သင္္ခန္းစာ (၂)
အုပ္စိုးခြင့္ကို ၿပန္လည္ရရွိၿခင္း ဇူူလိိုင္ ၂ - ၈
ဥပုသ္ေန႔မြြန္းလြဲပုိုိင္း ဇူလိုင္ ၂
ဖတ္ရန္က်မ္းခ်က္။ ကမၻာ ၁း၂၆-၂၈။ ဆာလံ ၈း၃-၈။ ကမၻာ ၂း၁၅။ ေရာမ ၈း၂၀-၂၂။ ထြက္ေျမာက္ ၂၀း၁-၁၇။ ေရာမ ၁း၂၅။ ၂သက္၃း၁၀။အလြတ္က်မ္းခ်က္
“တစ္ဖန္ဘုရုရားသခင္က၊ ငါတို့သဏၭာန္ႏွင့္တညီ တသဏၭာန္ တည္းလူကိုဖန္ဆင္းၾကစို႔။ သူသည္ပင္လယ္ငါးတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ မိုးေကာင္းကင္ငွက္တို႔ကိုိုလုလည္းေကာင္း၊ သားယဥ္တိုို့ကိုလည္းေကာင္္း၊ ေျမတစ္ျပင္လံုးႏွင့္တကြ ေျမေပၚမွာတြားတတ္ေသာ တိရစၦာန္္အေပါင္းတို႔ကိုလည္းေကာင္းအုပ္စိုးေစဟု အမိန္႔ေတာ္ရွိ၏” (ကမၻာဦး ၁း၂၆)။က်႐ံႈးျခင္းတြင္ ေရွးဦးမိဘတို႔သည္ မူလဘုရားသခင္၏ပံုသဏၭာန္ေတာ္မက သာ၍ဆံုး႐ံႈးခဲ့ၾကသည္။ “လူသားမ်ားသာမက၊ ကမၻာႀကီးသည္ အျပစ္ေၾကာင့္ဆိုးညစ္ေသာ သူတစ္ဦး၏ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ေရာက္ရွိသြားၿပီး ကယ္တင္ျခင္းစီမံကိန္းအားျဖင့္ နဂိုအတိုင္းျပန္ျဖစ္ေစရန္ျဖစ္သည္။ သူ႔အားဖန္ဆင္းခ်ိန္တြင္ ဤကမၻာကိုအုပ္စိုးရန္ အာဒံကိုခ်ထားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ စံုစမ္းျခင္းေနာက္သို ့လိုက္ပါသြားေသာအခါ သူသည္ စာတန္၏တန္ခိုးေအာက္တြင္ ဆြဲသြင္းျခင္း ခံရၿပီး၊ သူ၌ရွိခဲ့ေသာအုပ္စိုးျခင္းအာဏာကို သူ၏ေအာင္ႏိုင္သူအား လက္လႊဲလိုက္ရသည္။ ထိုေၾကာင့္ စာတန္သည္ ဤေလာက၏ဘုရားျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ မူလတြင္ အာဒံအားေပးအပ္ခဲ့ေသာ ဤကမၻာအုပ္စိုးခြင့္ကို စာတန္သည လုယူခဲ့ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ခရစ္ေတာ္သည္ အေသခံျခင္းအားျဖင့္ အျပစ္ ဒဏ္ကိုေပးဆပ္ကာ လူသားတို႔အားေရြးႏုတ္႐ံုသာမက လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ေသာ အုပ္စိုးခြင့္ကို ျပန္လည္ရရွိေစခဲ့ပါသည္။ ပထမအာဒံမွလက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ၿပီးေသာအရာအားလံုးကို ဒုတိယအာဒံမွျပန္လည္ရရွိေစမည္ျဖစ္သည္””
(Ellen G. White, Signs of the Times, Nov. 4, 1908).
