Justice and Mercy in the Old Testament: Part 2: Sabbath School Lesson Myanmar 2016, 3rd Quarter Lesson 4

သင္ခန္းစာ (၄)
ဓမၼေေဟာင္္းက်မ္းမွတရားမွ်တျခင္းႏွင့္က႐ုဏာ (အပိုင္း ၂)
ဇူလိုင္ ၁၆ - ၂၂
Justice and Mercy in the Old Testament: Part 2: Sabbath School Lesson Myanmar 2016. 3rd Quarter Lesson 4

ဥပုသ္ေန႔မြန္းလြြဲပုိင္း   ဇူလိုင္ ၁၆ ဖတ္ရန္က်မ္းခ်က္။ ေယဇေက်လ ၃၇း၁-၁၄။ ဧဖက ္ ၂း၁၀။ ေယဇေက်လ ၄၇း၁-၈။ မႆဲ ၅း၁၆။ ဗ်ာဒိတ္ ၂၂း၁-၂။ ေဟရွာ ၆၁း၁-၁၁။

အလြတ္က်မ္းခ်က္
“အသက္ရွင္၍လႈပ္ရွားတတ္ေသာသတ္ၱ၀ါအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္ ထိုိုျမစ္္ေရေရာက္သမွ်ေသာအရပ္တိုို႔ု႔၌ အသက္ရွင္၍၊ အလြြန္မ်ားစြာေသာ ငါးတိုို႔ုလည္းရွိွႀကလိမ့္မည္။ ထိုျုမစ္ေရသည္ခ်ဳိေသာေၾကာင့္၊ ေရာက္သမွ် ေသာအရပ္တို႔၌ သတၱ၀ါအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္ အသက္ရွင္ၾကလိမ့္မည္” (ေယဇ ၄၇း၉)။
၁၉၅၀ ခုႏွစ္ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္အေစာပိုင္းကာလတြင္ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာလာခဲ့ေသာ  အိမ္နီးခ်င္းပတ္၀န္းက်င္သည္ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းႏွင့္ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္အေစာပိုင္းတြင္ စစ္ပြဲဇုန္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ မိသားစု အမ်ားစုသည္ ယိုယြင္း၊ ပ်က္စီးၿပီး ေလာင္ကၽြမ္းေသာတိုက္ခန္းမ်ားကို ထားခဲ့ကာ၊  ေ၀းသို႔ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾကသည္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားထြက္ သြားၾကၿပီး  မူးယစ္ေဆးမ်ားႏွင့္ ရာဇ၀တ္မႈမ်ား၀င္လာကာ ၎င္းပတ္၀န္းက်င္ ကို အလြန္မႏွစ္ၿမိ႕စရာေနရာျဖစ္လာခဲ့သည္။
၁၉၈၆ ခုႏွစ္တြင္ ခရစ္ယာန္မိသားစုတစ္စုသည္ သူတို႔၏ၿမိ႕ဆင္ေျခဖုံးမွဇိမ္ခံအိမ္ကိုစြန္႔ကာ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းေသာၿမိ႕တြင္းရပ္ကြက္ တစ္ခုသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လာၾကသည္။ အျခားၿမိ႕မွတရားေဟာဆရာတစ္ပါးက လည္း သူတို႔ႏွင့္အတူလာေရာက္ပူးေပါင္းခဲ့သည္။ မီးေလာင္ခဲ့ေသာအေဆာက္  အဦႏွစ္လံုးကို သူတို႔ေနအိမ္အတြက္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုမိသားစုႏွစ္စုသည္ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ရပ္ကြက္ထဲမွလူမ်ားကိုေတြ႕ဆံုၿပီး၊ ၎င္းနယ္တစ္၀ိုက ္တြင္က်န္ရွိေနေသာ သူမ်ားႏွင့္ေပါင္းသင္းရန္ အခ်ိန္ကို အသံုးဩပခဲ့ၾကသည္။ ဤေသေနေသာရပ္ကြက္တြင္ အနာၿငိမ္းေစျခင္းႏွင့္ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားယူေဆာင္လာမည့္ အသင္းေတာ္ကိုစတင္ရန္ ဘုရားသခင္သည္ ထိုမိသားစုႏွစ္စုကိုအသံုးဩပခဲ့သည္။ သူတို႔၏လုပ္ေဆာင္မႈႏွင့္၎င္း၏ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈသည္ ယေန႔တိုင္ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနၿပီး ထိုေနရာမွမ်ားစြာသူတို႔၏အသက္တာတြင္ ႀကီးမားေသာေျပာင္းလဲမႈကို ဩပလုပ္ေပးခဲ့ပါသည္။
ဤကဲ့သို႔ေသာေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမဲ့အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ အသင္းေတာ္၏ အခန္းက႑အေၾကာင္းႏွင့္သက္ဆုိင္၍ ဘုရားသခင္သည္ေျပာစရာရွိေနပါသည္။ ဤအပတ္သင္ခန္းစာတြင္ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွ ကိုယ္ေတာ္၏ေက်းဇူး ၿပသည့္စာရိတၱေတာ္ကို ကမၻာသို႔ေဖာ္ျပရန္ေခၚေတာ္မူသံကို ဆက္လက္ နားေထာင္ရန္ျဖစ္သည္။

တနဂၤေႏြ   ဇူလိုုင္ ၁၇
ခရစ္ေတာ္၌အသက္ရွင္ျခင္း။
