာင္ပြဲခံေသာဩမိ႕အ၀င္တြင္ ၿမိ႕နားသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လာေသာအခါ ရပ္၍ငိုေႂကြးၿပီး၊ “အခ်င္းၿမိ႕၊ သင္၏ၿငိမ္သက္ျခင္း ႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာအရာတို႔ကို သင္၏လက္ထက္ယခုကာလ၌ပင္ သင္သည္ သိရလွ်င္ မဂၤလာရွိ၏” (လုကာ ၁၉း၄၂) ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။
ကြာျခားခ်က္ကိုသတိဩပပါ။ ေယာနသည္ နိေနေ၀ၿမိ႕သားတို႔၏ ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ စိုးစဥ္းမွ်သာဂ႐ုစိုက္သည့္အတြက္ ဘုရားသခင္၏အမိန္႔ ေတာ္ကိုနားေထာင္ရန္ တံု႔ဆိုင္းေနခဲ့သည္။ တန္ဖိုးႀကီးစြာျဖင့္ကမ္းေပးေသာ ကယ္တင္ျခင္းကိုသူတို႔ရရွိရန္ ဟူေသာစိတ္ထဲမွ၀န္ထုပ္ႏွင့္ ေယ႐ႈသည္ ေယ႐ုရွလင္ၿမိ႕ကိုခ်ဥ္းကပ္လာသည္။

ၿမိ႕ႏွစ္ၿမို႕၊ နိေနေ၀ၿမိ႕ႏွင့္ေယ႐ုရွလင္ၿမိ႕၊ သတင္းေပးသူႏွစ္ဦး၊ ေယာန ႏွင့္ေယ႐ႈ၊ ျခားနားခ်က္မွာထင္ရွားလွသည္။ ေယ႐ႈသည္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ျခင္း ဟူေသာလူတို႔၏ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ စိတ္ဆႏၵျပင္းျပၿပီး၊ ၿပစုေစာင့္ေရွာက္ လိုေသာစိတ္သေဘာထားကို ပံုနမူနာျပသပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူး ေတာ္ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေပ်ာက္ဆံုးသူတို႔ထံသို႔ ခရစ္ေတာ္ျပသေသာ စိတ္သေဘာထားမ်ဳိးကို ျပသႏိုင္ပါေစ။
တစ္ပါးသူ၏ကယ္တင္ျခင္းအေၾကာင္းကို တစ္စံုတစ္ဦးကဂ႐ုမစိုက္ ႏိုင္ေစရန္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ သည့္စိတ္သေဘာထားကို မည္သို႔ေျပာင္းလဲ ေစႏိုင္မည္နည္း။

တနလၤာ ၾသဂုတ္ ၈
“ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္” ဟူေသာအေျခခံသေဘာတရား။
အနာႀကီးေရာဂါသည္တစ္ဦးသည္ ေယ႐ႈကိုခ်ဥ္းကပ္၍ အနာေရာဂါ ၿငိမ္းေစရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။ ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ဤသူကိုသီးျခားခြဲထား ရမည္ဟုဆိုထားသည္။ သန္႔ရွင္းေတာ္မူေသာေယ႐ႈက မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ထိုသူအားတို႔ထိ၍၊ အနာၿငိမ္းေစခဲ့သည္။ (မႆဲ ၈း၁-၄)။ ကိုယ္ေတာ္ အားတရားစီရင္ ေနခ်ိန္တြင္ ေပတ႐ုသည္ ေယ႐ႈကိုသံုးႀကိမ္ျငင္းဆန္ခဲ့ပါ သည္။ (ေယာဟန္ ၁၈)။ ထေျမာက္ျခင္းေနာက္ပိုင္း၊ ေပတ႐ု၏စိတ္ႏွလံုး ကိုစိစစ္ၿပီးေနာက္ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ေယ႐ႈသည္ သူ႔အားကိုယ္ေတာ္၏လုပ္ငန္းခြင္တြင္ ျပန္လည္ခန္႔အပ္ခဲ့သည္။ (ေယာဟန္ ၂၁)။ ေကာရိန္သုၿမိ႕မွ ဘုရားသခင္၏အသင္းေတာ္သည္ ရွင္ေပါလု၏ၾသဇာအာဏာကို တန္ဖိုး မထားခဲ့ၾကေခ်။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ရွင္ေပါလုသည္ သူတို႔အားၿပစုေစာင့္ေရွာက္ မႈေပးခဲ့သည္။ (၁ေကာ ၁၂း၁၄၊၁၅)။
“ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ”” (သို႔မဟုတ္) “ထိုသို႔ျဖစ္လင့္ကစား” ဟူေသာ အေျခခံသေဘာတရားသည္ သူတစ္ပါး၏ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ စိတ္ဆႏၵ ရွိသူ (ေယ႐ႈ) ၏စာရိတၱေတာ္ကို ေဖာ္ျပရန္အေရးပါလွသည္။
“ခရစ္ေတာ္၏ေမတၱာေတာ္အေၾကာင္းကို လူေပါင္းမ်ားစြာၾကားသိ ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အျပစ္၏အေႏွာင္အဖြဲ႕တြင္က်ေရာက္ကာ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေနၾကေသာ သန္းႏွင့္ခ်ီသည့္လူသားမ်ားသည္ ၎င္းတို႔အေပၚထားရွိသည့္ ခရစ္ေတာ္၏ေမတၱာေတာ္ကို တစ္ခါမွ် မၾကားဖူးၾကေသးေခ်။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ႏွင့္သူတို႔၏အေျခအေနအသီးသီးကို ေျပာင္းျပန္ ၿပုခဲ့လွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မိမိတို႔အတြက္ထိုသူမ်ားအား မည္သည့္အရာကို လုပ္ေစခ်င္ၾကလိမ့္မည္နည္း။ ထိုသူမ်ားအတြက္ တတ္အားသေရြ႕ကူညီမစ ရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၌တာ၀န္ရွိၾကပါသည္။ တရားစီရင္ေသာအခ်ိန္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တစ္ဦးစီအားတရားႏိုင္ဖို႔ (သို႔မဟုတ္) တရား႐ံႈးဖို႔ ဆံုးျဖတ္ေပးမည့္ခရစ္ေတာ္ ေပးေတာ္မူခဲ့သည့္ အသက္တာစည္းမ်ဥ္းမွာ “သင္တို႔သည္ ကိုယ္၌သူတစ္ပါးၿပေစလိုသည့္အတိုင္း သူတစ္ပါး၌ၿပၾကေလာ့” (မႆဲ ၇း၁၂) ဟူ၍ျဖစ္ပါ သည္” (DA, p. 640).
ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားအက်ဳိးၿပမည့္အရာထက္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၀န္ေဆာင္မႈေပး ေနေသာသူတို႔အတြက္ေကာင္းက်ဳိးကို ေရွးဦးစြာဦးစားေပးေသာ သာသနာၿပုျခင္း၏စိတ္ေနစိတ္ထားအတြက္ “ေရႊပညတ္” သည္အေျခခံက်သည္။
မႆဲ ၅း၄၃-၄၇။ လုကာ ၆း၂၇၊၃၅။ ၂၃း၃၄ တို႔ကိုဖတ္ပါ။ အခ်ဳိ႕ေသာလူတစ္စုအေပၚ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏စိတ္သေဘာထားႏွင့္သက္ဆုိင္၍ မည္သည့္အေရးပါေသာအခ်က္ကို ေယ႐ႈသည္ေဖာ္ျပပါသနည္း။
သူတို႔သည္သင့္အားမုန္းေန၍ (သို႔မဟုတ္) ရန္သူမ်ားျဖစ္ေနၾက လင့္ကစား၊ ထိုလူမ်ားအေပၚ ခ်စ္ျခင္းေမတ္ၱာျပသ၍၊ ၾကင္နာရန္ေယ႐ႈသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားေခၚေတာ္မူသည္။ ေယ႐ႈသည္ ဤဩပမူခ်က္မ်ားႏွင့္စိတ္သေဘာ ထားကို ဘုရားသခင္ကိုယ္တိုင္၏စာရိတၱေတာ္ႏွင့္ဆက္စပ္ေၾကာင္းကိုလည္း သတိၿပပါ။ “သင္တို႔မူကား၊ ရန္သူကိုခ်စ္ၾကေလာ့။ ေက်းဇူးၿပုၾကေလာ့။ တစ္စံုတစ္ခုကိုရမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမရွိဘဲ ေခ်းငွားၾကေလာ့။ ထိုသို႔ၿပလွ်င္ သင္တို႔အက်ဳိးႀကီးလိမ့္မည္။ အျမင့္ဆံုးေသာဘုရား၏သားျဖစ္ၾကလိမ့္မည္” (လုကာ ၆း၃၅)။