က်႐ံႈးျခင္းေနာက္ပိုင္းတြင္ လူသား၏ဆံုး႐ံႈးမႈသည္ အလြန္ႀကီးမား လွၿပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား မူလေပးအပ္ခဲ့ၿပီးေသာ “အုပ္စိုးျခင္း” လည္းပါ၀င္ ေၾကာင္း ေမးစရာမလိုေပ။
ဤေပ်ာက္ဆံုးေသာအုပ္စိုးခြင့္သည္ အဘယ္နည္း။ ယေန႔တြင္ “အုပ္စိုးခြင့္အာဏာ” ဟူေသာစကားသည္ အႏုတ္လက္ၡဏာေဆာင္ေသာ္လည္း ဧဒင္ဥယ်ာဥ္တြင္ ထိုသို႔မဟုတ္ခဲ့သည္မွာအမွန္ျဖစ္သည္။ ကမၻာအားအုပ္စိုးခြင့္ပထမေပးအပ္ျခင္းမွာ မည္သည့္အရာကိုဆိုလိုပါသနည္း။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ေ႐ွးဦးမိဘတို႔သည္ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္တြင္က်႐ံႈးၿပီးေနာက္ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ေသာအရာကိုလူတို႔မွျပန္လည္ရရွိေစရန္ အသင္းေတာ္ကမည္ကဲ့သို႔ကူညီေပးႏိုင္သနည္း။
တနဂၤေႏြ ဇူလိုင္ ၃
အုပ္စိုးရန္ဖန္ဆင္းျခင္း။
လူတစ္ဦးသည္ ဘုရားမရွိဟု အတိအလင္းခံယူေသာသူငယ္ခ်င္းက ေအာက္ပါအတိုင္းေျပာခဲ့သည္ကို ဤသို႔ေရးသားခဲ့သည္။ “ညဥ့္နက္သန္းေခါင္အခ်ိန္မွာ ေခါင္းထဲမွာေမးခြန္းမ်ားစြာနဲ႔လန္႔ႏိုးခဲ့တယ္။ ဒီေလာကဟာမေတာ္တဆစၾက၀ဠာေပါက္ကြဲမႈႀကီးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတာလား။ ဒီစၾက၀ဠာႀကီးဟာ ပံုစံဒီဇိုင္းမရွိ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မဲ့ၿပီး ငါတို႔ရွိေနျခင္းဟာလည္းအဓိပၸါယ္္ရွိသလား။ ငါ့ဘ၀၊ ငါ့ေယာက်္ားနဲ႔ကေလးမ်ားရဲ႕ဘ၀ စတဲ့သက္ရွိတိုင္းဟာ ဘာနဲ႔မွမသက္ဆိုင္ဘဲ အဓိပ္ၸါယ္မဲ့ေနပါသလား။ ငါ့ဘ၀ဟာရည္ရြယ္ခ်က္မဲ့၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိျဖစ္ေနပါသလား” ဟူ၍။က်႐ံႈးျခင္းၿပီးေနာက္ လူသားသည္ ေျမာက္ျမားစြာဆံုး႐ံႈးခဲ့ပါသည္။က်႐ံႈးျခင္းသမိုင္းကျပသသကဲ့သို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္သာမက၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး လည္းစိမ္းကားခဲ့ၾကရသည္။ ကမၻာႀကီးႏွင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ဆက္ဆံေရးမွာပင္လွ်င္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ပါသည္။ အထက္ပါအမ်ဳိးသမီးမွေမးခဲ့ေသာေမးခြန္းမ်ားကေဖာ္ျပသကဲ့သို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္သူျဖစ္၍၊မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္အသက္ရွင္ရန္အေၾကာင္းသိရွိႏိုင္ရန္ ႐ုန္းကန္ေနၾကရသည္။ လူအမ်ားအတြက္ သာ၍ဆိုးရြားေသာျပႆနာမွာ ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားသခင္သည္ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ၊ မထင္မမွတ္ဘဲ တည္ရွိေနသည္ဟူေသာ
အယူအဆက သာ၍အားႀကီးေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။
လူသားမ်ားကိုဖန္ဆင္းရသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားအေၾကာင္းကိုေအာက္ပါက်မ္းခ်က္မ်ားမွ မည္သို႔သင္ေပးပါသနည္း။ (ကမၻာ ၁း၂၆-၂၈။ ဆာလံ ၈း ၃-၈။ ေဟရွာ ၄၃း၆၊၇)။ “ငါ၏ဘုန္းအသေရအဖို႔ငါဖန္ဆင္းဩပျပင္” (ေဟရွာ ၄၃း၇) သည္ဆိုသည္မွာ မည္သည့္အရာကိုဆိုလိုပါသနည္း။ “ငါ (ဘုရားသခင္) ၏ဘုန္းအသေရ” သည္ အုပ္စိုး
ျခင္းႏွင့္မည္သို႔ဆက္စပ္သနည္း။