အျပစ္၌ေသေနေသာသူတို႔ထံ ျပန္လည္ႏိုးၾကားျခင္းကိုယူေဆာင ္လာေပးေသာ ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္ကို ေယဇေက်လ ၃၇ တြင္ ပီပီျပင္ျပင္ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ႐ူပါ႐ံုထဲတြင္ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ ပုေရာဖက္ေယဇေက်လအား ေသၿပီး၊ ေျခာက္ေသြ႕ျပန္႔က်ဲေနသည့္အ႐ိုးမ်ားႏွင့္ျပည့္ေနေသာခ်ဳိင့္၀ွမ္းသို႔ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့သည္။ ဤအ႐ိုးမ်ားသည္ ဣသေရလတစ္မ်ဳိးလံုးကိုပံုေဆာင္ပါသည္။ ဘုရားသခင္က “အခ်င္းလူသား၊ ဤအ႐ိုးတို႔သည္အသက္ရွင္ႏိုင္သေလာ” (ေယဇ ၃၇း၃) ဟုေမးေတာ္မူ၏။ ဤေမးခြန္း၏အေျဖသည္ ပုေရာဖက္မွထိုအ႐ိုးမ်ားအားအမိန္႔ေပး သည့္အခ်ိန္တြင္ ေပၚလြင္လာပါသည္။
ေယဇေက်လ ၃၇း၁-၁၄ ကိုဖတ္ပါ။ ဘုရားသခင္သည္ သူ၏ လူမ်ားအတြက္ မည္သည့္အရာက ၿပုလုပ္မည္နည္း။
ေျခာက္ေသြ႕ေသာအ႐ိုးမ်ားထံ ေပးေသာသတင္းစကား၏ရလဒ္ မ်ားမွာ (၁) ““သူတို႔သည္အသက္ရွင္၍ အလြန္မ်ားျပားေသာဗိုလ္ေျချဖစ္ လ်က္၊ မတ္တတ္ေနၾက၏”” (ေယဇ ၃၇း၁၀)။ (၂) ဘုရားသခင္သည္ သူ႔လူမ်ားကို သူတို႔ေနရပ္တိုင္းျပည္ေနရာခ်ေတာ္မူမည္ (ေယဇ ၃၇း၁၄)။(၃) ထိုအရာမ်ားကိုျပည့္စံုေစသူသည္ ဘုရားသခင္ျဖစ္ေၾကာင္းကို သူတို႔ သိရွိလာလိမ့္မည္ (ေယဇ ၃၇း၁၄)။
သို႔ေသာ္ ႏိုးၾကားေန႐ံုျဖင့္လံုေလာက္မႈမရွိေခ်။ ဘုရားသခင္၏လူ မ်ားသည္ တာ၀န္တစ္ခု၊ (သို႔မဟုတ္) ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုအတြက္ ႏိုးၾကား ေစျခင္းခံၾကရသည္။ ဣသေရလတို႔သည္ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးအတြက္ အလင္းျဖစ္ရၾကမည္ျဖစ္သည္။
ဧဖက္ ၂း၁၀ ကိုဖတ္ပါ။ ၀ိညာဥ္ေရးျပန္လည္ဖန္ဆင္းျခင္းတည္းဟူေသာ ခရစ္ေတာ္၌အသက္ရွင္ရန္ အဘယ္ေၾကာင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားအသက္ရွင္ ေစပါသနည္း။
“ဘုရားသခင္ကကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလက္ခံျခင္းသည္ ကိုယ္ေတာ္ခ်စ္ ေတာ္မူေသာသားေတာ္အား ျဖင့္သာေသခ်ာႏိုင္ၿပီး၊ ေကာင္းေသာအလုပ္မ်ားသည္ ကိုယ္ေတာ္၏ အျပစ္ေျဖလႊတ္ေသာခ်စ္ျခင္း ေမတ္ၱာ၏လုပ္ေဆာင္မႈ ရလဒ္ျဖစ္သည္။ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဂုဏ္ယူစရာမရွိေခ်။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏၀ိညာဥ္ကယ္တင္ျခင္းတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘက္မွလုပ္ေဆာင္ေသာ ေကာင္းမႈတစ္စံုတစ္ခုမွ်မပါ၀င္ေခ်။ ကယ္တင္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ကိုယံုၾကည္သူ မ်ားထံေပးေသာ အခမဲ့လက္ေဆာင္တည္းဟူေသာ ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္သာ ေပးေသာလက္ေဆာင္ျဖစ္ပါသည္။ ဒုက္ၡေရာက္ေနေသာ၀ိညာဥ္သည္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္၌ၿငိမ္သက္ျခင္းကိုေတြ႕ရွိႏိုင္ၿပီး၊ သူ၏ၿငိမ္သက္ျခင္းသည္ သူ၏ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ကိုးစားျခင္း၏အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။ သူ႔၀ိညာဥ္၏ကယ္တင္ျခင္းအတြက္ေလွ်ာက္ထားရန္ သူ၏ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ကိုတင္ျပ၍မရေခ်။
“ထိုသို႔ဆိုေသာ္ ေကာင္းေသာအလုပ္သည္ အမွန္တန္ဖိုးမရွိသေလာ။ .....သမၼာက်မ္းစာက ဤသို႔အေျဖေပးထားသည္။ “ငါတို႔သည္ ေကာင္းေသာ အက်င့္ကိုက်င့္ရမည္အေၾကာင္း၊ ခရစ္ေတာ္၌ဩပျပင္၍ ဖန္ဆင္းေတာ္မူရာ ျဖစ္ၾက၏။ ထိုေကာင္းေသာအက်င့္တို႔၌ ငါတို႔သည္က်င္လည္ရမည္အေၾကာင္း ဘုရားသခင္သည္ ငါတို႔ကိုျပင္ဆင္ေတာ္မူႏွင့္ၿပီ။”
“ကိုယ္ေတာ္၏အံ့ဖြယ္အစီအမံတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မထိုက္တန္ေသာကိုယ္ေတာ္၏ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္အတြက္ဆုခ်ေပးမည္ကို ဘုရားသခင္သည္ ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကို ခရစ္ေတာ္၏ကုသိုလ္တစ္ခုတည္းေၾကာင့္သာလက္ခံေတာ္မူၿပီး၊ ကၽြႏု္ပ္တို႔လုပ္ေဆာင္ေသာက႐ုဏာျပသျခင္းမ်ားႏွင့္ ေမတ္ၱာျဖင့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ ယံုၾကည္
ျခင္း၏အသီးမ်ားျဖစ္သည္” (Selected Messages, book 3, pp. 199,200).