ဘုရားသခင္သည္ “ေက်းဇူးမသိတတ္သူမ်ားႏွင့္ဆိုးယုတ္ေသာသူမ်ားကိုၾကင္နာသည္” ဟူေသာသေဘာထားကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္သို႔နားလည္ရမည္နည္း။ (ဥပမာ၊ “အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုးယုတ္ေသာသူမ်ားသည္ တစ္ခါတစ္ရံႀကီးပြားခ်မ္းသာၾကသနည္း” ဟူေသာေမးခြန္းကို အထက္ပါသေဘာထားက မည္သို႔အေျဖေပးသနည္း။) ေရာမ ၂း၄ သည္ ဤပံုရိပ္တြင္ မည္သို႔ပါ၀င္သနည္း။

အဂၤါ ၾသဂုတ္ ၉
ေမတ္ၱာသည္ဘယ္ေသာအခါမွ်မက်႐ံႈးပါ။
ေယ႐ႈ၏မိန္႔ေတာ္မူခ်က္အရ အႀကီးမားဆံုးေသာပညတ္ေတာ္ႏွစ္ခုမွာ ဘုရားသခင္ကိုခ်စ္ျခင္းႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းကိုခ်စ္ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္ (လုကာ၊ ၁၀း၂၇၊၂၈)။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အိမ္နီးခ်င္းမ်ားသည္ မည္သူတို႔ျဖစ္ၾကသည္ကို လည္း ကိုယ္ေတာ္သည္ ျပသေတာ္မူသည္ (လုကာ ၁၀း၂၉-၃၇)။ ေယ႐ႈ ၏အသက္တာအစမွအဆံုးတိုင္ေအာင္သည္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္ (၁ေယာ ၄း၁၆) ၏သန္႔ရွင္းေသာေမတၱာကို ေဖာ္ျပသည့္ အသက္တာျဖစ္သည္မွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာအေၾကာင္းမရွိေခ်။ ထိုေၾကာင့္ အကယ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္၏စာရိတၱေတာ္ကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ ရမည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အကယ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ တစ္ပါးသူအား ဘုရားသခင္အမွန္တကယ္ရွိျခင္းႏွင့္ မည္သို႔ေသာဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည္ကို ျပသရမည္ဟူ၍လည္းေကာင္းဆိုခဲ့ေသာ္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ခ်စ္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
အျခားနည္းလမ္းကိုလည္းစဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ခရစ္ယာန္ဘာသာႏွင့္ ေယ႐ႈကိုျငင္းပယ္ရန္အတြက္ လူတို႔အသံုးၿပတတ္ေသာ “ဆင္ေျခမ်ား” ထဲမွ အႀကီးမားဆံုးေသာအရာတစ္ခုမွာ ခရစ္ယာန္အမည္ခံမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
သမိုင္းထဲတြင္ (သို႔မဟုတ္) ယေန႔တြင္ပင္လွ်င္ ခရစ္ယာန္မ်ား (သို႔မဟုတ္) ခရစ္ယာန္အမည္ခံတို႔သည္ တစ္ခါတစ္ရံ ေယ႐ႈ၏နာမေတာ္ အားျဖင့္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေသာလုပ္ရပ္မ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ဥပမာတခ်ဳိ႕ ကား အဘယ္နည္း။ ဒံေယလက်မ္းသည္ (ဒံေယ ၇း၂၄၊၂၅ (သို႔မဟုတ္) ေရာမ ၂း၂၄) ဤအျခင္းအရာကို သတိေပးထားသည္မဟုတ္ေလာ။
ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ယေန႔ပင္လွ်င္၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာတစ္ခု လံုးအေနျဖင့္ မ်ားစြာေသာလူတို႔အတြက္ တံခါးပိတ္ထားသည္မွာ အထူးအဆန္း မဟုတ္ေခ်။ ထိုေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ကိုယ္ပိုင္အသက္တာမ်ားအားျဖင့္ သူတစ္ပါးထံသို႔ ခရစ္ေတာ္ကိုေဖာ္ျပရန္ မိန္႔ေတာ္မူခ်က္မွာ အလ်င္အခ်ိန္အခါ ထက္ သာ၍ျပင္းထန္သင့္ေပသည္။ ေယ႐ႈျပသခဲ့သည့္ေမတၱာမ်ဳိးသည္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔၏အသက္တာတြင္လည္း ေဖာ္ျပျခင္းအရာထက္သာ၍တန္ခိုးပါပါ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာအရာတစ္ခုမွ်မရွိေခ်။
၁ေကာရိန္သု (၁၃) ကိုဖတ္ပါ။ ေပါလုက ေမတၱာသည္ မည္သည့္ အရာျဖစ္သည္ဟုေျပာသနည္း။ မည္သည့္အရာသည္ ေမတၱာမဟုတ္ဟုေျပာသနည္း။ ေမတၱာက မည္သည့္အရာၿပလုပ္သည္ဟုေျပာသနည္း။ ေမတၱာသည္ မည္သည့္အရာကိုမေဆာင္ရြက္ဟုေျပာသနည္း။ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ခရစ္ယာန္မ်ားအေနျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေမတ္ၱာကိုမည္သို႔ျပသပါမည္နည္း။ ဤေမတၱာမ်ဳိးကိုျပသရန္ သင္သည္မည္သည့္ေျပာင္းလဲမႈမ်ဳိးကို ၿပလုပ္ရ မည္နည္း။

ဗုဒၶဟူး ၾသဂုတ္ ၁၀
ဒုတိယအႀကိမ္တို႔ထိျခင္း။
မာကု ၈း၂၂-၂၅ ကိုဖတ္ပါ။ ေယ႐ႈ၏ပထမအႀကိမ္တို႔ထိျခင္းသည္ မ်က္ကန္းအား လံုးလံုးမျမင္ေစသည့္အခ်က္မွ မည္သည့္၀ိညာဥ္ေရးသင္ခန္းစာ ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔သင္ယူႏုိင္မည္နည္း။
ေယ႐ႈသည္ ထိုသူ၏မ်က္စိတြင္ “တံေတြးေထြး” ၿပီးေနာက္၊ တို႔ထိ ေတာ္မူကာ၊ “သင္သည္တစ္စံုတစ္ခုကိုျမင္သေလာ” (မာကု ၈း၂၃) ဟု ေမးခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ေယ႐ႈသည္ ထိုသူ၏မ်က္စိကို တံေတြးေထြး ခဲ့သနည္း။ ေရွးစာေပမ်ားတြင္ ေဆးဆရာမ်ားမွတံေတြးသံုးခဲ့ၾကသည့္သာဓကမ်ားကို ေဖာ္ျပထားသည္။ ဤအံ့ဖြယ္နိမိတ္သည္ ၎မတိုင္ခင္က ေဒကာေပါလိ ၿမိ႕တြင္ နားပင္းစြံ႕အသူအားေပ်ာက္ကင္းေစျခင္း (မာကု ၇း၃၁-၃၇ ကိုဖတ္ပါ) ႏွင့္ တစ္နည္းတစ္ဖံုတူညီမႈရွိေနပါသည္။ သို႔ရာတြင္ မွတ္တမ္း မတင္ထားသည့္ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းေစေသာအံ့ဖြယ္နိမိတ္မ်ားႏွင့္မတူဘဲ၊ ဤမ်က္ကန္းကို အဆင့္ႏွစ္ဆင့္ျဖင့္ကုသေပးခဲ့သည္။
မာကု ၈း၂၃၊၂၄ ကိုျပန္ဖတ္ပါ။ “တစ္စံုတစ္ခုကိုျမင္သေလာ” ဟူေသာေမးခြန္းအေပၚ ထိုသူ၏အေျဖကို သင္မည္ကဲ့သို႔နားလည္သနည္း။