ကမၻာဦးက်မ္းမွကၽြႏ္ုပ္တို႔ျမင္ေတြ႕ႏိုင္သကဲ့သို႔ မည္သည့္ရည္ရြယ္ ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္ အာဒံႏွင့္ဧ၀ကိုဖန္ဆင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ သူတို႔သည္ ကမ္ၻာကိုအုပ္စိုးရန္အတြက္လည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့သည္။ (ကမၻာ ၁း၂၆-၂၈)။ အလံုးစံုေသာဘုန္းအသေရႏွင့္အုပ္စိုးသူျဖစ္၍၊ သူ၏ဖန္ဆင္း
ေတာ္မူေသာအရာကို ေကၽြးေမြး၊ ၿပ ုစု၊ အုပ္စိုးေသာကိုယ္ေတာ္မွတစ္ဆင့္ ဘုရားသခင္၏ဘုန္းေတာ္ႏွင့္စာရိတ္ၱေတာ္ကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ေစရန္ ေရွးဦး မိဘတို႔သည္ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေနရမည္ျဖစ္သည္။ (ဗ်ာဒိတ္ ၁း၅၊၆)။ အကယ္၍သူတို႔သည္ အျပစ္ထဲမက်ေရာက္ခဲ့ေသာ္၊ သူတို႔၏ကမၻာကိုအုပ္စိုးျခင္းသည္ မည္မွ်ပင္ဘုရားသခင္၏ဘုန္းေတာ္ကိုေဖာ္ျပလိမ့္မည္ကို အဘယ္သူသိႏိုင္ပါမည္နည္း။
ယခုအခ်ိန္တြင္ ေယ႐ႈအားယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အသက္တာကို ကိုယ္ေတာ္၌ယံုၾကည္ျခင္း၊ နားေထာင္ျခင္းႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းတို႔ႏွင့္အပ္ႏံွျခင္းအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဒါ၀ိဒ္ကဲ့သို႔ “ဘုရားသခင္သည္ ငါ့အတြက္သူ၏အၾကံအစည္ကိုၿပီးစီးေစေတာ္မူမည္” (ဆာလံ ၁၃၈း၈)။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ဘုရားသခင္သည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိေၾကာင္းကိုသိရွိျခင္းသည္ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ျခင္းႏွင့္ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းအတြက္ အဓိကအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ကာ အထူးသျဖင့္၊ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မိမိကိုယ္ကိုဆက္ကပ္အပ္ႏွံေသာအခါ လိုအင္ဆႏၵမ်ားျပည့္စံုႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
အကယ္၍ တစ္စံုတစ္ဦးကသင့္အား “ဟုတ္ၿပီ၊ သင္ဟာခရစ္ယာန္ တစ္ဦးအေနျဖင့္ ဘ၀၏ရည္မွန္းခ်က္သည္အဘယ္နည္း” ဟုေမးခဲ့ေသာ္၊ ဘယ္ကဲ့သို႔တံု႔ျပန္မည္နည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။
တနလၤာ ဇူလိုင္ ၄
အုပ္စိုးျခင္း၏အခြင့္ထူး။
ကမၻာဦးက်မ္း ၁း၂၆-၂၈ တြင္ေဖာ္ျပသကဲ့သို႔ လူသားမ်ားအား ေပးထားေသာကမ္ၻာကို “အုပ္စိုး” ခြင့္သည္အဘယ္နည္း။ဤက်မ္းစကား “အုပ္စိုးျခင္း” သည္ ေဟျဗဲစကား၊ ႀကိယာ radah မွဆင္းသက္လာသည္။ ဤစကားလံုးသည္ အုပ္စိုးပိုင္ခြင့္ႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာ၀န္၀တ္ၱရားတို႔ကို ၫႊန္ျပပါသည္။ အထက္ပါက်မ္းခ်က္အရ တန္ခိုး ႏွင့္အာဏာျဖင့္ အထက္ေအာက္ဆက္ဆံေရးမ်ဳိးကိုၫႊန္းဆိုၿပီး လူသားကိုအျခားဖန္ဆင္းေသာအရာအားလံုး၏အထက္တြင္ ထားရွိေၾကာင္းေဖာ္ျပပါသည္။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတြင္ေဖာ္ျပသကဲ့သို႔ radah ဟူေသာစကားလံုး(ႀကိယာ) သည္ ဤအုပ္စိုးခြင့္အာဏာကို အသားေပးေစလိုျခင္း (သို႔မဟုတ္) မည္သို႔က်င့္သံုးရမည္ဟူေသာအနက္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ဳိးမဟုတ္ေခ်။ အျပစ္ကင္း၍မက်႐ံႈးေသာဖန္ဆင္းျခင္းအေျခအေနသည္ ၎င္းအုပ္စိုးခြင့္အာဏာကို သဘာ၀တရားအားျဖင့္ အက်ဳိးဩပလိုေသာရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရမည္ျဖစ္သည္။ကမၻာဦးက်မ္း ၁း၂၈ မွ ကမၻာကိုအႏိုင္ယူအုပ္စိုးျခင္းဟူေသာ တူညီသည့္ေကာက္ခ်က္မ်ဳိးခ်ႏိုင္ပါသည္။ “အႏိုင္ယူအုပ္စိုးသည္” ဟူေသာႀကိယာ(စကားလံုး) သည္ ေဟျဗဲစကားလုံး kavash မွဆင္းသက္လာၿပီး၊ အထက္ေအာက္ဆက္ဆံေရးကိုပံုေဖာ္ထားကာ လူသားကိုကမၻာအထက္တြင္ထားရွိ၍တန္ခိုးကိုေပးၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ခြင့္ေပးထားသည္ဟူေသာအဓိပၸါယ္ရသည္။ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတစ္ေနရာတြင္ kavash သည္ radah ထက္သာ၍ျပင္းထန္ေၾကာင္း စစ္ေအာင္၍အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္၌ထားရွိေသာလုပ္ရပ္မ်ဳိးကို ေဖာ္ျပရာတြင္အသံုးၿပုသည္(ေတာလည္ ၃၂း၂၂၊၂၉။ ေယရမိ ၃၄း၁၁၊၁၆။ ဧသတာ ၇း၈။ ေနဟမိ ၅း၅။) မ်ားစြာဤျဖစ္ရပ္မ်ဳိးတြင္ အာဏာအလြဲသံုးစားမႈမ်ဳိး ကိုေတြ႕ရၿပီး ထိုအရာကိုဘုရားသခင္မႏွစ္သက္ေၾကာင္းကိုေဖာ္ျပထားသည္။ သို႔ရာတြင္ ဖန္ဆင္းျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ကမ္ၻာကိုအုပ္စိုးရန္ အျပစ္မဲ့ဇနီးေမာင္ႏွံကို ဘုရားသခင္၏ပံုသဏၭာန္ႏွင့္အညီဖန္ဆင္းျခင္းအျဖစ္ကို ေသခ်ာစဥ္းစားေသာ္၊ ဤအႏိုင္ယူအုပ္စိုးျခင္းမည္သည္မွာ ဖန္ဆင္းရွင္ကိုယ္စား၊ဖန္ဆင္းခံအရာမ်ားကို ေက်းဇူးဩပလိုေသာေၾကာင့္သာ ကမၻာကိုအုပ္စိုးသည္ ဟုဆိုလိုပါသည္။ ၎သည္ ကိုယ္က်ဳိးအျမတ္ထုတ္ယူေနျခင္းမဟုတ္သည္မွာေသခ်ာသည္။
အုပ္စိုးျခင္းအယူအဆကို ကမၻာဦးက်မ္း ၂း၁၅ တြင္လည္း အျခား ေသာ႐ႈေထာင့္မွျမင္ႏိုင္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ အာဒံအားဥယ်ာဥ္ကိုၿပုစု ရန္ (အလုပ္လုပ္ရန္၊ အမႈေဆာင္ရြက္ရန္၊ ထြန္ယက္ရန္) ႏွင့္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ (ျခံကာရန္၊ ကာကြယ္ရန္၊ ဩပစုရန္၊ အနီးကပ္ၾကည့္ရန္၊ ေစာင့္ထိန္းရန္၊ ပတ္သက္မႈရွိရန္၊ ထိန္းသိမ္းရန္) ထားေတာ္မူပါသည္။
ဤအရာမ်ားကို စိတ္ထဲတြင္ရည္မွတ္ရင္း၊ အုပ္စိုးျခင္းသည္ ၿပုစု ျခင္းႏွင့္ဘ႑ာစိုး (သို႔မဟုတ္) စီမံခန္႔ခြဲမႈကိုျမတ္ႏိုးျခင္းကိုဆိုလိုေၾကာင္းျမင္ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ေရွးဦးမိဘမ်ားသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ပူးေပါင္း၍ သူတို႔၏ အုပ္စိုးခြင့္ကိုက်င့္သံုးႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေသာအရင္းအျမစ္မ်ားႏွင့္လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ပိုင္ဆိုင္ရမည္ျဖစ္ကာ ၎င္းသည္ ဖန္ဆင္းျခင္းအေပၚ ဘုရားသခင္၏ေမတၱာကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ရန္ျဖစ္သည္။
ယေန႔တြင္ အုပ္စိုးျခင္းဟူေသာစကားလံုးသည္ မၾကာခဏ အႏုတ္ လကၡဏာေဆာင္ေသာအဓိပ္ၸါယ္မ်ဳိးသက္ေရာက္ေသာ္လည္း၊ က်မ္းစာ၌ ပထမေဖာ္ျပခ်ိန္တြင္ ထိုသို႔မဟုတ္သည္မွာေသခ်ာသည္။ အျပစ္မက်မီ ဤစကားအသံုးအႏႈန္းမွ မည္သည့္အေျခခံသေဘာတရားကိုဆြဲယူႏိုင္သနည္း။မည္သူ႔ကို (သို႔မဟုတ္) မည္သည့္အရာကိုအုပ္ခ်ဳပ္သည္တြင္ ဤစကားလံုးကိုမည္သို႔အသံုးၿပ ုမည္နည္း။
အဂၤါ ဇူလိုင္ ၅
နယ္နိမိတ္မ်ား။
ဖန္ဆင္းခံအရာအားလံုးအေပၚ လူသား၏အုပ္စိုးပိုင္ခြင့္ (ကမၻာ ၁း၂၆) သည္ အုပ္စိုးခြင့္အာဏာတြင္ အကန္႔အသတ္မရွိဟုၫႊန္ျပေနပါ သလား။ က်မ္းစာသမိုင္းကအုပ္စိုးျခင္း (၎ကို “ဘ႑ာစိုး” ဟုလည္းနားလည္ႏိုင္သည္) သည္ နယ္နိမိတ္ရွိရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ၫႊန္ျပပါသည္။ဥပမာ၊ ဘုရားသခင္သည္အာဒံအား ေကာင္းမေကာင္းသိကၽြမ္းရာ အပင္ကိုမခ်ဥ္းကပ္ရန္ တားျမစ္ထားပါသည္။ (ကမၻာ ၂း၁၅-၁၇)။ ထိုေနာက္ပထမအျပစ္မွာ ဘ႑ာစိုးက႑ႏွင့္ပတ္သက္၍ျဖစ္လာခဲ့သည္။ အာဒံႏွင့္ဧ၀သည္ သူတို႔၏အုပ္စိုးခြင့္အေပၚ ဘုရားသခင္သတ္မွတ္ထားေသာစည္းကိုေက်ာ္လြန္သြားခဲ့ၾကသည္။ ဖန္ဆင္းခံအရာအားလံုးသည္ ၎င္းစည္းေက်ာ္ျခင္း၏ရလဒ္ေ၀ဒနာကို ခံစားေနၾကရဆဲျဖစ္သည္။ (ေရာမ ၈း၂၀-၂၂ ကို ဖတ္ပါ။)