တနလၤာ ဇူလိုင္ ၁၈
စီးဆင္းေသာျမစ္တစ္စင္း။
ေယဇေက်လ ၄၇း၁-၈ ကိုဖတ္ပါ။ ႐ူပါ႐ံုတြင္ ေယဇေက်လျမင္ ေသာဗိမာန္ေတာ္တြင္ မည္သည့္အရာျဖစ္ပ်က္ေနပါသနည္း။
ဗိမာန္ေတာ္မွေရမ်ားယိုထြက္လာဟန္ရွိသည္။ ေရပိုက္ေပါက္ေန သေလာ။ (သို႔မဟုတ္) မည္သည့္အရာနည္းဟု သင္စဥ္းစားေနပါလိမ့္မည္။ ဤအေျခအေနတြင္ ၎င္းယိုစီးလာေသာအရာသည္ ေကာင္းေသာအရာ ျဖစ္သည္။
ဗိမာန္ေတာ္မွယိုထြက္လာေသာ၎င္းေရသည္ ““အေ႐ွ႕ဘက္သို႔”” စီးဆင္း ေနသည္။ ေယ႐ုရွလင္ဩမိ႕၏အေ႐ွ႕ဘက္တြင္ ဆားပင္လယ္ (ပင္လယ္ေသ ဟုလည္းေခၚသည္) ရွိၿပီး၊ ၎င္းသည္ ကမ္ၻာ၏အနိမ့္ဆံုးေသာေရထုႀကီး ျဖစ္သည္။ ေယ႐ုရွလင္ဩမိ႕ႏွင့္ပင္လယ္ေသၾကားတြင္ ၂၁ မိုင္ခန္႔က်ယ္ျပန္႔ ေသာသဲကႏ္ၲာရရွိေနၿပီး၊ ထိုေနရာတြင္ အရဗဩမိ႕တည္ရွိကာ၊ ထိုေဒသကို ေယာ္ဒန္ျမစ္ႏွင့္ပင္လယ္ေသခ်ဳိင့္၀ွမ္းဟုလည္းေခၚသည္။ ထိုပင္လယ္သည္ အလြန္ငန္ေသာေၾကာင့္ သက္ရွိမ်ားမေနႏိုင္ေခ်။
သို႔ရာတြင္ ဗိမာန္ေတာ္မွစီးဆင္းလာေသာေရသည္ ထိုေဒသသို႔ ေရာက္ရွိေသာအခါ၊ ပင္လယ္ေရငန္သည္ “ခ်ဳိ” ေလ၏။ ဤအျခင္းအရာ သည္ အျပစ္က်ဴးလြန္ျခင္းထဲ၌ေသေနေသာသူတို႔ထံသို႔ေရာက္ရွိ၍၊ က်န္းမာျခင္း ႏွင့္အနာၿငိမ္းျခင္းအတြက္အရင္းအျမစ္ျဖစ္သည့္ ဘုရားသခင္၏အသင္းေတာ္၊ ဗိမာန္ေတာ္ (၁ေပ ၂း၄၊၅) ကိုပံုေဆာင္သည္ဟုနားလည္ရသည္။
မႆဲ ၅း၁၆ ကိုဖတ္ပါ။ ဤေလာက၌ကိုယ္ေတာ္အား မည္ကဲ့သို႔ ကိုယ္စားဩပရမည္အေၾကာင္းကို ေယ႐ႈသည္ မည္ကဲ့သို႔မိန္႔ေတာ္မူသနည္း။
အာဖရိကတိုက္၊ ဇမ္ဘီယာႏိုင္ငံရွိ ဇမ္ဘီဇီျမစ္သည္ သစ္ပင္တစ္ပင္ ေအာက္မွစီးဆင္းလာသည့္ တိမ္ေသာေခ်ာင္းငယ္မွျမစ္ဖ်ားခံသည္။ ၎င္းသည္ ၀ိတိုရိယေရတံခြန္သို႔စီးဆင္းရာတြင္ ေျခမ်က္စိသာဩမပ္ေသာေခ်ာင္းငယ္မွဒူး၊ ခါးအထိ တျဖည္းျဖည္းနက္လာၿပီးေနာက္ လက္ပစ္ကူးရသည္အထိ
နက္ေသာျမစ္တစ္စင္းျဖစ္လာသည္။ ထိုနည္းအတိုင္း၊ အစပိုင္းတြင္ေသး ငယ္ေသာ္လည္း၊ ဗိမာန္ေတာ္မွစီးဆင္းလာေသာျမစ္ေရသည္ အရွိန္အဟုန္ ႏွင့္ႀကီးထြားလာကာ၊ “ေျခေထာက္၍မမီဘဲ၊ ကူးရေသာျမစ္ျဖစ္ေလ၏” (ေယဇ ၄၇း၅)။
အသင္းေတာ္၏အနာၿငိမ္းေစျခင္းအရွိန္ၾသဇာသည္ အစတြင္ေသးငယ္ေနမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ၎င္းသည္ ရပ္ကြက္လူထုကိုေျပာင္းလဲေစႏိုင္သည္ အထိ ႀကီးထြားလာႏိုင္ပါသည္။ “ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏လုပ္ေဆာင္မႈသည္ အစမူလ တြင္ ျမစ္ငယ္ကဲ့သို႔အလြန္ေသးငယ္လွသည္” . (7T, p. 171).