“လူတို႔သည္ သစ္ပင္ကဲ့သို႔ျဖစ္၍ လွမ္းသြားသည္ကိုအကၽြႏ္ုပ္ျမင္ ပါသည္” (မာကု ၈း၂၄) ဟူေသာအေျဖ၏အဓိပၸါယ္မွာ ထိုသူသည္ လူတို႔ ၏လႈပ္ရွားသြားလာမႈေၾကာင့္သာလွ်င္ သူတို႔ကိုသစ္ပင္ႏွင့္ခြဲျခားႏိုင္သည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္ကို ၀ိညာဥ္ေရးအျမင္အားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အသက္တာတြင္ မည္သို႔အသံုးဩပႏိုင္မည္နည္း။ ေယ႐ႈသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား၀ိညာဥ္ေရးအျမင္ အာ႐ံုေပးၿပီးေနာက္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ လံုးလံုးလ်ားလ်ားနဂိုမူလအေျခအေနသို႔မေရာက္ရွိေသးေၾကာင္း ျပသျခင္းလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ လူတို႔ကို ၀တ္ၳဳပစ္ၥည္း၊ “သစ္ပင္” ကဲ့သို႔ျမင္ေနႏိုင္သည္။ ဤအရာသည္ လူအစစ္အမွန္ႏွင့္ သူတို႔၏လိုအပ္ခ်က္အမွန္ကို ျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိေသးေၾကာင္း ဆိုလိုႏိုင္ပါသည္။ ႏွစ္ျခင္းခံလူဦးေရတိုးလာေစရန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၾကည့္ ေကာင္းေစရန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အသင္းေတာ္ထဲသို႔ေပါင္းထည့္ေစခ်င္သည့္ အရာမ်ားမွာ ပစ္ၥည္းဥစ္ၥာမ်ား၊ ကိန္းဂဏန္းလံုးမ်ား၊ ႐ုပ္၀တ္ၳဳမ်ားျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာကိုယ္က်ဳိးရွာသည့္စိတ္သေဘာထားေၾကာင့္ မ်ားစြာ ေသာလူတို႔သည္ အသင္းေတာ္ထဲတြင္မေနႏိုင္ျခင္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
မာကု ၈း၂၅ ကိုဖတ္ပါ။ ဤအေျခအေနတြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ေယ႐ႈသည္ ထိုသူအားတမင္တကာ အဆင့္ႏွစ္ဆင့္ျဖင့္ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္း ေစပါသနည္း။
ဤအ့ံဖြယ္ေပ်ာက္ကင္းေစျခင္းနိမိတ္မဩပလုပ္မီအခ်ိန္ေလးတြင္ အျခား ေသာမ်က္စိကန္းျခင္းအမ်ဳိးအစားကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းခဲ့သည္။ “ဖာရိရွဲ တို႔၏တေဆးကိုကိုလည္းေကာင္း၊ ေဟ႐ုဒ္၏တေဆးကိုလည္းေကာင္း၊ သတိ ႏွင့္ၾကဥ္ေရွာင္ၾကေလာ့” (မာကု ၈း၁၅) ဟူေသာ ကိုယ္ေတာ္၏ေျပာၾကားခ်က္ကို တပည့္ေတာ္မ်ားနားမလည္ခဲ့ၾကေခ်။ သူတို႔၏ေလွစီးခရီးစဥ္အတြက္ ေပါင္မုန္႔အလံုအေလာက္မရွိဟု သူတို႔ထင္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ ေယ႐ႈသည္ သူတို႔ကိုမ်က္ကန္းမ်ားဟု ေခၚဆိုခဲ့သည္၊ “မ်က္စိရွိလ်က္ပင္မျမင္” (မာကု ၈း၁၈) ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။
အသင္းေတာ္ျပင္ပမွလူမ်ားကသာ ေယ႐ႈ၏အနာၿငိမ္းေစေသာတို႔ထိ ေတာ္မူျခင္းကို လိုအပ္ေနသည္မဟုတ္။ အသင္းေတာ္ထဲတြင္လည္း မ်က္ကန္း မ်ားရွိေနပါသည္။ လူတို႔အား ကိန္းဂဏန္းမ်ားႏွင့္႐ုပ္၀တ္ၳဳပစ္ၥည္းမ်ားကဲ့သို႔ ျမင္ေသာ၊ တစ္ပိုင္းတစ္စသာျမင္သည့္ အသင္းသားမ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္အား ယံုၾကည္သူအသင္း၀င္အသစ္မ်ားသည္ ဘုရားေက်ာင္းအေနာက္ေပါက္မွ ျပန္ထြက္သြားၾကသည္ကို ဂ႐ုမစိုက္၊ သတိမမူၾကပါ။ သူတို႔သည္ ေယ႐ႈ ၏ဒုတိယအႀကိမ္အတို႔အထိကိုလိုအပ္ၿပီး၊ ထိုမွသာလွ်င္ အရာရာကိုသာ၍ ရွင္းလင္းစြာျမင္ကာ ေယ႐ႈကဲ့သို႔ သူတစ္ပါးအားခ်စ္လာႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