ထြက္ေျမာက္ ၂၀း၁-၁၇ ကိုဖတ္ပါ။ ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္ တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ မည္ကဲ့သို႔ေသာစည္းမ်ဥ္းမ်ားကိုခ်ထားသနည္း။ပညတ္ေတာ္သည္ လူသား၏အုပ္စိုးျခင္းကန္႔သတ္ခ်က္ကို မည္သို႔ေဖာ္ျပသနည္း။
လူ႔သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ (ဥပမာ၊ ထြက္ ၁-၁၄ မွ ဖာေရာဘုရင္။ မႆဲ ၂ မွေဟ႐ုဒ္မင္း)၊ ေခတ္ကာလကုန္ဆံုးခ်ိန္အထိ (ဗ်ာဒိတ္ ၁၃ ကိုဖတ္ပါ)။ စာတန္ထိန္းခ်ဳပ္သည့္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ သူတို႔၏ထိန္းခ်ဳပ္ ပိုင္ခြင့္မရွိေသာသူမ်ားအေပၚ အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ဩကိးစားအားထုတ္ၾကျခင္းေၾကာင့္နာမည္ဆိုးမ်ားျဖင့္ေက်ာ္ေစာခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔သည္ တန္ခိုးအာဏာကိုကိုင္ဆြဲ၍ မိမိတို႔ကိုယ္ကို “ဤေလာကကိုအစိုးရေသာမင္း” (ေယာဟန္၁၂း၃၁) အျဖစ္ခံယူေသာစာတန္ကို တုပေနၾကသည္။ အုပ္စိုးျခင္းသည္လႊဲေခ်ာ္ကာ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းျဖစ္လာပါသည္။
အျခားတစ္ဖက္တြင္ သူတို႔၌ရွိသင့္ေသာအုပ္စိုးျခင္းကို လက္ခံရန္ ျငင္းပယ္ေသာသူအခ်ဳိ႕လည္းရွိေနျပန္သည္။ (မႆဲ ၂၅း၁၄-၃၀။ လုကာ ၁၉း၁၂-၂၇ ကိုဖတ္ပါ။)
အျပစ္သည္ လူသား၏အုပ္စိုးပိုင္ခြင့္ကို အနည္းႏွင့္အမ်ားဆံုး႐ံႈးေစ ေသာ္လည္း၊ မူလအုပ္စိုးျခင္းအခြင့္ကို အျပစ္ေၾကာင့္လံုးလံုးလ်ားလ်ားမဆံုး႐ံႈးေခ်။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏လက္ရွိ၀တ္ၱရား၏နယ္နိမိတ္အတြင္း လုပ္စရာမ်ားစြာရွိသည္။ ဥပမာ၊ ခရစ္ေတာ္ေပးေသာပင္ကိုယ္စြမ္းရည္ (၁ေကာ ၉း၂၅-၂၇။ဂလာတိ ၅း၂၂၊၂၃)၊ ကမ္ၻာႏွင့္သတ္ၱ၀ါမ်ားကိုဩပစုေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားေပးအပ္ခ့ဲေသာအရာမ်ားအားလံုး (ယာကုပ္ ၁း၁၇။ မႆဲ ၂၅း၁၄-၃၀) စသည္ျဖင့္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ယာန္မ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏နယ္နိမိတ္ကိုသိၿပီး ၎င္းစည္းအတြင္း သစၥာရွိေသာဘ႑ာစိုးကဲ့သို႔လုပ္ေဆာင္ရန္ျဖစ္သည္။
မိသားစု၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၊ လုပ္ေဖာ္ေဆာင္ဖက္မ်ား စသည့္တစ္ပါး သူမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္၍ သင္႐ိုေသရမည့္ တိက်ေသာစည္းမ်ဥ္းမ်ားသည္အဘယ္နည္း။ မည္သည့္အေျခခံသေဘာတရားမ်ားသည္ ဤစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို နားလည္ေစႏိုင္ပါသနည္း။
ဗုဒၶဟူး ဇူလိုင္ ၆
ကမၻာေျမကိုၿပုစုျခင္း။
“ထိုအခါထာ၀ရအရွင္ဘုရားသခင္သည္ လူကိုယူ၍ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ ကိုၿပ ုစုေစာင့္ေနေစျခင္းငွာထားေတာ္မူ၏”” (ကမ္ၻာ ၂း၁၅)။ ဤကမ္ၻာၿဂိဳဟ္ကိုၿပ ုစုျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တာ၀န္ကို ဤက်မ္းခ်က္မွမည္သည့္အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလႊမ္းမိုးသင့္ပါသနည္း။အျပစ္မရွိမီ၊ ဘုရားသခင္သည္ သူတို႔အားယံုၾကည္အပ္ႏွံေသာ အရာအားလံုးကိုအုပ္စုိးရန္ အာဒံႏွင့္ဧ၀အား ဘ႑ာစိုးတာ၀န္ကိုေပးအပ္ခဲ့သည္။ သူတို႔သည္ အပင္မ်ားႏွင့္တိရစ္ၦာန္မ်ားအေပၚ အုပ္စိုးရေသာအခြင့္ရရွိခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ အျပစ္၀င္လာေသာအခါ သူတို႔သည္ ဘုရားသခင္ကိုပုန္ကန္ခဲ့ၾကသကဲ့သို႔ သဘာ၀တရားအားလံုးသည္ သူတို႔အားပုန္ကန္ေနသေယာင္ရွိသည္။ သဘာ၀တရား (ရာသီဥတု၊ စိုက္ပ်ဳိးသည့္အရာ၊ တိရစ္ၦာန္မ်ား) ကိုရင္ဆိုင္ရန္ လူသား၌တန္ခိုးမရွိေၾကာင္း စတင္ျမင္ေတြ႕လာၾကသည္။