မီးႏွင့္ေရတို႔သည္ သူတစ္ပါးအားကူညီရန္၊ ဘုရားသခင္က ကၽြႏ္ုပ္ တို႔အားျဖင့္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္အရာမ်ားကို ပံုေဆာင္ပါသည္။ လိုအပ္သူ မ်ားအားအလုပ္အေကၽြးဩပရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္ကဲ့သို႔ေသာသာ၍ေကာင္း သည့္ေရသြယ္ေျမာင္းမ်ားျဖစ္ႏိုင္ပါသနည္း။

အဂၤါ ဇူလိုင္ ၁၉
အသင္းေတာ္၊ အသက္၏အရင္းအျမစ္။
“အသက္ရွင္၍လႈပ္ရွားတတ္ေသာသတ္ၱ၀ါအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္ ထိုျမစ္ေရေရာက္သမွ်ေသာအရပ္တို႔၌ အသက္ရွင္၍၊ အလြန္မ်ားစြာေသာငါးတို႔လည္း ရွိၾကလိမ့္မည္။ ထိုျမစ္ေရသည္ခ်ဳိေသာေၾကာင့္၊ ေရာက္သမွ်ေသာအရပ္တို႔ ၌ သတ္ၱ၀ါအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္ အသက္ရွင္ၾကလိမ့္မည္” (ေယဇ ၄၇း၉)။
ေယဇေက်လ၏ပုေရာဖက္ၿပျခင္းက၊ ျမစ္ေရျမစ္ဖ်ားခံေသာအသင္းေတာ္တြင္ အသက္ရွိေၾကာင္းကိုပံုေဖာ္ထားသည္။ ေယဇေက်လ ၄၇း၁၀ သည္ အံ့ၾသဖြယ္အေကာင္းဆံုးေသာအရာကို ထပ္ျဖည့္စြက္ေပးသည္။ မည္မွ် ပင္အျမင္ဆန္းေနမည္နည္း။ သက္ရွိမ်ားမေနႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ငါးမရွိေသာ ပင္လယ္ကမ္းပါးမ်ားတြင္ ခ်က္ခ်င္းပင္တံငါသည္မ်ားသည္ ပိုက္ကြန္ခ်၍ မ်ားစြာေသာငါးမ်ားဖမ္း သည့္ေနရာျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
အဓိကဆိုလိုရင္းမွာ ဘုရားသခင္၏တန္ခိုးေတာ္သည္ ကိုယ္ေတာ္၏လူမ်ားလုပ္ေဆာင္လာေသာအခါ၊ ယခင္ကအသက္မရွိသည့္ေနရာတြင္ အသက္ရွိလာသည့္အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။
“ဘုရားသခင္လုပ္ေဆာင္ေသာေနရာတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမဲ့ေသာ အေျခအေနမရွိ၊ မကယ္ႏိုင္ေလာက္ေသာ လူစုဟူသည္မရွိ၊ အနာဂတ္တြင္ စိတ္ပ်က္ေစေသာ မေပ်ာ္ရႊင္သည့္အတိတ္ဟူသည္မရွိ” (The Interpreter's Bible, vol. 6, p. 328 ).