ၾကာသပေတး ၾသဂုတ္ ၁၁
သူတစ္ပါးအားဗဟုိဩပသည့္အသင္းေတာ္။
“ရန္ေတြ႕လိုေသာစိတ္၊ အခ်ည္းႏွီးေက်ာ္ေစာကိတ္ၱိကိုတပ္မက္ေသာ စိတ္ရွိ၍ အဘယ္အမႈကိုမွ်မၿပၾကႏွင့္။ သူတစ္ပါးသည္ ကိုယ္ထက္သာ၍ ေကာင္းျမတ္သည္ဟု ႏွိမ့္ခ်ေသာစိတ္ရွိ၍ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ထင္မွတ္ၾကေလာ့။ ကိုယ္အမႈအရာကိုသာမ႐ႈမမွတ္ဘဲ၊ သူ႔အမႈအရာကို အခ်င္းခ်င္း႐ႈမွတ္ၾကေလာ့။ ေယ႐ႈခရစ္၌ရွိေသာထိုစိတ္သေဘာကို သင္တို႔ ၌လည္းရွိေစၾကေလာ့” (ဖိလိပ္ၸိ ၂း၃-၅)။ မည္သည့္နည္းလမ္းအားျဖင့္ ဤေနရာတြင္ေဖာ္ျပေသာအေျခခံစည္းမ်ဥ္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အသက္တာကို အုပ္စိုးၿပီး၊ အသင္းသားမ်ားသာမက ကၽြႏ္ုပ္တို႔အနီးအနားမွ လူထုႏွင့္ဆက္ဆံ ပံုကို မည္သို႔အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစသနည္း။
ဤေလာကတြင္ရွိေနစဥ္ ေယ႐ႈသည္ မိမိအေၾကာင္းကိုမစဥ္းစား ခဲ့ေခ်။ ကိုယ္ေတာ္၏လုပ္ငန္းစဥ္သည္ သူတစ္ပါးေကာင္းစားေရးပင္ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ေတာ္၏သာသနာလုပ္ငန္းတြင္ ယာဣ႐ုမွေသလုဆဲဆဲလူနာအား ကုသေပးရန္ သူ႔အိမ္သို႔အျမန္ႂကြေစျခင္းငွာ ေတာင္းဆိုျခင္းကဲ့သို႔ေသာ ၾကားျဖတ္ေႏွာင့္ယွက္မႈမ်ားပါ၀င္ပါသည္။ ထိုယာဣ႐ု၏ၾကားျဖတ္ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းကို ၁၂ ႏွစ္ၾကာေသြးသြန္နာစြဲေသာအမ်ဳိးသမီးက ထပ္မံၾကားျဖတ္ ေႏွာင့္ယွက္ခဲ့ျပန္ပါသည္ (မာကု ၅း၂၁-၄၃)။
ခရစ္ေတာ္၏အသင္းေတာ္သည္ ဤေလာကအတြက္ ကိုယ္ေတာ္ ၏ႏွလံုးေတာ္ႏွင့္လက္႐ံုးေတာ္ျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈသည္ လူသားကိုအရာခပ္သိမ္း ထက္သာ၍ခ်စ္ၿပီး ကိုယ္ေတာ္၏စစ္မွန္ေသာအသင္းေတာ္သည္ ထိုကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။
အသင္းေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ႏွင့္ပန္းတိုင္မ်ား ထားရွိျခင္းမွာ ေကာင္းေသာအရာျဖစ္သည္။ လူသားမ်ားႁခြင္းခ်က္မရွိခ်စ္ျခင္း သည္ တစ္ခါတစ္ရံကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ႀကိုတင္ၾကံစည္သည့္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွ ေသြဖည္ေစၿပီး၊ အထူးသျဖင့္ ထိုလုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ားက သူတစ္ပါးထံသို႔ ဘုရားသခင္၏ေမတ္ၱာကိုေဖာ္ထုတ္ရန္ လမ္းလြဲေစသည့္အခါမ်ဳိးတြင္ျဖစ္သည္။ အသင္းေတာ္အတြက္ ႏွစ္ျခင္းမ်ားစြာေပးျခင္းသည္ သာသနာလုပ္ငန္း၏ အေရးႀကီးသည့္က႑တြင္ပါ၀င္သည္။ ႏွစ္ျခင္းေပးျခင္းသည္အလြန္ေကာင္းသည္။ ႏွစ္ျခင္းသည္ မႆဲ ၂၈း၁၉ ကိုျပည့္စံုေစသည္။ သို႔ရာတြင္ ႏွစ္ျခင္း အတြက္သင့္အသင္းေတာ္အား တြန္းအားေပးေသာအရာသည္အဘယ္နည္း။ မိမိကိုယ္က်ဳိးအတြက္ေလာ။ အသင္းေတာ္နာမည္ေကာင္းရန္ႏွင့္ သင္းအုပ္ဆရာအားဂုဏ္ၿပုခ်ီးမြမ္းခံေစရန္အတြက္ေလာ။ (သို႔မဟုတ္) ခရစ္ေတာ္ကို လက္ခံျခင္းျဖင့္ ျပည့္၀ေသာအသက္တာကို (ေယာဟန္ ၁၀း၁၀) သူ႔ပတ္၀န္းက်င္ရွိလူမ်ားမွခံစားေစခ်င္သည့္ မွန္ကန္ေသာစိတ္ႏွင့္ သူတို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာအရာကို ဆႏ္ၵဩပျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္ေပးေတာ္မူေသာ အရာအားလံုးကို လက္ခံရန္ေလာ။
အသင္းေတာ္တစ္ခုသည္ အလြန္လိုအပ္ေသာစြပ္ဩပတ္ခ်က္သည့္ မီးဖိုေခ်ာင္တစ္ခုကို ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ အသင္းအုပ္ ဆရာက “ဒီမီးဖိုေခ်ာင္ကိုပိတ္ပစ္ရမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီကေန ႏွစ္ျခင္းခံတဲ့လူမရွိဘူး” ဟုအေၾကာင္းျပခဲ့သည္။ အျခားေသာအသင္းေတာ္ တစ္ခုသည္ ဘုရားေက်ာင္းတစ္ခုတည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ သူတို႔သည္ အလြန္ဂုဏ္ယူၾကသည္။ အသင္းအုပ္ဆရာသည္ ေႏြရာသီက်မ္းစာေက်ာင္း (သို႔မဟုတ္) က်န္းမာေရးစစ္ေဆးျခင္းအစီအစဥ္မ်ားျဖင့္ လူတို႔အားအသင္း ေတာ္ႏွင့္ရင္းႏွီးရန္အတြက္ ရပ္ကြက္လူတို႔အားဖိတ္ေခၚရန္အၾကံၿပေသာအခါ၊ အလ်င္ဦးဆံုးေတြးပူသည့္အရာမွာ ေကာ္ေဇာအသစ္မ်ား၊ ညစ္ပတ္ေဟာင္းႏြမ္း သြားမည္ကို စိုးရိမ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေရခ်ဳိးခန္းအသစ္မ်ားလည္း ညစ္ပတ္ သြားႏိုင္ပါသည္။ ဤအသင္းေတာ္ႏွစ္ခုကို စကိတ္ဘုတ္ပန္းျခံေဘးတြင္ ဘုရားရွိခိုးသည့္အသင္းေတာ္ႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ပါ။
ယေန႔အတြက္ အထက္ပါက်မ္းခ်က္မ်ားကိုထပ္မံဖတ္ပါ။ သူတစ္ပါး အေပၚ သင္ကိုယ္တိုင္၏စိတ္သေဘာထားကို မည္သို႔ေရာင္ျပန္ဟပ္ပါသနည္း။

သာၾကာ ၾသဂုတ္ ၁၂
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။
“လူတန္းစားအလႊာစံုကိုထိုးေဖာက္ႏိုင္ရန္ သူတို႔ရွိသည့္ေနရာတြင္ သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုရပါမည္။ အေၾကာင္းမွာ သူတို႔သေဘာျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အားလာေရာက္ရွာေဖြရန္အေၾကာင္း မရွိသေလာက္ပင္ျဖစ္သည္။ တရားေဟာ ပလႅင္ေပၚကသာ ဘုရားသခင္၏သမ္ၼာတရားျဖင့္ တို႔ထိႏိုင္သည္မဟုတ္။ ခရစ္ေတာ္သည္ သူတို႔၏စိတ္၀င္စားမႈကိုႏိုးထေစရန္ သူတို႔၏ေကာင္းက်ဳိး အတြက္ စိတ္ဆႏ္ၵရွိသူတစ္ဦးအေနျဖင့္ သူတို႔အထဲတြင္သြားလာပါသည္။ ကိုယ္ေတာ္သည္ သူတို႔၏ေန႔စဥ္သာမန္လုပ္ငန္းတြင္ သြားေရာက္ရွာေဖြၿပီး၊ သူတို႔၏တဒဂၤအေရးမ်ားတြင္ ဟန္ေဆာင္မႈကင္းေသာစိတ္၀င္စားမႈကို ျပသ ခဲ့သည္” (My Life Today, p. 186).