“သာ၍အဆင့္နိမ့္ေသာသတ္ၱ၀ါမ်ားၾကားတြင္ အာဒံသည္ ဘုရင္ တစ္ပါးကဲ့သို႔မတ္တတ္ရပ္ေနၿပီး ဘုရားသခင္အေပၚသစ္ၥာေစာင့္သိေနသေရြ႕ကာလပတ္လံုး၊ သဘာ၀တရားအားလံုးသည္ သူ၏အုပ္စိုးျခင္းကိုအသိအမွတ္ၿပ ုခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ သူသည္အျပစ္က်ဴးလြန္ေသာအခါ ဤအုပ္စိုးခြင့္ကိုဆံုး႐ံႈးခဲ့သည္။ သူကိုယ္တိုင္ေတြ႕ဩကံခဲ့ၿပီးေသာ ပုန္ကန္သည့္စိတ္ဓာတ္သည္ တိရစ္ၦာန္မ်ားဆီသို႔တိုင္ေအာင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ လူ႔အသက္တာ၌သာမက၊ သားရဲမ်ား၏သေဘာသဘာ၀ေသာ္လည္းေကာင္း၊ေတာထဲမွသစ္ပင္မ်ားေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကြင္းျပင္မွျမက္ပင္မ်ားေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႐ႉ႐ိႈက္ေသာေလေသာ္လည္းေကာင္း အားလံုးေသာအရာတို႔သည္အျပစ္တရား၏၀မ္းနည္းဖြယ္သင္ခန္းစာမ်ားကို ေဖာ္ျပၾကပါသည္” (Ed., pp. 26,27).
ယေန႔တြင္ အခ်ဳိ႕ေသာေနရာမ်ား၌ သဘာ၀ေဘးဒဏ္မ်ားႏွင့္ သက္ရွိ ပတ္၀န္းက်င္သဟဇာတျဖစ္ျခင္းသည္ အေျခအေနဆိုး၀ါးလာျခင္းေၾကာင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းခံေနရသည္။ ထိုေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကိုကာကြယ္ရန္ နည္းပညာႏွင့္စက္မႈပညာကို အႀကီးအက်ယ္အသံုးဩပ၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ႀကိုးစားေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ထိုနည္းပညာႏွင့္စက္မႈပညာတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုကာကြယ္ႏိုင္လိမ့္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ၎င္းတို႔က ဤၿဂိဳဟ္ကမၻာကိုပ်က္စီးေစႏိုင္သည္။ သက္ရွိမ်ားဆက္စပ္မႈေလ့လာေရးပညာသည္ ကိုယ္က်င့္တရား၊ လူ႔က်င့္၀တ္ႏွင့္ယံုၾကည္မႈအေရးတို႔ႏွင့္သက္ဆုိင္ၿပီး၊ အထူးသျဖင့္ ကမၻာေျမကိုအလြဲသံုးစားဩပျခင္းသည္သူတစ္ပါးအတြက္ ႀကီးမားေသာအခက္အခဲကိုျဖစ္ေစသည္။
“ေျမာ္လင့္ျခင္းအသင္းသားမ်ားသည္ မထိန္းသိမ္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္ေနေသာ မ်ားမ်ားထုတ္၊ မ်ားမ်ားသံုး၀ါဒ၊ ကုန္ပစၥည္းရယူျခင္းႏွင့္စြန္႔ပစ္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ျခင္းတို႔၏ၿငီးေငြ႕ဖြယ္ထပ္တလဲလဲဩပလုပ္ေသာ ၿငီးေငြ႕ဖြယ္အလုပ္တို႔ကိုေရွာင္ရွားၿပီး၊ ႐ိုးစင္းၿပီးက်န္းမာေသာလူေနမႈပံုစံကို ေထာက္ခံအားေပးသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဖန္ဆင္းသည့္အရာမ်ားကို႐ိုေသရန္၊ ကမၻာ့အရင္းအျမစ္မ်ားကို ေခၽြတာစြာအသံုးဩပရန္၊ တစ္စံုတစ္ဦး၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္ရန္၊ ဖန္ဆင္းသည့္သက္ရွိမ်ား၏ဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္လည္အတည္ၿပ ုရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္။” (Official Statement of the Seventh-day
Adventist Church on Environment, 1995).