ဘုရားသခင္၏အံ့ဖြယ္က႐ုဏာေတာ္သည္ ၎င္းကိုလက္ခံသူတိုင္းအတြက္ အံ့ဖြယ္ေသာအရာမ်ားကို ဩပလုပ္ေပးပါသည္။ တစ္ဖန္ဤေနရာတြင္ ေကာင္းေသာသတင္းစကားရွိသည္။ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားျဖင့္ ၀ိညာဥ္ေရးႏွင့္႐ုပ္ခႏ္ၶာတြင္ အားငယ္၊ စိတ္ပ်က္၊ ေျခာက္ေသြ႕ၿပီး ေသအံ့ဆဲလူတို႔အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းကိုေပးစြမ္းႏုိင္ပါသည္။
ေယဇ ၄၇း၁၂ ႏွင့္ ဗ်ာဒိတ္ ၂၂း၁၊၂ တို႔ကိုႏိႈင္းယွဥ္ပါ။ ကိုယ္ေတာ္ ၏အသင္းေတာ္အားျဖင့္ ေယ႐ႈကအနာၿငိမ္းေစ၍၊ ထိုအနာၿငိမ္းေသာသူတို႔၏ခရီးလမ္းဆံုးကို ဤက်မ္းခ်က္တို႔သည္ မည္ကဲ့သို႔ေဖာ္ျပပါသနည္း။
တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္တြင္ အသင္းသားမ်ားကိုယ္က်ဳိးစြန္႔လုပ္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ အနာၿငိမ္းျခင္းအခြင့္ကုိရရွိေသာသူတို႔ႏွင့္အတူ ဘုရားသခင္၏လူမ်ား သည္ ဘုရားသခင္၏ပလ္ႅင္ေတာ္မွစီးဆင္းေသာ ျမစ္ရွိသည့္ကမ္ၻာသစ္တြင္ စိုးစံၾကရလိမ့္မည္။ ထိုေနရာတြင္ သဲကႏ္ၲာရမ်ား၊ ေျခာက္ေသြ႕ျခင္းႏွင့္ေသျခင္းတရားမ်ားမရွိေတာ့ၿပီ။
ဤအခ်ိန္၊ မဂၤလာရွိၿပီးစစ္မွန္သည့္အရာကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေစာင့္ေမွ်ာ္ ေနစဥ္တြင္ ဘုရားသခင္သည္ သူ၏အသင္းေတာ္မ်ားကို လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ထဲသို႔ အနာၿငိမ္းေစျခင္းႏွင့္ျပည့္စံုေသာအသက္တာမ်ား ျမစ္ဖ်ားခံစီးဆင္းေသာေနရာမ်ားျဖစ္ေစခ်င္သည္။ ကိုယ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုအသံုးဩပ၍ ေယ႐ႈ၌ျပည့္စံုေသာအသက္တာကို သူတို႔ထံသို႔ယူေဆာင္သြားျခင္းျဖင့္ (ေယာဟန္ ၁၀း၁၀)၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏နယ္အတြင္း၌ရွိေသာသဲကႏ္ၲာရမ်ား၊ ခ်ဳိင့္၀ွမ္း မ်ားႏွင့္ပင္လယ္ေသမ်ားကို ျပန္လည္အားျဖည့္၍ ေျပာင္းလဲပစ္ရန္လုပ္ေဆာင္ လိုပါသည္။ လိုရင္းတိုရွင္းေျပာရလွ်င္ ၎င္းမွာေျမာ္လင့္ျခင္းအသင္းေတာ္၏ အလံုးစံုေသာသတင္းစကားျဖစ္သည္။
ေယဇေက်လ ၄၇ ႏွင့္တူေသာ႐ုပ္ပံုလႊာကို ပုေရာဖက္အာမုတ္ ကလည္း တင္ျပထားပါသည္။ အာမုတ္ ၅း၂၄ ကိုဖတ္ပါ။ ဤပံုရိပ္သည္  သင္တို႔အသင္းေတာ္၏ရပ္ကြက္အတြင္း လုပ္ငန္းက႑ႏွင့္မည္သို႔ႏိႈင္းယွဥ္ ထားသနည္း။ မည္ကဲ့သို႔ေသာတိက်ခိုင္မာသည့္နည္းလမ္းအားျဖင့္ သင္၏ အသင္းေတာ္သည္ ထိုေနရာတြင္ အနာၿငိမ္းေစေသာျမစ္တစ္စင္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ဗုဒၶဟူး ဇူလိုင္ ၂၀
ဂ်ဴဗလီႏွင့္ဆိုင္ေသာကတိေတာ္မ်ား။
ဓမ္ၼေဟာင္းက်မ္း၌ ပစ္ၥည္းဥစ္ၥာႏွင့္၀ိညာဥ္ေရးအားျဖင့္ ေကာင္းခ်ီး ခံစားရေသာလူမ်ားက ထိုသို႔ေသာေကာင္းခ်ီးမ်ားမခံရသည့္လူမ်ားထံသို႔ သြားေရာက္ကူညီရန္ဟူေသာ အယူအဆမ်ားႏွင့္ျပည့္ေနပါသည္။
ေဟရွာယ ၆၁း၁-၁၁ ကိုဖတ္ပါ။ ဤက်မ္းခ်က္တြင္ ဘုရားသခင္ သည္ သူ၏လူမ်ားကို မည္သည့္အရာမိန္႔ေတာ္မူခဲ့သနည္း။ မိမိအတြက္= ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားေခၚေတာ္မူေသာအရာ၌ေသာ္လည္းေကာင္းဤမိန္႔ေတာ္မူေသာစကားကို မည္သို႔အသံုးဩပရမည္နည္း။ လုကာ ၄း၁၈ ကိုလည္းဖတ္ပါ။
ေဟရွာယ ၆၁ သည္ ဘုရားသခင္၏၀ိညာဥ္ေတာ္က ဘိသိက္ခံ ေတာ္မူေသာပုဂိ္ၢဳလ္တစ္ဦးအားျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္သတင္းစကားကို ဆင္းရဲသားမ်ား၊ ႏွလံုးေၾကကြဲေသာသူမ်ားထံသို႔ၾကားေျပာ၍ ဖမ္းခ်ဳပ္ခံရေသာသူတို႔အား လႊတ္ျခင္းတရားကိုေၾကညာကာ၊ အက်ဥ္းက်ေနသူမ်ားအတြက္ အေမွာင္ႏွင့္စိတ္ပ်က္ျခင္းမွ ေထာင္တံခါးမ်ားကိုဖြင့္ေပးေတာ္မူသည္။ (ေဟရွာ ၆၁း၁)။
ဤကတိေတာ္၏အခ်က္မ်ားအားလံုးသည္ “ထာ၀ရဘုရား၏မဂၤလာႏွစ္” တြင္ ျပည့္စံုျခင္းသို႔ေရာက္ၾကလိမ့္မည္။ “ထာ၀ရဘုရား၏မဂၤလာႏွစ္” သည္ ဆင္းရဲသားမ်ား၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းျပည့္စံုေစရေသာ ဂ်ဴဗလီႏွစ္ကိုရည္ၫႊန္းထားပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ ႏွစ္သိမ့္ျခင္းခံရသည့္ စိတ္မသာညည္းတြားေသာသူမ်ား၊ စီမံေပးထားသည့္ စိတ္မသာညည္းတြား ေသာဇိအုန္ၿမိ႕သားမ်ား၊ “ျပာအရာ၌ေပါင္းသရဖူ” ႏွင့္ “၀မ္းနည္းျခင္းအရာ၌၀မ္းေျမာက္ျခင္း”  ရရွိေသာသူမ်ား၊ “ၫိႈးငယ္ေသာစိတ္သေဘာအရာ၌ ခ်ီးမြမ္းျခင္းအ၀တ္တန္ဆာကို”  ၀တ္ဆင္ေသာသူတို႔သည္ (ေဟရွာ ၆၁း၃) ေရွးကာလကအပ်က္အစီးမ်ားကိုျပန္လည္ တည္ေဆာက္၍၊ ကာလၾကာျမင့္စြာစြန္႔ပစ္ထားေသာေနရာမ်ား အသစ္ဩပျပင္ၾကမည့္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ေမရွိယႏွင့္ဆိုင္ေသာဂ်ဴဗလီေၾကာင့္ ေကာင္းခ်ီးခံရသူမ်ားသည္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအားဩပျပင္ေျပာင္းလဲေစသူမ်ား၊ ပ်က္စီးေသာၿမိ႕မ်ားကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ (ေဟရွာ ၆၁း၄)။ ဘုရားသခင္၏ကၽြန္မ်ားကို ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ား၊ အမႈေတာ္ထမ္းမ်ားဟု ေခၚဆိုၿပီး သူတို႔ကိုပတ္၀န္းက်င္ရွိတစ္ပါး အမ်ဳိးသားမ်ား၏ႂကြယ္၀မႈျဖင့္ ေထာက္ပံ့ထားသည္။ (ေဟရွာ ၆၁း၅၊၆)။
ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ပဋိညာဥ္ဩပေသာသူတုိ႔၏ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္ရွိလူတို႔အားဩပျပင္ေျပာင္းလဲမည့္ ဘုရားသခင္၏ဘိသိက္ခံေတာ္မူေသာ  သူကိုေဖာ္ျပသည့္ ေဟရွာယ ၆၁ တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေသာပံုရိပ္မ်ားသည္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ကမၻာတစ္၀န္းရွိလူမ်ားထံ ယဇ္ပုေရာဟိတ္ႏွင့္ အမႈထမ္းမ်ားျဖစ္ရန္ေခၚေတာ္မူေသာသူတို႔အား ပံုေဆာင္ထားပါသည္။ ဤ ပုေရာဖက္ဩပျခင္း၏ဩပျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းအရွိန္အ၀ါကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ထာ၀ရဘုရား ေၾကာင့္အလြန္၀မ္းေျမာက္၍၊ ဘုရားသခင္ေၾကာင့္ရႊင္လန္းကာ ကယ္တင္ျခင္းႏွင့္ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၀တ္လံုကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္အလယ္၌ ၀တ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ေတြ႕ဩကံခံစားေစသည္မဟုတ္ေလာ။ (ေဟရွာ ၆၁း၁၀၊၁၁)။
ေဟရွာယ ၆၁း၉ ကိုဖတ္ပါ။ ဘုရားသခင္သည္ သူ၏လူမ်ားတြင္ လုပ္ႏိုင္ေသာအရာအတြက္ မည္မွ်တန္ခိုးႀကီးေသာ သက္ေသခံခ်က္ျဖစ္ပါသနည္း။ ယေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေၾကာင္းကို ထိုကဲ့သို႔အဘယ္ေၾကာင့္ေျပာဆိုႏိုင္ပါမည္နည္း။ (သို႔မဟုတ္) အဘယ္ေၾကာင့္မေျပာဆိုႏိုင္ပါမည္နည္း။

ၾကာသပေတး ဇူလိုင္ ၂၁
ေျပာင္းလဲေစေသာအသင္းေတာ္။
မိကၡာ ၆ ကိုဖတ္ပါ။ ဘုရားသခင္သည္ မည္သည့္အရာကိုဆန္႔က်င္ ၍ မိန္႔ေတာ္မူပါသနည္း။
မိကၡာသည္ႏွိမ့္ခ်၍ တရားမွ်တျခင္းႏွင့္သနားျခင္းက႐ုဏာကင္းမဲ့ သည့္ အျပင္ပန္းဘာသာေရးလုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္မ်ားကို တရားၿပီး၊ သနားစံုမက္ တတ္ေသာဘုရားသခင္အတြက္ မည္သည့္အခါမွ်လက္ခံႏိုင္စရာအေၾကာင္း မရွိဟု အထူးအေလးေပးေသာ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွ ပုေရာဖက္မ်ားႏွင့္သေဘာထားထပ္တူျဖစ္ပါသည္။
မိကၡာ ၆း၈ ၏အေရးႀကီးေသာသတင္းစကားသည္အဘယ္နည္း။
“စစ္မွန္ေသာဘာသာေရးသည္ လက္ေတြ႕က်သည္။ ဤအရာေသခ်ာေစရန္ ၎င္းတြင္အသင္းေတာ္၏ ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားႏွင့္အခမ္းအနားမ်ားပါ၀င္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ၎င္းသည္ ဆာေလာင္သူမ်ားအားအစားအစာ ေ၀မွ်ၿပီး အစာေရွာင္ျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ေခ်။ လက္ေတြ႕က်ေသာဘုရားတရား  ရွိျခင္းမွာ ဘုရားသခင္၏တရားစီရင္ျခင္းခန္းမတြင္ အသိအမွတ္ဩပေသာ ဘာသာေရးမ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။ (မႆဲ ၂၅း၃၄-၄၆)”  (SDA Bible Commentary, vol. 4, p. 306).