ယေန႔လူသားမ်ားသည္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေၾကာင့္ သူတို႔၏သေဘာတူျခင္းျဖင့္ လာေရာက္ရွာမည္မဟုတ္ဆိုသည့္ အခ်က္မွာ မည္မွ်ပင္မွန္ကန္မႈရွိပါသနည္း။ ေယ႐ႈသည္ ဆင္းႂကြလာ၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရွိသည့္ေနရာသို႔ လာေရာက္သည္နည္းတူ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လည္း သူတစ္ပါးအတြက္ ထိုကဲ့သို႔ဩပလုပ္ရန္လိုအပ္သည္။ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ ဤအရာ သည္ အလြန္ခက္ခဲမည္မဟုတ္ေခ်။ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအျပည့္ႏွင့္ လူမ်ားအမ်ားအျပားရွိသည္။ ဤေလာကသည္ နာၾကင္၊ ေၾကကြဲေသာလူတို႔ေနထိုင္ သည့္ နာၾကင္၊ ေၾကကြဲေသာကမ္ၻာျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ေသာအေျခအေနမ်ားတြင္ သူတို႔သည္ သူတို႔အားနားေထာင္ေပးမည့္သူ၊ စကားေျပာရမည့္သူ၊ ဂ႐ုစိုက္မည့္သူမ်ားကို ႐ိုး႐ိုးေလးေတာင့္တေနၾကသည္။ အသင္းေတာ္အေနျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ သူတို႔၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ကူညီသင့္ေပသည္။ ရွင္ယာကုပ္က “ယံုၾကည္ျခင္းရွိေသာ္လည္း၊ အလုပ္ အားျဖင့္ျပသႏိုင္ျခင္းမရွိ” ဟူေသာ သတိေပးခ်က္ေၾကာင့္ လိပ္ျပာမသန္႔ မျဖစ္ေစရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သတိထားရပါမည္။ သူေဖာ္ျပသည့္သတိေပးခ်က္ သည္ အစားအစာ (သို႔မဟုတ္) ကိုယ္ပိုင္အဩပအမူတို႔အေၾကာင္းမဟုတ္ဘဲ၊ ဆင္းရဲသားမ်ားအားကူညီျခင္းႏွင့္သက္ဆိုင္ေနသည္မွာ မည္မွ်စိတ္၀င္စား စရာျဖစ္ပါသနည္း။ (ယာကုပ္ ၂း၁၄-၁၇ ကိုဖတ္ပါ။) မည္သူမဆို လူတို႔ သည္ ယံုၾကည္ျခငွိေၾကာင္း ကိုေျပာႏိုင္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ “အိမ္နီးခ်င္း” ကို မည္သို႔ဆက္ဆံသည္အရာမွာ ယံုၾကည္ျခင္းကိုမွန္ကန္ေသာတိုင္းတာမႈ တစ္ခုျဖစ္သည္။

Post a Comment

Lametna Aw hong ging lai hi. Hun bei ta ding hi. Lametna a om lai in na bil ngat inla, Topa hong sapna ngai in.

أحدث أقدم