ၾကာသပေတး ဇူလိုင္ ၇
အုပ္စိုးျခင္းကိုအသက္သြင္းျခင္း။
အျပစ္သို႔က်႐ံႈးျခင္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လူသားမ်ားသည္ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ ၌ေရွးဦးမိဘမ်ားပိုင္ဆိုင္ခဲ့ေသာ အုပ္စိုးျခင္းမ်ဳိးအပါအ၀င္ ေျမာက္ျမားစြာဆံုး႐ံႈးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဆံုး႐ံႈးခဲ့ေသာအရာကို ျပန္လည္ရရွိရန္ခရစ္ေတာ္ႂကြလာခဲ့သည္။
ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ဩပလုပ္ခဲ့ေသာအရာေၾကာင့္၊ ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားေပးခဲ့ေသာအရာကို တစ္ပါးသူမ်ားမွလည္း ျပန္လည္ရရွိေစရန္ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုေခၚေတာ္မူသည္။ ဤလုပ္ငန္းစဥ္သည္ ခရစ္ေတာ္မႂကြလာမီအခ်ိန္ထိ ျပည့္စံုလိမ့္မည္မဟုတ္ေသာ္လည္း ဆင္းရဲသားမ်ား၊ ေပ်ာက္ဆံုးသူမ်ားႏွင့္ ေလာက၏လႊမ္းမိုးျခင္းခံရသူတို႔ထံသို႔ေရာက္ရွိရန္ ယခုလုပ္ၿပ ုႏိုင္ေသာအရာမ်ားစြာရွိသည္။ယခုပင္လွ်င္ ၎င္းအသစ္ၿပ ုျပင္ျခင္းကိုစတင္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ခ်က္ရွိေနသူမ်ားထံေရာက္ရွိ၍ကူညီျခင္းျဖင့္ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုအသံုးၿပ ုႏိုင္ပါသည္။
အျပစ္ေၾကာင့္ေပ်ာက္ဆံုးေသာ အုပ္စိုးခြင့္တခ်ဳိ႕ကို တစ္ပါးသူမ်ား မွျပန္လည္ရရွိေစရန္ ေအာက္ပါက်မ္းခ်က္မ်ားကို မည္သို႔အသံုးဩပမည္နည္း။
တရားေဟာ ၁၅း၇-၁၂ ----------------------------------------------
လုကာ ၁၄း၁၂-၁၄ ----------------------------------------------
၁ေပ ၃း၁၅ ----------------------------------------------
ယာကုပ္ ၁း၂၇ ----------------------------------------------
ေဟရွာ ၅၈း၇ ----------------------------------------------
၂သက္ ၃း၁၀ ----------------------------------------------
အသင္းေတာ္အဖြဲ႕အစည္းအေနျဖင့္ လိုအပ္ခ်က္ရွိသူမ်ားထံေရာက္ ရွိရန္ ကၽြႏ္ုပ္တၿို႔ပ ုလုပ္ႏိုင္ေသာအရာ၊ ၿပ ူလုပ္ရမည့္အရာ၊ ၿပ ုလုပ္ရန္ေခၚေတာ္မူေသာအရာ၊ အေျမာက္အျမားရွိသည္။ ၎င္းတို႔မွာ တစ္ခါတစ္ရံ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ အလ်င္စလိုလိုအပ္သည့္အစားအစာ၊ အ၀တ္အစား(သို႔မဟုတ္) ေနစရာတို႔ကို ျပင္ဆင္ေပးျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ လတ္တေလာသက္သာျခင္းကိုေပးကမ္းျခင္းသည္လိုအပ္ပါေသာ္လည္း ထိုအရာထက္လူတို႔၏အသက္တာတြင္ အုပ္စိုးခြင့္ကိုျပန္လည္ရရွိေစရန္လည္းလိုအပ္ပါသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၌ရွိေသာေမွ်ာ္လင့္ျခင္းအတြက္ အေၾကာင္းျပခ်က္ကိုေပး ႏိုင္ရန္ အျမဲအဆင္သင့္ရွိေနရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ အခ်ိန္ေနရာမေရြး လူတို႔၏ကိုယ္ကာယလိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ သာ၍ေကာင္းေသာအသက္တာကို ၫႊန္ျပရန္လိုအပ္ပါသည္။
အေျခအေနတစ္ခုခ်င္းစီႏွင့္လိုအပ္ခ်က္မ်ားသည္ ျခားနားၾကေသာ္ လည္း အလင္းျဖစ္ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရာဂါၿငိမ္းေစျခင္း၏အရင္းအျမစ္ျဖစ္ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပတ္၀န္းက်င္ရွိလူတို႔၏ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖစ္ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားေခၚေတာ္မူသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အလုပ္အေကၽြးဩပသည့္ ခ်စ္ဖြယ္၊ ကယ္တင္ရွင္ဘုရားသခင္၏ေလာကအတြက္သက္ေသျဖစ္ရန္မွာ အေရးႀကီးေသာအစိတ္အပိုင္းျဖစ္သည္။ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အခ်က္ျပမီးအျဖစ္ႏွင့္လိုအပ္ခ်က္ရွိသူမ်ားအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖစ္ရန္ ဘုရားသခင္၏ခြန္အားျဖင့္ လုပ္စရာအားလံုးကိုလုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ခရစ္ယာန္မ်ားအေနျဖင့္ ေလွ်ာ့ေပါ့လုပ္ေဆာင္၍မရပါ။ ဤလုပ္ငန္းစဥ္ကိုျဖည့္စြက္ေနခ်ိန္တြင္ ဘုရားသခင္သည္ မည္သို႔ေသာဘုရားျဖစ္သည္ကို သူတို႔အားသင္ေပးရာေရာက္ပါသည္။ သူတို႔၏ကိုယ္ကာယလိုအပ္ခ်က္ျဖည့္တင္းျခင္းအားျဖင့္လည္း သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္သူတို႔စိတ္ႏွလံုးထဲသို႔ေရာက္ရွိရန္ လမ္းျပင္ဆင္ေပးရာေရာက္သည္။ ဤအလုပ္သည္ ေယ႐ႈၿပ ုလုပ္ခဲ့ေသာအရာျဖစ္ၿပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလည္း ထိုသို႔ၿပ ုလုပ္ရန္ေခၚေတာ္မူပါသည္။
ေသာၾကာ ဇူလိုင္ ၈
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။ေလာက၏အျပစ္တြင္းနက္ႀကီးထဲတြင္ နစ္ျမႇဳပ္ေနေသာ ယေန႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏႐ႈေထာင့္မွၾကည့္ေသာ္၊ အျပစ္ေၾကာင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဆံုး႐ံႈးခဲ့ေသာ အရာကို ျပန္လည္စဥ္းစားရန္မလြယ္ကူေခ်။ ဤဆိုးသြမ္းေသာေလာကကိုသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိရွိၾကရသည္။ ဘုရားသခင္၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္က ကၽြႏ္ုပ္ တို႔၏မူလအစႏွင့္အျပစ္၊ ေသျခင္းတရား၊ ဆိုးသြမ္းျခင္းတို႔၏မူလအရင္းကို မေဖာ္ျပေပးခဲ့ပါေသာ္ ဤအရာမ်ားအားလံုးသည္ အသက္တာ၏ျဖစ္႐ိုး ျဖစ္စဥ္ဟုသာ သေဘာေပါက္နားလည္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ က်႐ံႈးျခင္းပံုျပင္သည္ ဤကဲ့သို႔မျဖစ္ပ်က္သင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပေပးပါသည္။ ကမၻာဦးက်မ္းက အာဒံႏွင့္ဧ၀သည္ ဤေလာကကိုအုပ္စိုးရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါသည္။ ထိုေနာက္ အျပစ္က်ဴးလြန္ၿပီးၿပီးခ်င္း သူတို႔ေျပာင္းလဲသြားေသာေၾကာင့္ ေလာကႏွင့္သူတို႔၏ဆက္ဆံေရးသည္လည္း ေျပာင္းလဲလာခဲ့သည္။ဤေလာကႀကီးပင္လွ်င္ ႐ုပ္အဂၤါေျပာင္းလဲလာခဲ့သည္။ သူတို႔သာယာခဲ့ေသာအုပ္စိုးခြင့္သည္လည္း ခ်က္ခ်င္းေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီး အက်ဳိးရလဒ္သည္ အလြန္ႀကီးမားခဲ့သည္။ “ဆူးပင္အမ်ဳိးမ်ဳိး (ကမၻာ ၃း၁၇၊၁၈)၊ ေရလႊမ္းမိုးျခင္း၏အနိဌာ႐ံုေနာက္ဆက္တဲြ (ကမၻာ ၇း၁၂)၊ သဲကႏၲာရႏွင့္ေတာ႐ိုင္းမ်ား၊ ေရြးႏုတ္ဖို႔ရန္ညည္းတြားေနေသာကမၻာေျမႀကီး (ေရာမ ၈း၁၉-၂၂) တို႔သည္ ဤေလာကတြင္ အျပစ္၏အက်ဳိးသက္ေရာက္ပံုကို က်မ္းစာ မွပံုေဖာ္ေပးေသာ ပံုရိပ္လႊာမ်ားျဖစ္သည္။” (Handbook of Seventh-day Adventist Theology, vol. 12, p. 254). လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ၿပီးေသာအရာမ်ားကိုျပန္လည္ရရွိၿပီး၊ အတိတ္ (သို႔မဟုတ္) လက္ရွိအေျခအေနထက္သာ၍ေကာင္းမြန္ေသာအနာဂတ္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားကတိေပးထားေသာကယ္တင္ျခင္းစီမံကိန္းအတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ရမည္ျဖစ္သည္။
إرسال تعليق
Lametna Aw hong ging lai hi. Hun bei ta ding hi. Lametna a om lai in na bil ngat inla, Topa hong sapna ngai in.