မိကၡာ ၆း၈ တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ လက္ေတြ႕ဘုရားတရားရွိျခင္းကိုပထုတ္သည့္ အျပင္ပန္းဘာသာေရး၏ေဖာက္ျပန္မႈကို ယေန႔တြင္ဘုရားသခင္သည္ ဆက္လက္ျငင္းပယ္ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ဘာသာေရးထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားသည္ ပန္းတိုင္အဆံုးမဟုတ္ဘဲ၊ ၎င္းတို႔သည္ ပန္းတိုင္အဆံုးျဖစ္သည့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၌ထင္ရွားမည့္ခရစ္ေတာ္ထံသို႔ေရာက္ရွိရန္ ပို႔ေဆာင္ေပးေသာ နည္းလမ္းမ်ားသာျဖစ္သည္။
ဤအပတ္သင္ခန္းစာ၏နိဒါန္းတြင္ မိသားစုႏွစ္စုသည္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းကင္းမဲ့ေသာရပ္ကြက္ထဲသို႔ လူတို႔၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုျဖည့္ဆည္း၍ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ၾကသည့္အေၾကာင္းကို ေတြ႕ခဲ့ရၿပီးျဖစ္သည္။ ၎မိသားစုႏွစ္စုတို႔သည္ သူတို႔၏ဧည့္ခန္းတစ္ခုတြင္ အိမ္နီးခ်င္းမိတ္ေဆြသစ္မ်ားႏွင့္အဖြဲ႕ ငယ္တစ္ခုဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။ ၎ႀကီးထြားလာေသာ အဖြဲ႕ငယ္၏အဖြဲ႕၀င္မ်ားသည္  သူတို႔၏ရပ္ကြက္ျပန္လည္ႏိုးၾကားေစမည့္နည္းလမ္းမ်ားကိုျပသရန္ ဘုရားသခင္ထံတြင္ စိတ္အားထက္သန္စြာဆုေတာင္းခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔သည္ ဖြံ႕ၿဖိးေရး ခရစ္ယာန္အဖြဲ႕ငယ္ႏွင့္ပူးေပါင္းကာ သူတို႔ပတ္၀န္းက်င္မွယိုယြင္းပ်က္စီးေန ေသာအိမ္ရာ၊ တိုက္ခန္းမ်ားကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျခင္း၌ပါ၀င္ရန္ ေစတနာ့၀န္ထမ္းမ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးၾကသည္။
အကယ္၍သင္သည္ ဤရပ္ကြက္ကိုယေန႔လည္ပတ္မည္ဆိုလွ်င္၊ ယခင္အေျခအေနထက္ သာ၍ေကာင္းေသာႀကီးပြားတိုးတက္သည့္ရပ္ကြက္ သစ္ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ဤအရာအမွန္တကယ္ျဖစ္လာရျခင္းမွာ အသင္းေတာ္ငယ္ေလးသည္ ေယ႐ႈ၏ခ်စ္ျခင္းေမတ္ၱာကို လက္ေတြ႕ဆန္ေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ျပသကာ သူတို႔၏ရပ္ကြက္ကိုေျပာင္းလဲေစခဲ့ပါသည္။ ဤ လုပ္ေဆာင္မႈကိုေဖာ္ျပေသာအရာမွာ လက္ေတြ႕က်၍တန္ခိုးပါေသာနည္းလမ္း ျဖင့္ ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားသူတစ္ပါးထံသို႔သြားေရာက္ၿပီး ကူညီ မစရန္တတ္စြမ္းႏိုင္ေၾကာင္းကို ျပသျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားသခင္သည္ သူ၏လူတို႔အား အုပ္စုတစ္စုပံုစံျဖင့္မိန္႔ေတာ္ မူေသာ္လည္း၊ အခန္းငယ္ (၈) တြင္ လူတစ္ဦးခ်င္း ကိုရည္ၫႊန္းေသာ “သင္” ကိုအသံုးၿပုသည္။ ဘုရားသခင္သည္ တစ္ဦးခ်င္းစီကို ကိုယ္တိုင္စကားေျပာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဤေနရာမွဘုရားသခင္သည္ “ေကာင္းသည္” ဟုမိန္႔ေတာ္မူေသာအရာကို သင္ကိုယ္တိုင္မည္သို႔ေပၚလြင္ေစပါသနည္း။

သာၾကာ ဇူလိုင္ ၂၂
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။
“အခ်င္းလူ၊ ေကာင္းေသာလမ္းကိုျပေတာ္မူၿပီ။ တရားသျဖင့္ၿပုျခင္း၊ က႐ုဏာကိုႏွစ္သက္ျခင္း၊ သင္၏ဘုရားသခင့္ေ႐ွ႕ေတာ္၌ ႏွိမ့္ခ်ေသာစိတ္ႏွင့္ က်င့္ေနျခင္းမွတစ္ပါး အဘယ္ပူေဇာ္သကာကို ထာ၀ရဘုရားေတာင္းေတာ္မူသနည္း” (မိကၡာ ၆း၈)။ ထာ၀ရဘုရားသည္ သူ၏လူတို႔အားေတာင္းဆို ေသာအရာႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္ကဲ့သို႔သာ၍ရွင္းလင္းႏိုင္မည္နည္း။ ဘုရားသခင္သည္ “ေကာင္းေသာ”  အရာကိုျပသခဲ့ၿပီး၊ ၎င္းေကာင္းေသာအရာသည္အျပစ္မက်ေရာက္မီ ဖန္ဆင္းျခင္းကို ကမၻာဦးက်မ္း (၁) တြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္အသံုးၿပုေသာ “ေကာင္းသည္” ဟူေသာစကားႏွင့္အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္ အစမူလ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ထားရွိေသာ စံနမူနာႏွင့္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ခရစ္ေတာ္ျပန္ႂကြလာၿပီးေနာက္ ကိုယ္ေတာ္မွ အသစ္တစ္ဖန္ဖန္ဆင္းမည့္အရာတို႔ကို တစ္နည္းအားျဖင့္ၫႊန္ျပပါသည္။
“သင့္အားေတာင္းေတာ္မူသည္” ဟူေသာစကားစုကို (သာ၍တိတိက်က်ေျပာရလွ်င္) ““သင့္အထဲတြင္ရွာေဖြသည္”” ဟုလည္း အနက္ဖြင့္ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ထိုအရာမွာ ဘုရားသခင္သည္ ခရစ္ေတာ္၏ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္လႊမ္းဩခံ၍ ကိုယ္ေတာ္ကယ္တင္ေသာကၽြႏ္ုပ္တို႔ထံမွ မည္သည့္အရာကိုရွာေဖြသနည္း။၎င္း၏အေျဖကိုကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ သူတစ္ပါးႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘုရားသခင္ ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း မည္သို႔ဆက္ဆံသည့္အရာ၌ ေဖာ္ျပေနပါသည္။ ေ႐ွးဦးစြာကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ တရားမွ်တစြာက်င့္ၾကံရမည္။ မၾကာခဏအကူအညီမဲ့ေသာ မတရားမႈ၏သားေကာင္ျဖစ္ရသူမ်ားအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္ကဲ့သို႔ အကူအညီေပးႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဤသံုးလပတ္သင္ခန္းစာေခါင္းစဥ္ကိုေပးထားသည္မွာ သင့္ေလ်ာ္မႈရွိပါသည္။ ဒုတိယအေနျဖင့္ က႐ုဏာ တရားကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးရမည္။ မၾကာမၾကာ၊ က႐ုဏာကင္းမဲ့ႏိုင္လြန္းေသာ ဤေလာကတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေနထိုင္ၾကရသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အသက္တာ၌က႐ုဏာတရားကို သူတစ္ပါးထံသို႔ေဖာ္ျပျခင္းအားျဖင့္ က႐ုဏာတရားကို ခ်စ္ေၾကာင္းမည္မွ်တန္ခိုးပါေသာသက္ေသျဖစ္ပါသနည္း။ တတိယအေနျဖင့္ ဘုရားသခင္ေ႐ွ႕တြင္ ႏွိမ့္ခ်စြာသြားလာရမည္။ အကယ္၍ ဘုရားသခင္သည္ မိက္ၡာ ၆း၄ တြင္ အီဂ်စ္ျပည္မွသူတို႔၏လြတ္ေျမာက္ျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္ ေ႐ွ႕ေတာ္တြင္ႏွိမ့္ခ်ရန္ႏွင့္ သစ္ၥာေစာင့္ရန္အေၾကာင္းရင္းအေနျဖင့္ရည္ၫႊန္း ခဲ့ေသာ္၊ ေယ႐ႈ၏အေသြးေတာ္အားျဖင့္ ေရြးႏုတ္ျခင္းခံခဲ့ၿပီးေသာကၽြႏ္ုပ္တို႔ အတြက္ မည္မွ်ပင္သာ၍ႏွိမ့္ခ်ၿပီး၊ သစၥာေစာင့္ရန္လိုအပ္ပါမည္နည္း။ ကပ္တိုင္ေတာ္၏ သမၼာတရားႏွင့္ကယ္တင္ျခင္းအဖိုးအခတို႔သည္ ဘုရားသခင္ ေ႐ွ႕ေတာ္တြင္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အားအျမဲႏွိမ့္ခ်ေစသင့္ပါသည္။
-၀-

Post a Comment

Lametna Aw hong ging lai hi. Hun bei ta ding hi. Lametna a om lai in na bil ngat inla, Topa hong sapna ngai in.

أحدث أقدم